Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V Británii našli léta ztracený vůz mladého prince Charlese. Prodal se za tučnou sumu
25.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lidé jsou v poslední době zblázněni do všeho královského a auta to zjevně nemíjí. Jinak nepříliš hodnotný, 43 let starý Range Rover se nyní v aukci prodal za cenu nového. Jezdil s ním totiž princ Charles.
Luxusní crossovery a SUV nejsou dnes ničím výjimečným. Nicméně v 50. letech minulého století šlo o nedostatkové zboží. Nic na tom nezměnil ani příchod Land Roveru v roce 1948, přestože za něj v podstatě ručil i král Charles VI. Britové a s nimi vlastně i celý svět si tak museli počkat až do roku 1971, než dorazil Range Rover, jenž nadprůměrné schopnosti v terénu doplnil i vysokým komfortem a luxusní výbavou.
Prakticky ihned po odhalení se britská automobilka dočkala velkého množství objednávek, přičemž ty první vždy s představením nové série či rovnou generace pocházely od královské rodiny. Ta kupovala jak zcela standardní provedení, tak i zakázkové varianty. I proto ostatně byla současná královna k vidění za volantem či na zadních sedadlech tohoto SUV nejčastěji ze všech vozů, jež se v královském vozovém parku objevily.
Vy se nyní na fotkách díváte na exemplář z roku 1975, který stejně jako originál disponoval 3,5litrovým osmiválcem. Výkon však navzdory velikosti pohonné jednotky činil pouhých 137 koní, přičemž na všechna čtyři kola jej přenášel čtyřstupňový manuál. Ten ostatně až do roku 1977 byl jedinou dostupnou převodovkou, teprve poté dorazila také alternativa v podobě třístupňového automatu od Chrysleru.
S ohledem na nízký výkon a hmotnost 1 770 kilogramů nejspíše nepřekvapí, že jízdní dynamika není zrovna dechberoucí. Dle tvrzení automobilky bylo možné stovku zvládnout za 16,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak činila 154 km/h. To opravdu nejsou závratné hodnoty, stejně jako sprint na čtvrtmíli (0-400 metrů) za 18,5 sekundy. Hmotnosti, technice, výkonu i době vzniku odpovídá i průměrná spotřeba 18,1 l/100 km.
Královský dvůr si tento vůz převzal 13. srpna 1975 v zelené barvě Lincoln Green, jež byla kombinovaná s béžovou střechou. Používal jej zejména tehdy mladý (27 let) princ Charles, který byl v jeho společnosti opakovaně zvěčněn tehdejším tiskem. Kdy jej královská rodina vyřadila ze služby, to dnes není jisté. Víme pouze tolik, že byl považován za ztraceny a jeho stopy se začínají objevovat až v této dekádě, kdy byl nalezen v žalostném stavu na jedné farmě ve Worcesteru. Jeho majitel si přitom měl být „královského původu“ byl vědom, přesto jej nechal chátrat.
Vůz tak změnil majitele a že jde o bývalý Charlesův stroj, posléze potvrdilo i britské historické muzeum. Range Rover následně prošel důkladnou renovací, která byla svěřena byla společnosti Twenty-Ten Engineering of Redditch. Majitele vyšla na 60 tisíc liber (cca 1,37 milionu korun), nikoli však s cílem uskladnit vůz v muzeu.
Po renovaci se dosavadní majitel rozhodl vyrazit na výlet do italského regionu Prosecco, kromě toho však absolvoval i několik dalších výletů. Počet najetých mil tedy navýšil na 62 tisíc (zhruba 100 tisíc kilometrů). Vhod mu přitom přišel jak objemný zavazadelník, tak opravdu pohodlný interiér, který se pyšní kompletním přečalouněním. S novou kůží jsou navíc spárovány i koberečky.
Pokud se podíváte na jednotlivé detaily, pochopíte, proč si návrat do původního stavu vyžádal více než tisíc hodin ruční práce. Jeho majitel jej ovšem i přesto poslal o uplynulém víkendu do aukce. Dle odhadů síně Silverstone Auctions měl vlastníka změnit za 80 tisíc liber (2,3 mil. Kč), nakonec se však prodal za 101 250 GBP (2 931 500 Kč). To na 43 let starý Range Rover vskutku nemalá suma a je to také více peněz, než jaké byste dnes dali za nový exemplář - ovšem bez „královského rodokmenu“...
Tento třiačtyřicet let starý Range Rover se právě prodal za tři miliony korun...
...důvodem je první majitel, nástupce britského trůnu
Zdroj: Silverstone Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda