Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V Británii draží nikdy nejeté monstrum rallyové sk. B, na tachometru má 7 mil
31.5.2019 | Petr Prokopec
Neskutečných 34 let vydržel ve stavu nového auta asi nejošklivější speciál skupiny B, který kdy vznikl. Od roku nebylo tohle MG Metro 6R4 nikdy registrováno a najelo pouhých 11 km.
V historii motorsportu nejspíše neexistovala extrémnější kategorie, než byla rallyová skupina B. Monstra, která se v ní pohybovala, disponovala enormním výkonem, se kterým byla spojena muší váha. K tomu se přidal pohon všech kol a dechberoucí rychlost byla na světě. Bohužel však došlo k několika smrtelným nehodám, kvůli nimž nakonec bylo soutěžení v této kategorii ukončeno krátce poté, co se stihlo proslavit. Mediálně vděčná série ale přilákala zájem spousty automobilek, a tak se dodnes dá koupit spousta dobových speciálů, z nichž některé jejich tvůrci ani nestihli postavit na start.
Jedním z nich - a velmi pravděpodobně tím nejošklivějším - je bílé MG Metro 6R4, jež vidíte na obrázcích. Vůz byl vyroben v roce 1985 a první majitel jej koupil od továrny o rok později jako stavebnici. Díky tomu totiž společnost Austin Rover dokázala obejít požadované certifikace a zároveň umožnila lidem, aby se tak trochu „ušpinili“, což bylo některými i vítané. A to přesto, že se ve výsledku jednalo pouze o dodatečnou montáž dvou spoilerů, která si vyžádala dvacet minut práce.
Jakkoliv bylo MG připravené na světové rallye, jeho majitel jej zavřel do garáže, kde se na něj chodil koukat až do své smrti. Jeho manželka následně usoudila, že by si vůz zasloužil daleko větší pozornost, a proto se dohodla na dlouhodobé zápůjčce s muzeem v Donningtonu. Tam Metro zůstalo až do roku 2002, přičemž v daný moment mělo na tachometru pouhých 5 mil (8 km). Poté jej koupil současný majitel, který za sedmnáct let přidal další dvě míle (3,2 km).
Jak je tedy evidentní, nájezd je prakticky nulový. MG navíc nebylo nikdy zaregistrováno, dokonce jej ještě halí tovární vosk a fólie. To ovšem na druhou stranu neznamená, že nebude potřebovat nějakou tu renovaci. Zejména bíle lakovaná kola působí opravdu zašle, ani samotná karoserie ale nevypadá na to, že jde nikdy nepoužívaný vůz, byť více než 30 let starý. Překvapivě tak možná nejzachovaleji působí interiér, jakkoliv je samozřejmě spartánský.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, který se nenachází pod přední kapotou, ale za sedadly. Všechna čtyři kola roztáčí atmosférický třílitrový šestiválec, na kterém zapracoval i legendární Patrick Head z týmu Williams F1. Pohonná jednotka produkuje 250 koní, jež jsou přenášeny na všechna čtyři kola. Jde o jeden z dvou set homologačních speciálů (konkrétně vůz č. 189) ve specifikaci Clubman pro silniční využití.
Austin Rover mimo to vyrobil ještě 20 kusů určených přímo pro mezinárodní skupinu B, v jejichž případě byl výkon vyšponován dokonce na 410 koní. Nicméně všechny tyto kusy jsou zatíženy daleko vyšším nájezdem. A zejména je otázkou, zda se vůbec kdy v prodeji objeví. Tento exemplář ovšem do aukce míří, přičemž vydražen by měl být 27. a 28. července na okruhu Silverstone za minimálně 200 000 GBP (cca 5,8 mil. Kč).
Tohle MG Metro 6R4 nebylo nikdy zaregistrováno, díky triku Austinu Rover přitom jeho 250 koní může na silnici
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova