Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely?
17.4.2018 | inzerce
Kdykoli automobilka postaví sportovní model, řeší stejný problém: musí najít obutí schválené pro běžný provoz, které má parametry závodních pneumatik.
Ladění sportovních verzí aut je bez nadsázky alchymie. Audi například od každého svého modelu v provedení RS vyžaduje, aby odváděl stejně dobrou práci jak v běžném každodenním provozu, tak při drsnějším zacházení na závodním okruhu. Zásadní podíl na chování každého auta a na jeho vnímání ze strany řidiče mají přitom pneumatiky.
Audi je v tom ohledu nekompromisní: pneumatiky, které si vybere, musejí zvládnout nejen běžné testy, ale i deset kol při maximální rychlosti na legendární trati Nordschleife závodního okruhu Nürburgring. Dokonalá ovladatelnost při sportovní jízdě a vysoká míra přilnavosti k povrchu jsou proto stejně důležité jako pohodlí cestujících, dlouhá životnost a bezpečnost, která zahrnuje také krátkou brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce.
U nového Audi RS 4 Avant musí například pneumatiky zvládnout přenést na asfalt 450 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu. A to už je při hmotnosti 1 790 kg pořádná výzva. V praxi to totiž znamená, že auto si musí zachovat dokonalou trakci i během zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Audi proto vsadilo na Hankook Ventus S1 evo², do nichž obouvá podobně výkonné modely TT RS a RS 5 Coupé.
Jejich majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“, která funguje stejně skvěle v běžném provozu i při extrémním zatížení. Předvídatelné chování pneumatiky za všech okolností zajišťuje stupňovité provedení krajních bloků, které se používá při závodech série DTM. Ventus S1 evo² tak zaručuje maximální záběr, vysokou přilnavost a zároveň i kratší brzdnou dráhu po celou dobu své životnosti.
Vývojářům společnosti Hankook se navíc podařilo redukovat hluk uvnitř kabiny, který ve vyšších rychlostech obvykle provází jízdu na nízkoprofilových pneumatikách. Využili k tomu vlastní technologie pro tichou jízdu Sound Absorber, která byla doteď běžná spíš u plášťů určených pro SUV. Majitelé sportovních aut obutých do Hankook Ventus S1 evo² si tak můžou užívat nezměněného jízdního komfortu, i když třeba právě soupeří s časem na závodní trati.
Majitelé ostrých Audi si majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch