Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely?

Kdykoli automobilka postaví sportovní model, řeší stejný problém: musí najít obutí schválené pro běžný provoz, které má parametry závodních pneumatik.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Inzerce

Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely?

17.4.2018 | inzerce

Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdykoli automobilka postaví sportovní model, řeší stejný problém: musí najít obutí schválené pro běžný provoz, které má parametry závodních pneumatik.

Ladění sportovních verzí aut je bez nadsázky alchymie. Audi například od každého svého modelu v provedení RS vyžaduje, aby odváděl stejně dobrou práci jak v běžném každodenním provozu, tak při drsnějším zacházení na závodním okruhu. Zásadní podíl na chování každého auta a na jeho vnímání ze strany řidiče mají přitom pneumatiky.

Audi je v tom ohledu nekompromisní: pneumatiky, které si vybere, musejí zvládnout nejen běžné testy, ale i deset kol při maximální rychlosti na legendární trati Nordschleife závodního okruhu Nürburgring. Dokonalá ovladatelnost při sportovní jízdě a vysoká míra přilnavosti k povrchu jsou proto stejně důležité jako pohodlí cestujících, dlouhá životnost a bezpečnost, která zahrnuje také krátkou brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce.

U nového Audi RS 4 Avant musí například pneumatiky zvládnout přenést na asfalt 450 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu. A to už je při hmotnosti 1 790 kg pořádná výzva. V praxi to totiž znamená, že auto si musí zachovat dokonalou trakci i během zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Audi proto vsadilo na Hankook Ventus S1 evo², do nichž obouvá podobně výkonné modely TT RS a RS 5 Coupé.

Jejich majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“, která funguje stejně skvěle v běžném provozu i při extrémním zatížení. Předvídatelné chování pneumatiky za všech okolností zajišťuje stupňovité provedení krajních bloků, které se používá při závodech série DTM. Ventus S1 evo² tak zaručuje maximální záběr, vysokou přilnavost a zároveň i kratší brzdnou dráhu po celou dobu své životnosti.

Vývojářům společnosti Hankook se navíc podařilo redukovat hluk uvnitř kabiny, který ve vyšších rychlostech obvykle provází jízdu na nízkoprofilových pneumatikách. Využili k tomu vlastní technologie pro tichou jízdu Sound Absorber, která byla doteď běžná spíš u plášťů určených pro SUV. Majitelé sportovních aut obutých do Hankook Ventus S1 evo² si tak můžou užívat nezměněného jízdního komfortu, i když třeba právě soupeří s časem na závodní trati.

Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely? - 1 - Hankook PR duben 2018 01Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely? - 2 - Hankook PR duben 2018 02Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely? - 3 - Hankook PR duben 2018 03Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely? - 4 - Hankook PR duben 2018 04
Majitelé ostrých Audi si majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“

inzerce

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše