Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno
30.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je v historii už zapsáno jako poslední Ferrari, které vyhrálo v Le Mans. A zapsat se do ní může znovu, jako nejdražší automobil všech dob.
Na počátku 60. let minulého století Enzo Ferrari souhlasil s prodejem své firmy Fordu. Ten kvůli tomu utratil nemalé finance za firemní audit a dohoda se začala rýsovat, nicméně poté mezi oběma stranami nastala rozepře ohledně budoucího směřování závodní divize. Ferrari následně od prodeje ustoupil, což velmi nepotěšilo Henryho Forda II.legendárního modelu a v konečném důsledku vedlo ke zrodu dnes legendárního modelu GT40.
Tento vůz ukončil několik let trvající nadvládu Ferrari v Le Mans, které zde naposledy celkově vyhrálo v roce 1964. Byli u toho závodní jezdci Jean Guichet a Nino Vaccarella a především speciál 275 P. Konkrétně pak vůz se šasí č. 0816, který spadal do rozsáhlé sbírky dnes již zesnulého Pierra Bardinona. Ten se na sklonku 60. let začal specializovat na značku Ferrari, zejména pak na její závodní stroje.
Bardinon se mimo jiné stal i majitelem Ferrari 335 S Scaglietti, které bylo před dvěma roky draženo v Paříži. Nový majitel za něj tehdy zaplatil 32 075 200 Eur (cca 835 490 000 Kč), [[0000021256 historicky rekordní částku. Ferrari 275 P by však na témže místě a při téže akci, jen v únoru 2018, mohlo přepsat veškeré historické tabulky. Právě závodní minulost vozu by mohla cenu vyhnat až na nějakých 40 milionů Eur (1,04 miliardy korun).
Bardinon vůz držel na svém panství Mas du Clos ve středu Francie, kde si dokonce vybudoval závodní okruh a kde shromáždil hned čtyři z devíti vítězů Le Mans. Kromě nich vlastnil na 50 závodních strojů Ferrari a Enzo dokonce říkával, že nemusí pro tyto vozy budovat muzeum, neboť bohatý Francouz to udělal za něj. Sbírka pak mimo ně zahrnovala stovky dalších vozů, některé ovšem musí Bardinonovi potomci rozprodat kvůli tomu, aby mohli zaplatit vysokou dědickou daň. Právě proto některé výjimečné stroje míří do aukcí.
Ferrari 275 P je jedním z největších klenotů kolekce a vedle bohaté historie umí zaujmout i technikou. O jeho pohon se stará dvanáctiválec o objemu 3,3 l. Gioachino Colombo, jeho konstruktér, mu nadělil šest karburátorů Weber a motor s nimi produkoval 320 koní. Ty na zadní kola mířily skrze pětistupňový manuál. Vůz vážil pouhých 755 kilo a není překvapivé, že v Le Mans dosáhl průměrné rychlosti 196,638 km/h.
Po slavném vítězství v roce 1964 daný exemplář zamířil do Ameriky, kde úspěšně závodil po dalších pět let. Poté jej již převzal Bardinon, který jej udržoval v perfektním stavu a v jeho sbírce zůstalo skoro celých 50 let. Spekulacím o překonání veškerých aukčních rekordů se tedy nemůžeme divit, byť zatím není nikterak jisté, zda k něčemu takovému opravdu dojde. Ještě se totiž musí najít aspoň jeden člověk, který za tento vůz „vysází na stůl” pře miliardu korun...
Ferrari 275 P se startovním číslem 20 se v roce 1964 postaralo o poslední celkové vítězství značky v Le Mans
Zdroj: Artcurial
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB