Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Italská pizza a Fiat 500? Stále k nakousnutí!
13.12.2018 | inzerce
V dnešní hektické době už nezbývá místo pro přežití legendárních vozů. Kromě dožívajícího Beetlu od VW nemáte moc možností, jak si zavzpomínat na minulost, avšak v moderním pojetí. Ideální šanci pro vás představuje Fiat 500.
Cinquecento nebo lidově řečeno „pětistovka” - tak začal Fiat značit svoji legendu před více než šedesáti lety. A tam, kde poválečné Německo motorizoval Volkswagen Brouk, ve Francii to byl zase Citroën 2CV, známý spíše jako „kachna“, se Itálie vydala cestou Fiatu 500. Jednoduchost na entou. A právě ta je synonymem pětistovky i dnes. Pro kupce ojetiny argument číslo jedna.
Pro základní rozlišení při vyhledávání vozu bychom doporučili:
a) benzinový atmosférický motor, který i v základní verzi 1.2 8V pro pohon ani ne tunu těžkého supermini stačí a prakticky na něm není nic, co by se mohlo draze pokazit
b) vozy s rokem výroby 2010 a mladší, protože mají lepší podvozky identické s Fordem Ka, po roce 2013 pak i citelně pohodlnější pérování
c) česká auta s doloženým servisem, a ne zbědované italské kusy, co kdesi v Neapoli rozvážely pizzu 50 000 km na jeden olej
Ke cti Fiatu 500 slouží i fakt, že se vůz stále vyrábí a i klient „ojetiny”, pořízené za dva průměrné české platy, vlastně stále jezdí v aktuálním modelu. Šedesát tisíc je však dno, za tohle koupíte desetiletou pětistovku s výhledem trvalých návštěv servisů. Na perspektivní kus si připravte jednou tolik. Díky primitivnímu základu se není třeba bát vysokých investicí, a pokud někde něco klepe a hlučí, tak to budou s největší pravděpodobností jen silentbloky nebo tyčky stabilizátorů za pár tisíc.
Fiat 500 je láska na první pohled. Pozitivní image, legendární status a jednoduše milý design hrají prim, jednoduchá a odolná technika je pak příjemným bonusem slibujícím delší provoz bez velkých investic. Při správně zvoleném motoru, což v tomto případě znamená verzi 1.2 8V, se není prakticky čeho bát, případné problémy jsou pouze drobnostmi.
Pokračování článku o malé italské stylovce naleznete zde.
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22