Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tyto dva skvosty patří 60 let jedné rodině. Jsou stále originální, utrží za ně majlant
4.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představte si, že byste dodnes jezdili Felicií, kterou si koupil váš otec v 50. letech. Bez renovace, jen s údržbou. Takový je příběh těchto dvou 300 SL.
Legendární Mercedes 300 SL se dnes těší obrovskému zájmu sběratelů i fanoušků, a to jak ve formě kupé s křídlovými dveřmi, pro které se mu začalo říkat „Gullwing”, tak i jako roadster, který přišel na svět o pár let později. Pokud ho vlastníte, jste asi dost bohatí, však i velmi dobře placení fotbalisté se na ně nadřou. Nebo máte to štěstí, že měl váš otec či děd vkus na auta - a finance na to, ho uspokojit.
Právě ten druhý případ máme dnes před sebou. Na aukci v rámci Pebble Beach Concours d'Elegance, kterou bude pořádat dům Gooding & Company, se představí dva Mercedesy 300 SL, jeden Gullwing a jeden roadster, které jsou dodnes v původním udržovaném stavu a dodnes ve vlastnictví jedné americké rodiny, přesněji dvou mužů z ní - otce a syna.
V 50. letech si je pořídil jistý vysoce postavený člověk ve vydavatelském byznysu, nejprve v roce 1955 kupé a pak v roce 1957 i roadster. S oběma jezdil, ale ne zas tak moc - kupé má najeto necelých 26 tisíc kilometrů, roadster asi 61 tisíc. Jeho syn pokračoval - postavil auta do garáže a občas se s nimi projel. Ne zas moc často, ale obě auta měla v nádržích čerstvý benzín a baterie byly připravené startovat.
Gullwing byl objednán se speciální barvou -otec si připlatil za britskou závodní zelenou a interiér nechal odít do béžové kůže. Údajně je tenhle kousek jediným 300 SL v téhle barvě. Kabriolet má zase bleděmodrou metalízu s béžovou střechou, ovšem interiér je v šedé kůži. Kromě toho je v kufru původní sada zavazadel, vyráběná na míru ve stejné barvě jako čalounění kabiny. „Dnes, po nějakých 60 letech, je v podstatě nemožné najít další pár 300 SL v původním stavu a pořád u rodiny původního majitele,” říká Garth Hammers, specialista na automobily u Gooding & Co.
Obecně jsou obě tahle auta ve stavu nejen originálním, ale na 60 let provozu, byť sporadického, nepochybně dobrém. Přesto potřebují práci - vidíme nedokonalosti laku na obou vozech, místy se odlupující chromované detaily zvenčí a kůže v kabině roadsteru ztrácí svou barvu. Otázkou nicméně je, jestli kompletní renovace nepoškodí ducha těchto dvou aut.
To už bude na novém majiteli. Oba vozy budou na prodej v rámci aukce na Pebble. Podle odhadů Gooding & Company přinese Gullwing 1 - 1,3 milionu dolarů (23,6 - 30,6 milionu korun) a roadster o něco méně, 800 tisíc - 1 milion dolarů (18,8 - 23,6 milionu korun). V každém případě utrží současný majitel, syn člověka, který si v 50. letech tahle auta jako nová koupil, pořádný balík. A to přesto, že jak on, tak jeho otec tahle auta v podstatě normálně používali - málokterý 300 SL byl kdy používán pro každodenní ježdění, vždy šlo hlavně o „víkendovku”.
Vidíme také původní cenu v dolarech - 7 667 USD za 300 SL Coupe i s příplatky. Jistě, v březnu 1955 znamenaly tyto peníze o dost víc než dnes, ovšem i současný ekvivalent v podobě necelých 70 tisíc dolarů se zdá být ničím ve srovnáním s tím, co majitel za tohle auto utrží. A pak že věrnost se nevyplácí...
Jedno každé z těchto dvou aut je dnes ceněnou raritou. Obě najedou v originálním stavu světovým unikátem
Jejich cesta životem začala v jednom případě už před více než 60 léty, stále ve společnosti týchž mužů
Zdroj: Gooding & Co
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 50 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda