Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Obří náklaďák Volvo s motorem Boeingu ukazuje, že i důlní monstra mohou být šik
21.10.2018 | Mirek Mazal
U některých aut na vzhledu sejde více, u jiných méně. Obří důlní sklápěčky patří nepochybně mezi ta druhá, když si je ale šikovný designér vezme do parády, může vzniknout něco velmi atraktivního.
Artyom Trofimenko pronikl do společnosti respektovaných automobilových designérů díky mnohým nákresům futuristických automobilů. Jeho zatím nejznámější výtvory vzešly ze spolupráce s výrobcem nákladních aut Kamaz, nejen jeho budoucí modely se ale Trofimenko pokouší zachytit. Od ruské značky se nadaný muž přesunul k Volvu, jehož insignie použil na vizi obřího sklápěcího vozu jménem R300E.
Záměrem bylo vykreslit důlní sklápěčku obřích rozměrů, která uveze na korbě až 300 tun nákladu a přitom dokáže laskat smysly. Máme pocit, že v tomto směru autor uspěl, neboť na poměry podobných účelových strojů je Volvo R300E opravdu atraktivní. Jeho design se drží všech aspektů nezbytných pro práci v dolech a maximum prostoru věnuje korbě. Pod tou se pomalu ztrácí skoro kompletně prosklená kabina řidiče a vzhledu zbytku vozu dominuje rozměrná maska chladiče s dvojicí světlometů.
Ani další viditelné aspekty tu nejsou pro nic za nic. K pohonu gigantického dumperu slouží turbínový motor General Electric GE9X, který obvykle najdeme u zcela jiných strojů - nejčastěji visí pod křídly Boeingů 777X. Masivní sklápěčky obvykle pracují v dolech nebo lomech hodiny bez ustání pod maximálním zatížením tlakem. Technika tedy dostane zabrat a jelikož je turbínový motor konstruován na dlouhodobý provoz pod vysokou zátěží, mohl by spolehlivě fungovat i zde. Problémem nebude ani jeho vysoká spotřeba paliva, neboť dumper si po svých stranách vozí dvě masivní válcové nádrže.
Největší Volvo na světě má kromě magického vzhledu a neméně magické síly také užitečné funkce. Onen prostor pro řidiče není prosklený pro nic za nic - takové řešení kabiny má usnadňovat rozhled do okolí, který z podobných sklápěček není zrovna ideální.
Působivé dílo vzniklo pod rukou designéra během jediného týdne, pro radost autora. I nám ji dělá a třeba by se jeho myšlenky mohlo chytnout i samotné Volvo. Už vzhledem by byl tento stroj ve světě důlních monster vynikal nad všemi...
Návrh proudového dumperu značky Volvo má označení R300E. Přesně tolik uveze tun nákladu, pohyb vpřed má na starost turbína z Boeingu
Zdroj: Artyom Trofimenko@Behance
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda