Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Italská pizza a Fiat 500? Stále k nakousnutí!
13.12.2018 | inzerce
V dnešní hektické době už nezbývá místo pro přežití legendárních vozů. Kromě dožívajícího Beetlu od VW nemáte moc možností, jak si zavzpomínat na minulost, avšak v moderním pojetí. Ideální šanci pro vás představuje Fiat 500.
Cinquecento nebo lidově řečeno „pětistovka” - tak začal Fiat značit svoji legendu před více než šedesáti lety. A tam, kde poválečné Německo motorizoval Volkswagen Brouk, ve Francii to byl zase Citroën 2CV, známý spíše jako „kachna“, se Itálie vydala cestou Fiatu 500. Jednoduchost na entou. A právě ta je synonymem pětistovky i dnes. Pro kupce ojetiny argument číslo jedna.
Pro základní rozlišení při vyhledávání vozu bychom doporučili:
a) benzinový atmosférický motor, který i v základní verzi 1.2 8V pro pohon ani ne tunu těžkého supermini stačí a prakticky na něm není nic, co by se mohlo draze pokazit
b) vozy s rokem výroby 2010 a mladší, protože mají lepší podvozky identické s Fordem Ka, po roce 2013 pak i citelně pohodlnější pérování
c) česká auta s doloženým servisem, a ne zbědované italské kusy, co kdesi v Neapoli rozvážely pizzu 50 000 km na jeden olej
Ke cti Fiatu 500 slouží i fakt, že se vůz stále vyrábí a i klient „ojetiny”, pořízené za dva průměrné české platy, vlastně stále jezdí v aktuálním modelu. Šedesát tisíc je však dno, za tohle koupíte desetiletou pětistovku s výhledem trvalých návštěv servisů. Na perspektivní kus si připravte jednou tolik. Díky primitivnímu základu se není třeba bát vysokých investicí, a pokud někde něco klepe a hlučí, tak to budou s největší pravděpodobností jen silentbloky nebo tyčky stabilizátorů za pár tisíc.
Fiat 500 je láska na první pohled. Pozitivní image, legendární status a jednoduše milý design hrají prim, jednoduchá a odolná technika je pak příjemným bonusem slibujícím delší provoz bez velkých investic. Při správně zvoleném motoru, což v tomto případě znamená verzi 1.2 8V, se není prakticky čeho bát, případné problémy jsou pouze drobnostmi.
Pokračování článku o malé italské stylovce naleznete zde.
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodej Pneu 04.23. 09:26 - lewishamilton0998
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova