Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ve stodole našli po 40 letech stání vzácné Porsche. Prvního majitele byste neuhodli
18.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Staré stodoly čas od času vydají nevídané objevy. Tím posledním je dnes vzácné Porsche v „extrémně originálním stavu” a doslova boží minulostí.
O nálezy vzácných aut ve stodolách není v posledních letech nouze. Někteří se tak ptají, jestli za pár dekád budeme svědky objevů opuštěných LaFerrari, McLarenů P1 nebo Bugatti Chiron. Odpověď je ale možná až překvapivě prostá - velmi pravděpodobně nikoli. Tahle auta jsou cenná už dnes a jen těžko se stane, že někdo nechá ladem stát auto za 50, 100 nebo 150 milionů korun. Vozy, které jsou dnes nacházeny jako vzácné, mají jinou minulost a ve své době vzácné vlastně ani nebyly.
Platí to i o Porsche 356B Super 90 Coupe z roku 1962, které vám ukážeme dnes. Značka Porsche v 60. letech neznamenala totéž, co dnes a jakkoli bychom si nedovolili ji označit za cokoli tuctového, model 356 platil spíše za dostupný sporťák. Tak se s ním i svého času zacházelo - tato auta byla normálně používána, postupem času jako zbytná i šrotována a ta přežívající se stávala stále vzácnějšími. Snáze se také mohlo stát, že jej někdo po letech provozu odstavil a dál se o něj nezajímal - nemělo skoro žádnou cenu. V tomto kontextu se tak jednou stane ceněným „stodolovým nálezem” spíše vzácná Škoda 135 GLi než Bugatti Veyron, jakkoli to může znít paradoxně.
O dobové povaze auta, který vám ukážeme dnes, svědčí i jeho první majitel. Asi byste si netipli, že tohle Porsche si jako nové koupil německý kněz, stěží někdo, kdo si běžně pořizuje ceněné sporťáky. Kupé v břidlicově šedé barvě používal léta v Německu, než se přestěhoval do USA, kam si automobil vzal s sebou. Prodal jej až koncem 70. let, druhý majitel pro něj ale neměl využití a zavřel jej do stodoly. Právě tam bylo nedávno po 40 letech objeveno a nyní je nabízeno prodejcem New Yorku.
Právě díky tomu, kde auto strávilo většinu svého života, je dodnes prakticky přesně v tom stavu, v jakém bylo kdysi vyrobeno. Má originální barvu i interiér, jen porouchaný motor ještě v rukou prvního majitele kdysi samo Porsche nahradilo jiným, ale jinak typově stále stejným. Jednotka s názvem Super 90 má objem 1,6 litru a výkon 66 kW (90 koní). V kombinaci s pohotovostní hmotností pouhých 934 kilogramů mohlo Porsche dosahovat stovky za méně než 10 sekund.
V komunitě sběratelů historických vozidel se hovoří o neopakovatelném objevu kvůli „extrémně originálnímu stavu”, jak praví prodejce - něco takového už se dnes nevidí. Původní díly karoserie pod nánosem špíny skrývají následky dlouhého stání bez pozornosti předchozího vlastníka. Interiér původně červené barvy postrádá typický šmrnc, ale stačí odborná renovace a z rozpadlého Porsche se opět stane hvězda první kategorie. Je čas, aby zaprášenou stodolu nahradilo výstavní postavení.
Zeleně zbarvený rychloměr cejchovaný do 200 km/h ukazuje 71 166 ujetých kilometrů. Naprostou většinu z nich najezdil kněz, který se Porsche nechtěl vzdát ani po cestě za oceán, u druhého majitele vůz několik desetiletí auto jen bezprizorně chátral. Současný prodejce si cení tehdejšího sporťáku vyšperkovaného netradiční historii na 56 500 USD (1,2 milionu Kč). To není nepřiměřená cena, třebaže renovace vozu - pokud ji někdo vůbec bude chtít provést - přijde snadno klidně ještě na násobky této částky...
Pozoruhodný nález stroje se zajímavou historii se odehrál ve Spojených státech. Objevené Porsche 356B Super 90 Coupe z roku 1962 si jako první koupil německý kněz, většinu z posledních 40 let jen stálo ve stále originálním stavu
Zdroj: Gullwing Motor Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 24 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva