Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V Británii draží nikdy nejeté monstrum rallyové sk. B, na tachometru má 7 mil
31.5.2019 | Petr Prokopec
Neskutečných 34 let vydržel ve stavu nového auta asi nejošklivější speciál skupiny B, který kdy vznikl. Od roku nebylo tohle MG Metro 6R4 nikdy registrováno a najelo pouhých 11 km.
V historii motorsportu nejspíše neexistovala extrémnější kategorie, než byla rallyová skupina B. Monstra, která se v ní pohybovala, disponovala enormním výkonem, se kterým byla spojena muší váha. K tomu se přidal pohon všech kol a dechberoucí rychlost byla na světě. Bohužel však došlo k několika smrtelným nehodám, kvůli nimž nakonec bylo soutěžení v této kategorii ukončeno krátce poté, co se stihlo proslavit. Mediálně vděčná série ale přilákala zájem spousty automobilek, a tak se dodnes dá koupit spousta dobových speciálů, z nichž některé jejich tvůrci ani nestihli postavit na start.
Jedním z nich - a velmi pravděpodobně tím nejošklivějším - je bílé MG Metro 6R4, jež vidíte na obrázcích. Vůz byl vyroben v roce 1985 a první majitel jej koupil od továrny o rok později jako stavebnici. Díky tomu totiž společnost Austin Rover dokázala obejít požadované certifikace a zároveň umožnila lidem, aby se tak trochu „ušpinili“, což bylo některými i vítané. A to přesto, že se ve výsledku jednalo pouze o dodatečnou montáž dvou spoilerů, která si vyžádala dvacet minut práce.
Jakkoliv bylo MG připravené na světové rallye, jeho majitel jej zavřel do garáže, kde se na něj chodil koukat až do své smrti. Jeho manželka následně usoudila, že by si vůz zasloužil daleko větší pozornost, a proto se dohodla na dlouhodobé zápůjčce s muzeem v Donningtonu. Tam Metro zůstalo až do roku 2002, přičemž v daný moment mělo na tachometru pouhých 5 mil (8 km). Poté jej koupil současný majitel, který za sedmnáct let přidal další dvě míle (3,2 km).
Jak je tedy evidentní, nájezd je prakticky nulový. MG navíc nebylo nikdy zaregistrováno, dokonce jej ještě halí tovární vosk a fólie. To ovšem na druhou stranu neznamená, že nebude potřebovat nějakou tu renovaci. Zejména bíle lakovaná kola působí opravdu zašle, ani samotná karoserie ale nevypadá na to, že jde nikdy nepoužívaný vůz, byť více než 30 let starý. Překvapivě tak možná nejzachovaleji působí interiér, jakkoliv je samozřejmě spartánský.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, který se nenachází pod přední kapotou, ale za sedadly. Všechna čtyři kola roztáčí atmosférický třílitrový šestiválec, na kterém zapracoval i legendární Patrick Head z týmu Williams F1. Pohonná jednotka produkuje 250 koní, jež jsou přenášeny na všechna čtyři kola. Jde o jeden z dvou set homologačních speciálů (konkrétně vůz č. 189) ve specifikaci Clubman pro silniční využití.
Austin Rover mimo to vyrobil ještě 20 kusů určených přímo pro mezinárodní skupinu B, v jejichž případě byl výkon vyšponován dokonce na 410 koní. Nicméně všechny tyto kusy jsou zatíženy daleko vyšším nájezdem. A zejména je otázkou, zda se vůbec kdy v prodeji objeví. Tento exemplář ovšem do aukce míří, přičemž vydražen by měl být 27. a 28. července na okruhu Silverstone za minimálně 200 000 GBP (cca 5,8 mil. Kč).
Tohle MG Metro 6R4 nebylo nikdy zaregistrováno, díky triku Austinu Rover přitom jeho 250 koní může na silnici
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva