Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto jsou všechna auta, která kdy měl Jon Olsson. Vypracoval se pozoruhodně
29.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud dnes jezdíte v ojetém Passatu, neznamená to, že jednou nemůžete skončit za volantem Lamborghini nebo Rollsu. Jon Olsson budiž důkazem.
Jon Olsson je slavný freestylový lyžař, který si už tím a souvisejícími sponzorskými kontrakty vydělal spoustu peněz. Bylo by ale naivní si myslet, že má prostě talent od pánaboha, který prodal a teď „si žije”. Není tomu tak, většinu svých příjmů má z podnikání, kterému se může věnovat stejně dobře kdokoli na světě - Olsson pod svérázně znějící značkou Douchebags vyvíjí, vyrábí a prodává cestovní zavazadla.
Ne každý to ví, jeho vášeň pro auta bude ale naopak mezi našimi čtenáři známa velmi dobře. Olsson je ten „blázen”, který by za zajímavé nové auto utratil všechny svoje peníze a když už nějaké koupil, investoval dále do jeho úprav. Podle toho jeho vozy vždy vypadaly. Ani jeden z těch, k jejichž vlastnictví se alespoň veřejně přiznává, nebyl úplně obyčejný, ať už stál nanejvýš pár set tisíc nebo několik milionů.
Pokud jde o auta, nejvíce do širšího povědomí vstoupilo jeho mohutně upravené Audi RS6 „DTM”, které velmi neslavně skončilo po jeho krádeži. I o jeho pozdějších strojích jsme vás informovali - není to až tak dávno, co si pořídil Lamborghini Huracán, které si opět nechal výrazně upravit, nakonec ho ale rychle prodal. Chtěl něco komfortnějšího, tak sáhl po Rolls-Roycu, ani ten ale nebude mít dlouho, upravený ho opět prodává. A následovat ho má Mercedes G500 4x4^2, protože... proč ne.
Co ale těmto známým vozům předcházelo? Podívejte se do galerie níže, na Olssonův věk (narodil se v roce 1982) je to slušná plejáda. Spoustu z nich provází zajímavý příběh, ve kterých často najdeme věty o tom, jak Olsson „vydělal trochu peněz”, a tak si koupil to či ono. Pak to obvykle upravil, nezřídka odpravil a vždy nakonec vyměnil.
Vrátíme-li se na úplný začátek, najde se tu pár ještě docela obyčejných vozů. Tím úplně prvním byl pick-up Mazda B2000, k němuž ale Olsson nemůže najít už žádnou fotku. K tomu druhému ano - je to VW Passat Variant. To zní až nudně, jenže to byla verze W8, dost neobyčejný stroj. Následoval ho Chevy Camaro z roku 1971 upravený na 700 koní, kterému... odešel motor. Tak přišlo Subaru WRX STi, které si prý chtěl ponechat sériové. Jenže to nevyšlo a motor se znovu poroučel.
Přišlo BMW 3 E30, kupodivu ne M3, ale zato upravené pro závodní okruhy. S ním (jaká to kombinace...) provozoval M3 E36 v divoké úpravě. Pak už věci vzaly rychlý spád - znovu BMW M3, ale E46 ve verzi CSL, následované Porsche 911 996. Ve verzi Turbo, ovšem. To nicméně Olsson řídil jediný den - po jeho koupi odjel na závody, vydělal peníze a koupil si za ně Lamborghini Gallardo místo 911, které uvidíte také.
Ultima GTR už je známější epizoda, stejně jako později Lamborghini Aventador, Nissan GT-R, Audi R8 a Q7 a výše zmíněné stroje. Závidět je co, po většině Olssonových aut bychom sáhli bez rozmyslu. Berme to jako inspiraci, jak se podobných dobrat - nespadla mu do klína, musel si na ně vydělat. A nejprve měl touhu je mít, ne peníze na to si je koupit...
Stále ještě současný Olssonův Rolls-Royce je prozatím svérázným vrcholem jeho „automobilové evoluce”
Huracán po úpravě a před ní si též budeme pamatovat
Tohle všechno už je dnes historie. Ale docela pozoruhodná - od Passatu k Rollsu... Chybí jen úplně první Olssonovo auto, Mazda B2000
Zdroj: Jon Olsson
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch