Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Za tyto věci si nejvíce připlácí zákazníci Mercedesu třídy S. Cenami vyrazí dech
29.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trpíte výčitkami, že jste si u svého nového auta připlatili 100 nebo 200 tisíc Kč za výbavu navíc? Ve světě Mercedesu byste za to nedostali skoro nic.
Pokud dnes zatoužíte po faceliftovaném Mercedesu třídy S, zaplatíte minimálně 2 367 970 Kč, a sice za dieselové provedení 350d. Patříte-li ovšem mezi ty zákazníky, kteří se obávají o budoucnost „naftožroutů“, nezbude vám nic jiného než zalovit v kapse o trochu hlouběji a vytáhnout 2 510 750 Kč, jež vám pořídí základní benzinové provedení S 450 (v kombinaci s pohonem všech kol 4Matic cena naroste na 2 584 560 Kč). Tím ale vaše cesta nekončí, ve skutečnosti spíše začíná.
Továrnu v Sindelfingenu ve většině případů neopouštějí standardní modely, ale naopak výrazně individualizované. Po nějakém tom příplatku sáhne většina majitelů, jimž jednoduše nestačí 18palcová litá kola, světlomety Multibeam LED nebo třeba třímístná zadní lavice. Jednoduše požadují daleko více, zvláště v rámci komfortu. Nicméně jelikož řeč je o základní verzi s rozvorem 3 035 milimetrů, zajímá je samozřejmě také samotné řízení a tedy i technika.
Zač tedy lze připlácet? Je toho spousta, ceník třídy S má 37 stránek... Níže ale najdete prvky, které zákazníci volí podle Mercedesu nejčastěji. A i za takové si třícípá hvězda nechá Mercedes si za ně nechává jaksepatří zaplatit, jen jejich zaškrtnutí v konfigurátoru zvýší základní sumu sedmimístnou cifru. Pokud ale šetření nepatří do vašeho slovníku, rovnou se odvažte s individualizovaným Maybachem - v tu chvíli ani cena přes 7 milionů korun není žádný problém.
AMG Line
My se ale v tuto chvíli budeme držet vybraného Mercedesu S 450, přičemž začít musíme logicky u exteriéru. Zkrášlit jej můžete sadou od dvorního tunera z Affalterbachu, přičemž za svých 173 030 Kč dostanete 19palcová litá kola či specifické nárazníky. Kromě toho ovšem dorazí i doplňky pro interiér, a sice hliníkové pedály a čalounění designovou kůží Nappa. Zrovna tento prvek ale vlastně neberte příliš vážně, padne totiž za oběť další konfiguraci. Padáka pak můžete dát i devatenáctkám a místo nich pořídit za dodatečných 23 867 Kč vícepaprskové dvacítky.
Magic Sky Control
Pokud nejste u Mercedesu nováčkem, jistě víte, že slůvko „magický“ se objevuje u řady příplatkových prvků. Tentokráte je přitom pojmem Magic Sky Control označena panoramatická střecha, která po stisknutí tlačítka umožňuje měnit propustnost - jednoduše tedy zesvětlá či ztmavne. Podobnou technologii přitom užívá Boeing 787 Dreamliner, vás vyjde na 157 524 Kč.
Audio systém Burmester 3D
Pokud chcete svůj vůz občas proměnit v koncertní síň, nemáte jinou možnost než sáhnout po špičkovém audio systému od Burmesteru. Ten počítá s 24 reproduktory, přičemž výškové usazené v trojúhelnících v předních dveřích upoutají tím, že se šroubovitým pohybem otočí o 360 stupňů a zároveň vysunou o 10 milimetrů směrem k cestujícím. V kombinaci se sadou Premium Plus (za 114 950 Kč) zahrnující head-up displej, paket jízdních asistentů a vyhřívaná, ventilovaná a masážním stojkem vybavená přední sedadla audio systém Burmester High-End 3D Surround vyjde na 168 662 Kč (bez ní stojí 203 667 Kč).
Sada jízdních asistentů
Jelikož třída S je pro Mercedes naprostým vrcholem, nepřekvapí ani vrcholná úroveň bezpečnosti. Tu lze objednat pod názvem „Sada jízdních asistentů Plus“, přičemž zahrnuje i semi-autonomní řízení. Adaptivní tempomat zvládá udržovat vzdálenost od vozů vpředu, a to i v dopravních kolonách. Zároveň dokáže plně zastavit a zase se rozjet, zpomalit před zatáčkami či kruhovými objezdy. Kromě toho lze spoléhat i na detekci aut ve slepém úhlu, přičemž systém zabrání ve vybočení v případě kolize. Platit přitom extra budete „pouze” 73 193 Kč, respektive nic, pokud zvolíte výše zmíněnou sadu Premium Plus.
Ozdobné čalounění designo
Mercedes zaměstnává specialisty na interiér, což je patrné ze vskutku obsáhlého seznamu příplatkových prvků. Dopřát si tedy můžete třeba i kožené čalounění kombinují béžovou a červenou kůži. Společnost jim pak mohou dělat třeba dřevěné dekory lakované piánovou černí a zdobené stříbrnými vsuvkami. Připravte se však na nemalé ceny - jen ona kombinace červeno-béžového čalounění stojí 97 060 Kč. Pokud se rozhodnete pro sadu Exclusive, vyjde vás kůže Nappa dokonce na 214 805 Kč (respektive 203 667 Kč v kombinaci se zmiňovaným paketem AMG Line). V té chvíli v podstatě nemůžete jinak, než zvolit venkovní lak designo magno, který v šedém či bílém provedení vychází na 142 567 Kč.
Královské posezení
Když již máte k dispozici jemnou kůži a výkonný audio systém, je logické, že si dopřejete také komfortní posezení, a to nikoliv pouze za volantem. Jasnou volbou je tedy sada Executive pro zadní sedadla, která vychází na 141 570 Kč a v jejímž rámci se můžete těšit na elektrické nastavení s paměťovou funkcí, vyhřívání i ventilaci nebo komfortní opěrky hlavy. Za dalších 36 596 Kč lze přistoupit k eliminaci zadního prostředního sedadla, chladicí box je pak váš za 35 005 Kč. Tím ale rozhodně nekončíme, k mání je ještě paket multimédií pro zadní cestující, kteří budou mít k dispozici pár obrazovek na opěrkách předních sedadel a bezdrátová sluchátka.
Jen tímto způsobem lze základní 2,5milionovou cenu navýšit na zhruba 3,8 milionu korun, a to jsme se drželi relativně zkrátka. Vy se ale samozřejmě omezovat nemusíte, byť v rámci touhy po maximálním komfortu či naopak sportovnosti musíte vyrazit k modelovým rodinám Maybach a AMG. Ty lze dále osadit třeba koberečkem s vysokým chlupem (8 274 Kč) či exkluzivním čalouněním (až 680 217 Kč) nebo karbon-keramickými brzdami (221 170 Kč). Další miliony tedy na fakturu napadají jako nic...
Kompletní fotogalerie nového Mercedesu S450 v příplatkové výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva