Tyto automobilové vynálezy nejsou tak moderní, jak je automobilky prezentují

 | 32 příspěvků | 28.9.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený zlosyn

systém start stop mohl vym.. | 28.9.2017 21:07reagovat
avatar

systém start stop mohl vymyslet jen absolutní ignorant co má zájem na tom aby se motor co nejvíc ničil žádný přínos v tom nevidím

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: systém start stop mohl vym.. | 28.9.2017 21:40reagovat
avatar

heh, mas recht

Nepřihlášený W353

Jenže tříválce Wartburg ne.. | 28.9.2017 22:10reagovat
avatar

Jenže tříválce Wartburg nebo Saab, byly dvoutaktní motory a tím pádem měly 3 zápaly na 1 otáčku motoru. Proto také měly daleko kultivovanější projev, než HTP a podobný kloktadla ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený archimedes

mam dojem ze odepinatelne.. | 28.9.2017 22:22reagovat
avatar

mam dojem ze odepinatelne valce, resp. pulku motoru mel jiz nejaky nakladak za prvni republiky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Jen chci upřesnit, že dřív.. | 28.9.2017 23:20reagovat
avatar

Jen chci upřesnit, že dříve než W353 jezdila i u nás IFA ( předchůdce W 353)

Nepřihlášený Jiří Jedynak

Jak už bylo zveřejněno - e.. | 29.9.2017 01:57reagovat
avatar

Jak už bylo zveřejněno - elektromobily jsou a budou slepou uličkou kterou se poženou pouze fanatici neznalí fyzikálních zákonů (které neobechčiješ, pouze dočasně pokřivíš dotacemi státu které zaplatí ostatní).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Jak už bylo zveřejněno - e.. | 29.9.2017 03:44reagovat
avatar

Považuji se za petrolheada, ale každý občas děláme ústupky. A pro běžné, pracovní nasazení si auto typu Fiskar (testoval ho James May v TG) představit dojedu. Tím odpadne největší nevýhoda elektro aut. A ve Frankfurtu se MB chlubil, že jejich nový motor v AMG Projekt One má účinnost přes 50%. Nevidím důvod proč nabíjet že zásuvky, když každé auto může být samo sobě elektrárnou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Považuji se za petrolheada.. | 29.9.2017 03:54reagovat
avatar

I mechanická spolehlivost motoru by měla být vyšší vzhledem k stabilnímu zařízení. Navíc pokud by byla použita turbína může být provozováno na veškerý druhy paliva. Dle geografie, nadbytku, atd. Klasický elektro auto je slepá ulička. Dříve je poznali hned, dnes bohužel kvůli restrikcím, daňovým úlevám a jiným dotacím budeme tuto kuličku hoven ještě pár let před sebou tlačit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Jak už bylo zveřejněno - e.. | 29.9.2017 05:55reagovat
avatar

Slepou uličkou sú určite baterkové elektromobily, ale elektromobil ktorý si bude elektriku vyrábať sám, či už kombináciou solárnej, rekuperácie, prípadne z vodíku, taký budúcnosť určite má. Ide len o to vyvinúť bezpečný a efektívny sposob, ktorý nahradí batérie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Niemand

Reakce na: Slepou uličkou sú určite b.. | 29.9.2017 06:49reagovat
avatar

Alektromobil môže byť výborne sekundárne auto. Na dochádzanie do práce. Nechápem to pomerávanie si s dojazdom. Ani Teslou by som nešiel do Chorvátska, ale 4 metrové auto s dojazdom okolo 200km by som si pokojne vedel predstaviť ako druhé auto, keby bolo v podobnej cene ako podobne veľké auto so spalovakom a automatom.

Nepřihlášený Niemand

Reakce na: Slepou uličkou sú určite b.. | 29.9.2017 06:55reagovat
avatar

Autor by si mal zistiť ako funguje e-CVT. To nie je len generator, pre motor niekde vzadu, ale spaľovací motor prenáša výkon na kolesá. Jeden z elektromotor priamo pomáha spaľovaciemu motoru a druhý sa primárne stará a správny prevodový pomer.

Nepřihlášený Lamer

Takže nám autor článku v p.. | 29.9.2017 08:04reagovat
avatar

Takže nám autor článku v podstatě říká, že více jak 100 let se auta pouze zdokonalují tím, co už bylo v minulosti vynalezeno, dobré no :)

Nepřihlášený aquasurf

Do výčtu staro-nových tech.. | 29.9.2017 08:47reagovat
avatar

Do výčtu staro-nových technologií patří i nyní běžné dvojspojkové převodovky. Už dávno existoval manuální tzv. pre-selection gearbox, tedy převodovka s předvolbou, jako např. Wilson. Zkoušela ji po válce dokonce i česká automobilka WIKOV, když tam múj otec kdysi dělal. Tehdy se to neujalo, protože chybělo elekronické ovládání. S Wilsonovou převodovkou při jízdě řidič předřadil další rychlostní stupeň a pak jen vyšláplnul znovu spojku. Stejný princip jako u dnešní dvojspojky.

Nepřihlášený

Dvoutakt s tříválcem nedáv.. | 29.9.2017 08:57reagovat
avatar

Dvoutakt s tříválcem nedávali kvůli uspoře, ale proto, že s ním lépe funguje, jak čtyřválec.

Nepřihlášený

Dvoutakt s tříválcem nedáv.. | 29.9.2017 08:58reagovat
avatar

Dvoutakt s tříválcem nedávali kvůli uspoře, ale proto, že s ním lépe funguje, jak s čtyřválcem

Nepřihlášený PepaSFI

manuální stop-start jsem m.. | 29.9.2017 09:11reagovat
avatar

manuální stop-start jsem měl kdysi v Trabantu. Nejdřív to bylo jen startovací tlačítko které dublovalo opotřebovanou spínací skříňku a pak jsem to doplnil ještě zhášecím tlačítkem. Tenkrát se nesvítilo ve dne a nemělo to žádné posilovače takže se dalo zhášet snadno kdekoliv, díky volnoběžce i za jízdy z dlouhých kopců. Návod na poloautomatický Stop-start vyšel kdysi v kutilském časopise Udělej si sám. Vliv na spotřebu je sporný, ovšem pozitivem je omezení hluku a emisí při delším stání. Naftoví jehovisti na to mají opačný názor, nechávají své smrduté bazmeky rachtat libovolnou dobu při jakékoliv příležitosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: I mechanická spolehlivost.. | 29.9.2017 09:20reagovat
avatar

to je omyl. Elektromobily nezanikly proto že by tenkrát někdo přišel na to že je to slepá ulička. Byly to vozy na tehdejší dobu velice oblíbené a komfortní. Jenže se stalo že spalovací motor se zdokonalil do té míry že byl stejně snadno obsluhovatelný jako elektro, zvýšil se výkon, přišel elektrický starter, dokonalejší karburátory, zapalování, nemuselo se s tím dělat tak složité procedury a benzin se dal nabrat do zásoby na delší trasu.

Nepřihlášený Jirka 1983

Reakce na: Jenže tříválce Wartburg ne.. | 29.9.2017 09:45reagovat
avatar

To, že měl warťas úplně jiný projev než nějaké htp, s tím souhlasím.

Ale počet zápalů na otáčku motoru má snad dvou i čtyřtakt stejnou, ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: manuální stop-start jsem m.. | 29.9.2017 10:21reagovat
avatar

Jo Jo... za tu úsporu a výkon to ale stojí... tak čmuchej!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jony

Reakce na: To, že měl warťas úplně ji.. | 29.9.2017 11:36reagovat
avatar

Nn, rozdíl mezi dvou a čtyřtaktem je právě už v tom názvu. Cyklus dvoutaktu je, že co otáčka, to zápal, u čtyřtaktu je zápal každou druhou. je to dáno konstrukcí, kdy dvoutakt v cyklu výfuku zároveň z prostoru klikovky nasával směs - výfuk a sání bylo spojeno v jeden krok, pak šla komprese a expanze, kde v dolní úvrati opět otevřel sací kanál a zároveň se vyfukovaly spaliny druhým kanálem... Dvoutakt nemá samostatné ventily, zde píst otevírá a zavírá kanály při svém pohybu. U čtyřtaktu je oddělena výfuková fáze od sací, kdy chod pístu do horní úvrati vytlačuje spaliny ventilem ven, pak se teprve otevírá sací ventil, píst saje směs, pak ji teprve stlačí a je zápal

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jo Jo... za tu úsporu a výk.. | 29.9.2017 13:37reagovat
avatar

Ach, ta ohleduplnost k okolí.

Naftový chrochtadla v podobě jedničkovejch Ochcávek a podobnejch keplů by měli zakázat, co ty sráče dokážou vyprodukovat za jedy, je neuvěřitelný.

Ale hlavně, že to málo žere a skvěle táhne vod spoda, že jo.

Nepřihlášený aquasurf

Reakce na: Nn, rozdíl mezi dvou a čty.. | 29.9.2017 14:48reagovat
avatar

Přesně tak. A taky, že dvoutakt nemusí mít jen rozvod pístem jako Ifa/Wartburg a P70/Trabant, ale třeba I rotačním šoupátkem, jako měla kdysi moje Jawa 90.

Zajímavost o 3 válcove konfiguraci je, že má principiálně lepší vyvážení. SAAB kdysi inzeroval své dvoutaktní motory sloganem 3=6. Na VŠ dopravní jsme to tehdy počítali a byla to pravda. Myslím, že šlo o méne vibrací v druhém řádu oproti 4-válci. Ja ale dávám přednost 6-ti válcům v řadě, nejlépe 2OHC.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Přesně tak. A taky, že dvo.. | 29.9.2017 18:13reagovat
avatar

Trabant má taky rotační šoupátko, zlepšuje to činnost motoru podobně jako dnes u dvoutaktů často užívaný jazýčkový ventil v sání. Omezuje to chybu jednoduchých dvoutaktů s rozvodem hranou pístu, kdy při pohybu pístu dolů, dochází k vytlačení části směsi zpět do sání.

a ano, tříválcový dvoutakt je vyvážený podobně jako šestiválec čtyřtakt.

Nepřihlášený Hrd

Tříválce se dělaly už dvac.. | 29.9.2017 19:25reagovat
avatar

Tříválce se dělaly už dvacet let u Opel Corsa, a nikdo o tom ani nevěděl. O japonských tříválcích ani nemluvím. To jen ten zázrak HTP posral renomé tříválců, protože do té doby, než ten paskvil vyjel na ulice, se nad třemi válci nikdo nepozastavoval. Mimo Wartburgů a Saabů Opel Corsa, Toyota Yaris, Daihatsu Sirion nebo Subaru Justy, kolíňata a mnohá další auta jezdila a jezdí se třemi válci jako víno. Htp je vedle nich jako hovno vedle mísy ovoce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav

Reakce na: mam dojem ze odepinatelne.. | 29.9.2017 19:54reagovat
avatar

Vypnutí válce jsem viděl už i u starého stabiláku .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený aquasurf

Reakce na: Tříválce se dělaly už dvac.. | 29.9.2017 23:27reagovat
avatar

Daihatsu Charade druhe gen (G11) mel od roku 1984 3-valec 993 cc diesel s IHI turbem s vykonem az 80 HP. Byly I verze diesel bez turba a benzin o stejnem obsahu s turbem a bez.

Nepřihlášený Krtek

Reakce na: Vypnutí válce jsem viděl u.. | 30.9.2017 07:33reagovat
avatar

jj ja taky, byl to jednoválec Svoboda :D

Nepřihlášený Jirka 1983

Reakce na: To, že měl warťas úplně ji.. | 1.10.2017 00:29reagovat
avatar

Furt to nějak nežeru. Nejsem žádnej motorář, ale přece je jedno, jestli je to dvoutakt, nebo čtyřtakt.

Pro zjednodušení berme v potaz jednoválec.

U obou koncepcí to má přeci jeden zážeh na jednu otáčku. Nebo jsem blázen?

Nepřihlášený aquasurf

Sorry Jirko 1983, Tvúj kom.. | 1.10.2017 01:35reagovat
avatar

Sorry Jirko 1983, Tvúj komentář ukazuje, že Ti uniká základni princip 4-taktního motoru, popsaný výše. Čtyři takty vyžadují 4x púl otáčky, tudíž máš 1 zážeh jen každou druhou otáčku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka 1983

Reakce na: Sorry Jirko 1983, Tvúj kom.. | 1.10.2017 01:57reagovat
avatar

Tvl no jó vlastně. Měl jsem nějak zakonzervováno v hlavě, že ty 4 takty se odehrávají v jedné otáčce. Což je ale hovadina..

Považuju se za fanouška motorů a tuhle skutečnost se čtyřmi takty jsem pochopil ve svých 34 letech.

Ještě, že se neživím jako automechanik..

Díky za vysvětlení.

Nepřihlášený rock

ad vodík "Byl to koncept.. | 13.10.2017 08:37reagovat
avatar

ad vodík

"Byl to koncept předpovídající budoucnost, v době jeho vzniku byly čistý vodík i kyslík drahé, neexistovala infrastruktura a bezpečnost Electrovanu také nebyla kdovíjaká."

Nevím, jak je na tom Mirai s bezpečností, ale ten zbytek se nijak významně nezměnil, že?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše