Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Všech 12 cenných aut nalezených na zámku bylo prodáno. Dráže, než se čekalo
26.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tucet klasických aut nalezených ve švýcarském zámku zamířil minulou neděli do aukce. Zpátky do svého dlouholetého sídla se nevrátil jediný.
Pokud si pamatujete na filmovou pohádku Lotrando a Zubejda, možná vám - stejně jako nám - utkvěl v paměti výrok postavy hrané Arnoštem Goldflamem, podle kterého „svět je malý a o náhody v něm není nouze“. Stejně jako o překvapení. Jedno takové nás čekalo na počátku dubna, kdy jsme informovali o neuvěřitelném nálezu dvanácti klasických aut na jednom švýcarském zámku.
Okolnosti samotného nálezu známy stále nejsou, snad jen dědictví po někom, kdo se o svá auta na sklonku života už nestíhal start, ale zní jako uvěřitelné vysvětlení. To ale nechme být, více si nyní můžeme povědět o osudu samotných aut. Jak jsme totiž zmínili dříve, všechna zamířila do dražby. Aukční síň Bonhams, která měla prodej na starosti, přitom nyní oznámila, že nového majitele má každé z dvanácti aut. Ti za ně nakonec utratili vesměs o hodně více, než se původně očekávalo - celkem 2 026 300 Eur, tedy v přepočtu 53 555 000 Kč. Hned polovina z této sumy ale připadá na jediný, opravdu vzácný vůz.
Na podrobnosti týkající se „tuctu špinavců“ - a že ona auta opravdu nebyla po jejich objevení zrovna dokonale čistá, třebaže byla vesměs v perfektním stavu - si posvítíme za moment v souvislosti s každým jednotlivým vozem. Nyní ještě dodáme pár slov o samotné aukci Spa Classic Sale. Ta proběhla minulou neděli, přičemž 12 aut ze zámku nebylo jedinými položkami. Zatímco ovšem v jejich případě se jednalo o nemalý úspěch, některé zajímavé vozy majitele překvapivě nezměnily.
Mezi aukčními výsledky totiž chybí kupříkladu formule Benetton B191 Michaela Schumachera či Porsche 934/5 doplněné odpovídajícím mikrobusem VW. V obou případech přitom nebyla dosažena minimální požadovaná cena odprodeje, z aukce tedy tyto vozy zamířily do svých starých garáží. Potvrzují se tedy názory odborníků, že začíná docházet k nasycení trhu exkluzivních ojetin a jednoduše prodat za velké peníze „cokoli” už dnes zkrátka není možné.
Tím bychom ale náš úvod mohli ukončit, nyní se již podíváme na dvanáct „zámeckých pánů“. Probereme si je přitom od nejnižší vydražené sumy až po tu nejvyšší.
12. Ford Mustang 1973
Americká klasika je možná největším překvapením v rámci změny majitele. Původně se totiž odhadovalo, že Mustang Convertible z roku 1973 bude prodán za cca 270 tisíc korun. Nakonec byl ovšem vydražen za více než dvojnásobek, konkrétně za 20 700 Eur (547 000 Kč).
11. Jaguar E-Type 4.2 1970
Britské kupé osazené 4,2litrovým agregátem a interiérem v konfiguraci 2+2 nejspíše tak trochu zaostalo za očekáváním. Počítalo se totiž, že hranice 800 tisíc korun bude tou spodní, reálnější bylo překlenutí milionové bariéry. K tomu ale nedošlo, místo toho za něj nový majitel zaplatil 32 200 Eur (850 500 Kč).
10. Mercedes-Benz 500 SLC Coupe 1981
Osmiválcový Němec sice dostal přezdívku „Sunroof“, jenž by měla odkazovat na střešní okno, tím se ovšem ve skutečnosti nepyšní. Na ceně 52 900 Eur (1 397 500 Kč) se to ale nikterak neprojevilo. Právě naopak byl původní odhad pohybující se mezi 540 a 810 tisíci korunami výrazně překonán.
9. Maserati Indy America 1971
Indy America sice není neznámějším modelem italské automobilky, rozhodně však patří mezi velmi povedené. Nemluvíme přitom jen o karoserii od společnosti Vignale, ale také o 4,9litrovém motoru V8 pod kapotu. Přesto se toto Maserati prodalo za spodní hranici odhadu, tedy za 54 050 Eur (1 428 000 Kč).
8. Maserati Quattroporte 4200 1968
O poznání úspěšnější bylo Maserati se zakázkovým designem od karosárny Frua. V případě první generace „Čtyř dveří“, jak lze název Quattroporte přeložit, se totiž změna majitele odhadovala na zhruba 1,1 mil. Kč. Nakonec však dražební kladívko úřadovalo až při zaznění sumy 63 250 Eur (1 671 000 Kč).
7. Jaguar E-Type Series 3 V12 1972
Během aukce Spa Classic Sale změnily majitele hned dvě otevřené verze Jaguaru E-Type, ta zámecká vyšla na 64 400 Eur (1 701 000 Kč). Je tedy tou levnější, na čemž se podepsal i fakt, že za svůj život změnila barvu karoserie ze světle modré na modrou ze vzorníku Mercedesu. Nejnižší odhad byl přesto překonán.
6. Rolls-Royce 40/50hp Silver Ghost Double Phaeton 1921
Britská klasika byla svého času popisována jako nejlepší vůz na světě. Proto se ostatně očekávalo, že majitele změní za vyšší cenu, tento vůz byl ale výjimkou potvrzující jinak opačné pravidlo. Nakonec novému majiteli stačilo „jen” 70 150 Eur (1 853 000 Kč) - skoro můžeme litovat, že jsme na aukci nebyli.
5. Lamborghini Espada Series 2 1971
Espada možná sice není tím Lamborghini, které byste našli na zdech dětských pokojů, nicméně v praktičnosti mu takový Countach či Diablo nemohou konkurovat. Navíc tu máme karoserii od Bertoneho a V12 pod kapotou. Naplněny tak byly prognózy a vůz se prodal za 82 800 Eur (2 187 000 Kč).
4. Rolls-Royce 40/50hp Phantom II Roadster 1933
S příchodem druhé britské klasiky se konečně začínáme šplhat do vyšší cenové, přičemž vydražená suma 111 550 Eur (2 946 500 Kč) je na samé horní hranici odhadu. Nový majitel přitom kromě plátěné stahovací střechy získal i šestiválcový motor o 7,7litrovém objemu a adaptivní lamely před chladičem.
3. Aston Martin V8 Volante 1980
Jsme na pódiu, kdy bronzová příčka patří Aston Martin. Ten měl majitele změnit za maximálně 3,8 milionu, nakonec byl ovšem prodán za 172 500 Eur (4 556 500 Kč). Zcela jistě tomu napomohlo i usazení volantu na levé straně či pětistupňový manuál spřažený s osmiválcem o výkonu 315 koní.
2. Maserati Ghibli SS 1969
Stříbrného umístění dosáhlo Maserati, které bylo svého času s maximálkou 280 km/h nejrychlejším trojzubcem historie. K překonání této mety sice v mezičase došlo, hodnotu modelu Ghibli SS s karoserií od společnosti Ghia to ale neovlivnilo. Prodán byl za 174 800 Eur (4 617 000 Kč), čímž byl odhad znovu výrazně překonán.
1. Mercedes-Benz 300 SL Roadster 1958
O německý roadster, který si na rozdíl od kupé muselo obejít bez racčích křídel, svedli boj hned dva více než rozhodnutí zájemci. I proto se výsledná cena vyšplhala na 1 127 000 Eur (29 800 000 Kč), zatímco původně se mluvilo o 16 až 22 milionech. Nový majitel za ni přitom získal 215 koní a prvotřídní stav.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva