Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Jak si automobilky vybírají pneumatiky pro svoje sportovní modely?
17.4.2018 | inzerce
Kdykoli automobilka postaví sportovní model, řeší stejný problém: musí najít obutí schválené pro běžný provoz, které má parametry závodních pneumatik.
Ladění sportovních verzí aut je bez nadsázky alchymie. Audi například od každého svého modelu v provedení RS vyžaduje, aby odváděl stejně dobrou práci jak v běžném každodenním provozu, tak při drsnějším zacházení na závodním okruhu. Zásadní podíl na chování každého auta a na jeho vnímání ze strany řidiče mají přitom pneumatiky.
Audi je v tom ohledu nekompromisní: pneumatiky, které si vybere, musejí zvládnout nejen běžné testy, ale i deset kol při maximální rychlosti na legendární trati Nordschleife závodního okruhu Nürburgring. Dokonalá ovladatelnost při sportovní jízdě a vysoká míra přilnavosti k povrchu jsou proto stejně důležité jako pohodlí cestujících, dlouhá životnost a bezpečnost, která zahrnuje také krátkou brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce.
U nového Audi RS 4 Avant musí například pneumatiky zvládnout přenést na asfalt 450 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu. A to už je při hmotnosti 1 790 kg pořádná výzva. V praxi to totiž znamená, že auto si musí zachovat dokonalou trakci i během zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Audi proto vsadilo na Hankook Ventus S1 evo², do nichž obouvá podobně výkonné modely TT RS a RS 5 Coupé.
Jejich majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“, která funguje stejně skvěle v běžném provozu i při extrémním zatížení. Předvídatelné chování pneumatiky za všech okolností zajišťuje stupňovité provedení krajních bloků, které se používá při závodech série DTM. Ventus S1 evo² tak zaručuje maximální záběr, vysokou přilnavost a zároveň i kratší brzdnou dráhu po celou dobu své životnosti.
Vývojářům společnosti Hankook se navíc podařilo redukovat hluk uvnitř kabiny, který ve vyšších rychlostech obvykle provází jízdu na nízkoprofilových pneumatikách. Využili k tomu vlastní technologie pro tichou jízdu Sound Absorber, která byla doteď běžná spíš u plášťů určených pro SUV. Majitelé sportovních aut obutých do Hankook Ventus S1 evo² si tak můžou užívat nezměněného jízdního komfortu, i když třeba právě soupeří s časem na závodní trati.
Majitelé ostrých Audi si majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB