Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá
10.2.2019 | Mirek Mazal
V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.
O strojích značky Kawasaki máme málokdy důvod psát, dnes ale jednomu z nich musíme věnovat zmínku. V továrnách japonské firmy sice vznikl jen částečně, o to zajímavější ale je - jeden šikovný Brit se jej totiž rozhodl osadit vlastnoručně vyrobeným motorem, který z něj dělá jednu z nejbláznivějších motorek, jaké kdy vznikly.
Jejím autorem je Allen Millyard, povoláním vědec, který za svůj život poskládal pro vlastní potěchu několik unikátních motorů neskromných parametrů. Ne s každým udělal díru do světa, o neobvyklém vidlicovém dvanáctiválci, který napasoval pod nádrž Kawasaki Z1300, ale platí pravý opak. Původně byla tato motorka poháněna kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem o objemu 1,3 litru o výkonu 88 kW (120 koní), ani už tak nemalý motor ale Britovi nestačil.
Dlouholeté zkušenosti se stavbami benzínových motorů Allen přetavil do neobvyklého V12 se čtyřmi řadami třech válců sevřenými pod úhlem 70 stupňů. Při celkovém objemu 2,3 litru motor dává výkon 184 kW (250 koní). Silný motor potřeboval vyztužený rám, a přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny Pretech, vzhledově se ale Millyard snažil držet sériového provedení.
Smyslem bylo, aby stroj dával co nejméně najevo, co ve skutečnosti dokáže. A není toho málo, i při hmotnosti 350 kilogramů je poměr hmotnosti a výkonu blízký špičkovým supersportovním automobilům. Z 0 na 200 km/h dokáže tahle mašina zrychlit v řádu jednotek sekund a zadní pneumatiku při tom pálit na počkání.
Unikátní mašina slouží jako ukázka hranic lidských a motocyklových možností, v současnosti na ní už ale její tvůrce nejezdí. Stojí jako exponát v americkém Barber Vintage Museum, pohonná jednotka ale prý stále funguje na první nastartování. Dříve ji majitel používal docela intenzivně a absolvoval s ní i rekordní výlet o délce 5 600 kilometrů, při kterém nevynechal ani ráj všech motorkářů, kde putování vyvrcholilo diváckou účastí na legendárním závodu Isle of Man TT.
Tuto motorku od Kawasaki pohání unikátní vidlicový dvanáctiválec. Je radost na něj pohledět, při výkonu 250 koní jistě nebude nudit ani jízda s ním
Zdroj: Allen Millyard@Facebook
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda