Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ve skladě bylo objeveno sotva jeté, vzácné Porsche. Může být vaše jako nové, nebo také ne
8.12.2019 | Petr Prokopec
Strávilo dekády na jednom místě, což znamená, že s ním nikdo nejezdil, ale také se o něj nikdo pořádně nestaral. Po objevení je nyní ukázkou nových trendů ve světě sběratelů vzácných aut.
Nálezy výjimečných aut v opuštěných objektech nejsou v posledních letech až tak výjimečné, po jejich objevení ale obvykle přichází tak trochu nerudovská otázka: Co s nimi? Někteří sběratelé preferují vůz koupit ve stavu, v jakém byl objeven, neboť jen to z něj dělá onu raritu poznamenanou časem. Jiní by jej ale raději příležitostně používali a těžili z toho, že s autem dekády nikdo nejezdil a měli jej k dispozici v renovovaném stavu co nejbližším tomu továrnímu.
Volba toho i onoho postupu připraví prodejce o část potenciálních kupců, a tak se ve světě sběratelů vzácných aut začíná prosazovat nový trend, který razí třeba britský specialista Thornley Kelham. Ten se věnuje renovacím starých aut a u objevených vozů si mohou kupci sami zvolit, co se s nimi stane. Auto je nabídnuto ve stavu, v jakém bylo nalezeno, současně je ale možné si jej nechat různým způsobem přímo u Kelhama opravit. Kupříkladu zvolit kompletní renovaci techniky, ale zachování vzhledové patiny. A nebo cokoli, co vás napadne.
Asi nejlépe vystihuje Kelhamovy možnosti aktuální nabídka, do které se dostalo dnes vzácné Porsche 356 A z roku 1959. To za uplynulých šedesát let najelo pouhých 7 888 mil (14 040 km), což by mohlo naznačovat špičkový stav. Do takového má ovšem toto kupé opravdu daleko, neboť dekády bylo odstaveno ve skladišti, kde bylo teprve nedávno objeveno. Jeho patina dělá z vozu nezaměnitelný originál, což ostatně ocenili i návštěvníci přehlídky Concours of Elegance, jež se konala v Hampton Court Palace. Právě proto může být zachována. A nebo také nemusí.
Pokud si to tedy zákazník bude přát, dojde na speciální inspekci karoserie, během které je prověřována míra koroze. V případě, že nemusí dojít na vyvařování a náročnější opravy, projdou jednotlivé panely pouze broušením a následně jsou nalakovány průhledným lakem. Podobně pak Kelham může postupovat také v interiéru. Stejně jako lze zvolit částečnou i úplnou renovaci, během které je celá kabina přečalouněna. Zároveň přitom projde zesílením podvozek, nově postaven je i motor.
Také v těchto chvílích můžete vstoupit do hry, a to dalšími svými tužbami, jež je britský specialista schopen naplnit. Pokud tedy nebudete chtít absolutní originál, kterým tímto Porsche je, můžete sáhnout také po moderních brzdách i podvozkových komponentech, zatímco původní atmosférická jedna-šestka projde lehčím tuningem. V kombinaci se zrezlou karoserií a ošoupanou kůží čí látkou v kabině tak německé kupé může přivádět k úžasu nejednoho návštěvníka automobilové show.
Lze už jen dodat, že nabízený exemplář má volant vpravo, nalezen však byl ve Spojených státech. Dáno je to tím, že původně se jeho majitelem stal hráč ragbyového týmu British Lions Frank Sykes. Ten však ostrovní království opustil ve prospěch Ameriky a vůz si samozřejmě vzal sebou. Po nějaké době ovšem došlo k jeho uzavření do skladiště, kde odpočíval po zhruba 30 let. A jelikož Sykes před dvěma lety zemřel, zjistili pozůstalí teprve poté, že jej stále vlastní.
Na kolik vás tento unikát vyjde, závisí jen na vašich tužbách. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby spárování patiny s moderními komponenty vycházelo nejdráže. V takové chvíli by totiž muselo dojít i na rozvedení nových elektrických okruhů, neboť nabízena je také možnost klimatizace či posilovače řízení. Čtyřstupňová manuální převodovka pak zůstane na svém místě asi jen při zachování původního výkonu.
Britský specialista nabízí unikátní možnost uchování patiny na starých vozech, je to nový trend ve světě sběratelů. Toto Porsche 356 A tak již svůj zevnějšek na první pohled měnit nemusí, pod kapotu se ale mohou nastěhovat i moderní komponenty
Zdroj: Thornley Kelham
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 59 minutami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 58 minutami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva