Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, kolik zavazadelníků skrývá ve svých útrobách extrémní McLaren F1?
12.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Spousta supersportů vám nedovolí si vzít si sebou skoro žádné zavazadlo, ten kdysi nejrychlejší z nich, McLaren F1, k nim ale zdaleka nepatří.
Supersporty obvykle nejsou auta, která by hýřila praktičností. Je to pochopitelné, jsou určeny pro rychlou jízdu a tomu podřizují vše - pokud zbude krom nezbytné techniky a řidiče prostor pro něco dalšího, fajn, když ne, nedá se nic dělat. A podle toho také praktičnost většiny z nich vypadá. Například Lamborghini Huracán má kvůli své subtilní stavbě, torzní tuhosti, motoru uprostřed a pohonu všech kol vepředu jen prťavý zavazadelník o objemu 100 litrů, do kterého se pořádně nevejde ani jeden kufr velikosti příručního zavazadla do letadla, natož dva, chcete-li jet někam se svou drahou polovičkou.
Pochopitelně, pokud lidé touží po co největší praktičnosti a zároveň po rychlosti, jsou tu jiné nabídky. Třeba Mercedes-AMG E 63 S Kombi nebo Audi RS6 Avant mají dynamiku supersportů i s obřími kufry, ale... pořád se svými schopnostmi nemohou rovnat skutečným sportovním automobilům. RS6 Avant je extrémně rychlý stroj a v přímce si může troufat i na seriozní sporťáky, ale zkuste si vedle sebe postavit RS6 a Huracán na okruhu se srovnatelně schopnými řidiči - výsledkem rozhodně nebudou dvě stejné jízdy, akorát jen bez kufru a druhá bez. A to hovoříme o čase, ne o pocitech pro řidiče.
Naštěstí ne všechny supersporty jsou šity podle jednoho kopyta a je paradox, že vůz, který mezi nimi po léta zářil právě svou rychlostí, je zastiňuje i svou praktičností. Řeč je o McLarenu F1, které k nepraktickým sporťákům rozhodné nepatří. Věnovali jsme se mu detailně před nějakou dobou, protože tenhle legendární stroj za to opravdu stojí, ale zmínku o zavazadlových prostorech jsme vynechali. Možná to byla trochu škoda, protože jsou podobně zajímavé, jako zbytek auta.
Je jich tu totiž stejně jako sedadel pro cestující - tři. Pod miniaturní přední kapotou najdete jeden, nejmenší. Další dva, o poznání větší, jsou na bocích, mezi dveřmi a zadními koly. Panely se vyklápějí dolů a když jste v 90tých letech dostali svůj nový McLaren F1, byly uvnitř na míru dělané kufry, na každé straně dva. Ve výsledku tedy byl prostor pro zavazadla celkem velkorysý - celkem dle dobových tiskových materiálů nabízí až 280 litrů, tedy skoro třikrát více než zmiňovaný Huracán. A přitom byl tak neuvěřitelně rychlý...
Kromě kufříků byl k F1 dostupný i golfový bag dělaný na míru, ale ten bylo nutné připevnit na jedno ze sedadel spolujezdců, jinam se nevešel. A pokud si lámete hlavu, co ukrývá trojúhelníkový karbonový kryt u levého zavazadelníku, je to baterie, řídící jednotka a pojistková skříň, tam už se další „harampádí” nevejde.
Co na to říkají dnešní supersporty s motorem uprostřed? Vesměs nic, až na jeden - Pagani Huayra má prakticky na stejném místě jen trochu jinak dostupné zavazadelníky. Murrayho nápad tak žije dál...
Gordon Murray postavil perfektní supersport - byl nejen nejrychlejší, ale i nejpraktičtější
Murrayovým nápadem se zjevně nechal inspirovat Horacio Pagani - Huayra má „kufry” řešené velmi podobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova