Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toyota GT 86 s motorem Ferrari 458 je hotová. A šílená
1.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Přijde vám sériová GT 86 slabá? Nejste jistě sami. Drifter do jedné dal osmiválec ze zbourané Italie. Okolo Ferrari jezdí v kruzích.
Co uděláte, když váš známý vážně nabourá své Ferrari 458 Italia? Budete litovat jeho či auta? Nikoliv, koupíte od něj motor a pohonné ústrojí. Samozřejmě musí být netknuté, jako v tomhle případě. Ryan Tuerck, americký profesionální drifter, se touto cestou dostal k pohonnému ústrojí jednoho z italských supersportů, který byl totálně zničeno při nehodě. Jako na zavolanou byla zničena jen přední půlka; záď s motorem a převodovkou byla v pořádku.
Protože už má jednu Toyotu GT 86 s přeplnňovaným šestiválcem 2JZ pod kapotou a další závodní, dostal podobný nápad - vměstnat italskou V8 pod kapotou jiné GT86 a stvořit tak vůz, který je dnes pojmenován „GT4586”. A představit ho na letošní SEMA Show v Las Vegas. Ovšem, mezi získáním motoru a jeho nastartováním v autě, jak se můžete podívat níže, byla spousta práce.
Nejsme si jisti, zda se někdo jiný o něco takového už pokusil, ovšem montování jiných motorů do Toyobaru za sériový dvoulitrový boxer není nic neobvyklého. Ať tak či tak, žádné kity na zástavbu osmiválce Ferrari do šasi Toyoty GT 86 se neprodávají, takže všechny potřebné díly jako pomocný rám nebo uchycení motoru bylo nutno navrhnout a vyrobit.
Nejzajímavějším takhle vzniklým dílem jsou asi vnitřnosti palubní desky a dolní hrana čelního skla, které jsou úplně jiné, než by člověk očekával. Skrývají totiž sání. Tuerck s týmem nechtěli, aby sání trčelo z přední části kapoty, tak ho otočili. Jenže někam bylo potřeba umístit airbox a GT86 je opravdu malé auto, jehož sériový motor je navíc po směru klikové hřídele velmi krátký. Airbox tedy putoval pod palubní desku v rámci nové přepážky mezi motorem a kabinou a přívody k němu jsou za předními koly.
Dost neobvyklé je také uspořádání výfuku. Vidíme svody vedoucí nad hlavy válců, pravděpodobně protože by se jinam nevešly, a vývody před přední nápravou do stran. Šílený nápad, řekne si leckdo, ale stojí za ním zajímavý důvod - cílem bylo zachovat stejnou délku výfuků jako u sériové 458 Italia. To se podařilo. Výfuky jsou komplet nerezové a svařil je jeden z členů týmu.
Potrubí ovšem zabralo prostor, který by jinak byl použitelný pro chladič, takže ten se nastěhoval do prostoru zadních sedaček. Je katalogový, není na něm nic speciálního, možná až na dva závodní 12" větráky za ním. Na stejném místě je také chladič oleje a o přívod vzduchu se bude starat karbonový nasávací tubus na střeše, který prý vypadá trochu jako účes na kohouta.
Motor zůstal kompletně sériový, jeho kvality jakožto špičkové atmosféry byly zachovány. Místo původní převodovky je tu pětistupňová sekvenční skříň původně určená pro trophy truck, která umožňuje instalaci pohonu všech kol. Že GT4586 čtyřkolku skutečně dostane, je ale velmi nepravděpodobné.
Podíváte-li se na první video níže, které bylo původně živým přenosem, všimněte si jedné věci - počítače položeného na středovém tunelu. Přes ten je na dálku upravováno nastavení řídící jednotky motoru; programátor, který ho má na starosti, pracuje po internetu z Oregonu, zatímco video bylo vysíláno z dílny v kalifornském San Diegu. Při pokusech o start auta je to také tento pán, který hledá problém, když vůz nejde hned nastartovat.
Nakonec se ale podaří a GT4586 se může vydat na motorovou brzdu, aby tvůrci zjistili, kolik bude mít výkonu. Výsledky měření zatím neznáme, ale na dalším videu už vidíme hotový vůz v akci - kterak v kouři krouží okolo dárce svého motoru... Na nadcházející SEMA Show v Las Vegas, kam tahle hotová dorazí, se snad dozvíme i ony výkonové parametry. Asi nebudou příliš daleko sériovým číslům Ferrari 458, to jest 578 koní a 540 Nm.
Tohle monstrum vzniká, protože Ryan Tuerck chce. Bude pálit gumy
Zdroj: Ryan Tuerck
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 43 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva