Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno
30.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je v historii už zapsáno jako poslední Ferrari, které vyhrálo v Le Mans. A zapsat se do ní může znovu, jako nejdražší automobil všech dob.
Na počátku 60. let minulého století Enzo Ferrari souhlasil s prodejem své firmy Fordu. Ten kvůli tomu utratil nemalé finance za firemní audit a dohoda se začala rýsovat, nicméně poté mezi oběma stranami nastala rozepře ohledně budoucího směřování závodní divize. Ferrari následně od prodeje ustoupil, což velmi nepotěšilo Henryho Forda II.legendárního modelu a v konečném důsledku vedlo ke zrodu dnes legendárního modelu GT40.
Tento vůz ukončil několik let trvající nadvládu Ferrari v Le Mans, které zde naposledy celkově vyhrálo v roce 1964. Byli u toho závodní jezdci Jean Guichet a Nino Vaccarella a především speciál 275 P. Konkrétně pak vůz se šasí č. 0816, který spadal do rozsáhlé sbírky dnes již zesnulého Pierra Bardinona. Ten se na sklonku 60. let začal specializovat na značku Ferrari, zejména pak na její závodní stroje.
Bardinon se mimo jiné stal i majitelem Ferrari 335 S Scaglietti, které bylo před dvěma roky draženo v Paříži. Nový majitel za něj tehdy zaplatil 32 075 200 Eur (cca 835 490 000 Kč), [[0000021256 historicky rekordní částku. Ferrari 275 P by však na témže místě a při téže akci, jen v únoru 2018, mohlo přepsat veškeré historické tabulky. Právě závodní minulost vozu by mohla cenu vyhnat až na nějakých 40 milionů Eur (1,04 miliardy korun).
Bardinon vůz držel na svém panství Mas du Clos ve středu Francie, kde si dokonce vybudoval závodní okruh a kde shromáždil hned čtyři z devíti vítězů Le Mans. Kromě nich vlastnil na 50 závodních strojů Ferrari a Enzo dokonce říkával, že nemusí pro tyto vozy budovat muzeum, neboť bohatý Francouz to udělal za něj. Sbírka pak mimo ně zahrnovala stovky dalších vozů, některé ovšem musí Bardinonovi potomci rozprodat kvůli tomu, aby mohli zaplatit vysokou dědickou daň. Právě proto některé výjimečné stroje míří do aukcí.
Ferrari 275 P je jedním z největších klenotů kolekce a vedle bohaté historie umí zaujmout i technikou. O jeho pohon se stará dvanáctiválec o objemu 3,3 l. Gioachino Colombo, jeho konstruktér, mu nadělil šest karburátorů Weber a motor s nimi produkoval 320 koní. Ty na zadní kola mířily skrze pětistupňový manuál. Vůz vážil pouhých 755 kilo a není překvapivé, že v Le Mans dosáhl průměrné rychlosti 196,638 km/h.
Po slavném vítězství v roce 1964 daný exemplář zamířil do Ameriky, kde úspěšně závodil po dalších pět let. Poté jej již převzal Bardinon, který jej udržoval v perfektním stavu a v jeho sbírce zůstalo skoro celých 50 let. Spekulacím o překonání veškerých aukčních rekordů se tedy nemůžeme divit, byť zatím není nikterak jisté, zda k něčemu takovému opravdu dojde. Ještě se totiž musí najít aspoň jeden člověk, který za tento vůz „vysází na stůl” pře miliardu korun...
Ferrari 275 P se startovním číslem 20 se v roce 1964 postaralo o poslední celkové vítězství značky v Le Mans
Zdroj: Artcurial
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 3 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 5 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 6 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 8 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva