Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant s motorem 1,9 TDI je postrach sprintů, kouří jako lokomotiva
1.7.2018 | Petr Miler
Že Trabant může být velmi rychlé auto, které na sprintech potrápí kde co, už jste možná viděli. Ale aby u toho zněl a kouřil jako Zetor?
Trabanty občas na sprintech vídáme. Někdy to znamená být jen svědkem trýznivého dynamického představení standardního provedení, takové Trabanty se ale na podobných místech obvykle neukazují.
Typičtějším účastníkem jsou více či méně extrémní přestavby, kterých jsme vám v posledních letech přiblížili hned několik. Trabant Turbo Quattro je vlastně ještě čajíček, i když už ten zvládne akceleraci z 0 na 200 km/h za 15,5 sekundy. Jsou tu ale i silnější stroje - viděli jsme jeden s 570 koňmi a snad nejrychlejší Trabant světa už je dnes legendou.
Také tentokrát tu máme jeden velmi rychlý Trabant, který se na prvním přiloženém videu na startu 400metrového sprintu setká s Golfem VR6 turbo, tedy též dosti rychlým strojem. Trabant je rychlejší, není ale zajímavý jen tím - při své akceleraci „hulí” jako lokomotiva
V útrobách má totiž naftový motor, konkrétně jednotku 1,9 TDI upravenou na výkon 180 koní. To možná nezní jako mimořádně vysoké číslo, jenže Trabant vážil jen stovky kilogramů a ani s těžším motorem na tom nebude o tolik hůře. Motor byl pro lepší trakci umístěn dozadu a poháněná kola jsou pochopitelně též zadní. Ve třídě aut s motory do 2 litrů objemu je to velmi zdatný konkurent, mezi diesely nezřídka nejrychlejší - čas 13,368 sekundy, s nímž vyhrál jedno ze sprinterských klání, je včetně cílové rychlosti 163 km/h na... naftový Trabant slušná hodnota.
Jde tedy o poměrně radikální přestavbu, která byla během posledních let hnána ještě dále do extrému - původně byl touto technikou vybaven ještě vcelku obyčejně vyhlížející kombík (na fotkách ho též uvidíte), který měl výfuk vyvedení dozadu, pak se ale začalo přiostřovat. Teď je z něj ale cosi jako snížený a rozšířený Trabant Coupe v jedovaté zelené. O to impozantnější ale jeho představení je, však se na něj podívejte sami...
Trabant 1,9 TDI trápící rychlé benziny ve sprintech se jen tak nevidí. Jak můžete sami spatřit, cesta k jeho stvoření nebyla úplně snadná - fotografie mapují vývoj během posledních více jak 5 let
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ford po zrušení dvou třetin výroby zastavil i prodej svého elektrického propadáku, důvod odmítá zveřejnit
26.2.2024 - Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398)
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova