Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V Británii draží nikdy nejeté monstrum rallyové sk. B, na tachometru má 7 mil
31.5.2019 | Petr Prokopec
Neskutečných 34 let vydržel ve stavu nového auta asi nejošklivější speciál skupiny B, který kdy vznikl. Od roku nebylo tohle MG Metro 6R4 nikdy registrováno a najelo pouhých 11 km.
V historii motorsportu nejspíše neexistovala extrémnější kategorie, než byla rallyová skupina B. Monstra, která se v ní pohybovala, disponovala enormním výkonem, se kterým byla spojena muší váha. K tomu se přidal pohon všech kol a dechberoucí rychlost byla na světě. Bohužel však došlo k několika smrtelným nehodám, kvůli nimž nakonec bylo soutěžení v této kategorii ukončeno krátce poté, co se stihlo proslavit. Mediálně vděčná série ale přilákala zájem spousty automobilek, a tak se dodnes dá koupit spousta dobových speciálů, z nichž některé jejich tvůrci ani nestihli postavit na start.
Jedním z nich - a velmi pravděpodobně tím nejošklivějším - je bílé MG Metro 6R4, jež vidíte na obrázcích. Vůz byl vyroben v roce 1985 a první majitel jej koupil od továrny o rok později jako stavebnici. Díky tomu totiž společnost Austin Rover dokázala obejít požadované certifikace a zároveň umožnila lidem, aby se tak trochu „ušpinili“, což bylo některými i vítané. A to přesto, že se ve výsledku jednalo pouze o dodatečnou montáž dvou spoilerů, která si vyžádala dvacet minut práce.
Jakkoliv bylo MG připravené na světové rallye, jeho majitel jej zavřel do garáže, kde se na něj chodil koukat až do své smrti. Jeho manželka následně usoudila, že by si vůz zasloužil daleko větší pozornost, a proto se dohodla na dlouhodobé zápůjčce s muzeem v Donningtonu. Tam Metro zůstalo až do roku 2002, přičemž v daný moment mělo na tachometru pouhých 5 mil (8 km). Poté jej koupil současný majitel, který za sedmnáct let přidal další dvě míle (3,2 km).
Jak je tedy evidentní, nájezd je prakticky nulový. MG navíc nebylo nikdy zaregistrováno, dokonce jej ještě halí tovární vosk a fólie. To ovšem na druhou stranu neznamená, že nebude potřebovat nějakou tu renovaci. Zejména bíle lakovaná kola působí opravdu zašle, ani samotná karoserie ale nevypadá na to, že jde nikdy nepoužívaný vůz, byť více než 30 let starý. Překvapivě tak možná nejzachovaleji působí interiér, jakkoliv je samozřejmě spartánský.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, který se nenachází pod přední kapotou, ale za sedadly. Všechna čtyři kola roztáčí atmosférický třílitrový šestiválec, na kterém zapracoval i legendární Patrick Head z týmu Williams F1. Pohonná jednotka produkuje 250 koní, jež jsou přenášeny na všechna čtyři kola. Jde o jeden z dvou set homologačních speciálů (konkrétně vůz č. 189) ve specifikaci Clubman pro silniční využití.
Austin Rover mimo to vyrobil ještě 20 kusů určených přímo pro mezinárodní skupinu B, v jejichž případě byl výkon vyšponován dokonce na 410 koní. Nicméně všechny tyto kusy jsou zatíženy daleko vyšším nájezdem. A zejména je otázkou, zda se vůbec kdy v prodeji objeví. Tento exemplář ovšem do aukce míří, přičemž vydražen by měl být 27. a 28. července na okruhu Silverstone za minimálně 200 000 GBP (cca 5,8 mil. Kč).
Tohle MG Metro 6R4 nebylo nikdy zaregistrováno, díky triku Austinu Rover přitom jeho 250 koní může na silnici
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda