Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Změnilo se hodně: toto je 50 let „kávové evoluce” Audi, RS6 vedle původní 100 LS
18.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jaké modely dnes nabízí Audi, ví snad každý, ale jak to vypadalo v době, kdy se začala psát jeho historie? A jak se jeho tehdejší špička jeví vedle dnešní?
Co je dnes Audi, bude vědět každé alespoň trochu odrostlejší dítě - německá automobilka soupeřící zejména s BMW a Mercedesem o zákazníky chtějící víc než standard. A úspěšně, nutno dodat, však jen loni vyrobila přes 2 miliony vozů všemožných třídy a typů od prťavého hatchbacku A1 po supersportovní R8. Jenže to je dnes. Co znamenalo Audi před pár dekádami a co tehdy vlastně vyrábělo, už obecně známé není.
Historie této automobilky vlastně není tak dlouhá, jakkoli její logo odkazuje už na historický konglomerát čtyř značek jménem Auto Union, takže spatřit jej můžete i na hodně starých fotkách. Firma, jak ji známe dnes, ale vznikala až v době, kdy u nás vrcholilo pražské jaro a do Československa se chystaly vyrazit tanky „spřátelených” vojsk. Bylo to až v šedesátých letech, kdy Volkswagen postupně převzal Auto Union od Daimleru a přikoupil výrobce motocyklů (tehdy největšího na světě) NSU, aby stvořil Audi NSU Auto Union AG - firmu, která postupně přerostla v dnešní Audi AG. To se psal už 1. leden roku 1969.
Prvním klíčovým modelem vzniklým už pod křídly VW bylo Audi 100. To podle jména budete znát, jeho první evoluce s označením C1 ale u nás příliš známá není. Vznikala mezi léty 1968 a 1976 a už ta dokázala oslovit skoro milion zákazníků, během dvou let se stala nejúspěšnějším modelem historie všech automobilek, které tehdejší Audi spojovalo. Nabízelo se jako sedan a kupé ve verzích 100, 100 L a 100 LS. LS byl pochopitelně vrchol nabízející postupně až 85 kW (115 koní) z benzinového motoru 1,9.
Prvních Audi 100 do dnešního dne příliš mnoho nepřežilo, zejména pak jako elegantních Coupé S, kterých bylo vyrobeno jen něco přes 30 tisíc. Majitelé některých z přežívajících německých kusů se srocují v klubu Audi 100 Coupé S Club, jehož sraz nedávno přivítalo přímo samo Audi ve své fóru v Ingolstadtu. Právě odtud pochází přiložené fotky, kde se - nikoli náhodou - sešlo původní Audi 100 LS C1 vedle prakticky stejně lakovaného RS6 Avant C7. A to je něco, co vám nemůžeme neukázat, protože to snad nejlépe vystihuje, jakým vývojem špičky nabídek modelů střední třídy za necelých 50 let prošly.
Starší stroj, který vidíte na fotkách, připomíná kupé, je to ale dvoudvéřový sedan - něco tehdy běžného, dnes by tomu tak nikdo neřekl. Skutečné kupé mělo tehdy úplně jiné tvary (viz další fotky), špičková varianta LS to ale je. Vedle ní pak vidíme současnou RS6 Avant performance s více jak 5x větším výkonem a asi tak 2x většími rozměry. A obě jsou ve skutečně pozoruhodně podobných kávových barvách, i když Mocca Latte s říká jen ta moderní - původní 100 LS měla lak Sahara Beige.
Podívejte se, jak vypadají jeden vedle druhého, změnilo se toho za ta léta opravdu hodně...
Audi 100 LS první generace vedle nové RS6 Avant ve stejné barvě je vážně výjimečné setkání
Další fotky z návštěvy klubu majitelů Audi 100 Coupé S v Ingolstadtu i jinde
Zdroj: Audi 100 Coupé S Club Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 37 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva