Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Laky moderních aut už nejsou, co bývaly. Jak je ochránit před rychlou zkázou?
5.8.2019 | inzerce
Kdo si v posledních letech kupoval nové auto, nejspíše rychle poznal, že jeho lak nevydrží zdaleka tolik, co dříve. Relativně rychlé zkáze lze ale zabránit, stačí nesedět doma s rukama v klíně.
Často slýcháme, že automobil dělají kola a lak. Příplatkové barvy dnes mohou stát desetitisíce, u luxusnějších značek i statisíce korun. Aby tato investice měla smysl, je velmi důležité si uvědomit, že ochrana laku je dnes u nových aut naprostou nutností. I samotné automobilky věnují celou pasáž uživatelských příruček péči o lak a nutnosti jeho ochrany.
Dnešní autolaky a negativní vlivy na ně působící
Dnešní laky už zkrátka nejsou, co bývaly. Průměrná celková tloušťka laku se pohybuje okolo 90 - 110 µm (mikro metrů), přičemž ochrannou funkci plní pouze svrchní bezbarvý lak v tloušťce cca 20 - 30 µm. Navíc, díky jeho vodou ředitelnému složení, je velmi měkký. Odolnost proti mechanickému poškození - ťukancům od kamínků, škrábancům od prachových zrn, které jsou při velké rychlosti jako brusný papír, nebo méně šetrného mytí, je tak téměř nulová.
Bohužel jsou laky vystavovány i dalším vlivům, a v některých případech mnohem agresivnějším. Posypová sůl, kyselé deště, vodní kámen, hmyz nebo ptačí trus, jsou schopné zanechat svou neodstranitelnou stopu v nechráněném laku i v řádu několika desítek hodin. A tomu všemu napomáhá slunce. Vlivem působení UV záření autolak křehne, ztrácí svoji pružnost, praská a bledne. Do jeho trhlin se pak dostává voda a nečistoty a začíná destrukční proces, který pokud nezastavíme hned na začátku, může vést až ke korozi.
Proč chránit lak auta?
Občas se setkáváme s názorem, že je potřeba u nových automobilů nechat lak tzv. „vyzrát“. Tento mýtus se částečně na pravdě zakládá a doba „zrání“ laku je cca 3 týdny. Je třeba si ale uvědomit, že než se automobil z výrobní linky přes importéra dostane k vám, má lak již finální konzistenci. Kdy jindy jej tedy ochránit než v době, kdy je zcela bez poškození a v perfektní kondici?
To, že je automobil chráněný od výrobce, nebo prodejce, je také ve většině případů mylná informace. Automobily mají na sobě pouze takzvané převozní vosky. Proč tomu tak je má jednoduché vysvětlení. Tyto vosky dokáží zalít vlásečnicové škrábance, které většina vozidel při prodeji již má a zároveň se vůz po aplikaci nástřikového vosku krásně leskne. Ochranná složka a výdrž těchto vosků je však téměř nulová.
Nanokosmetika Pikatec, ideální k ochraně autolaku
Výše uvedené skutečnosti byly jedním z hlavních impulzů, kdy se česká společnost Pikatec spojila se světovou špičkou v oboru nanotechnologií - Technickou univerzitou v Liberci. Společně vynalezli a patentovali jedinečnou ochrannou směs pryskyřice a nanočástic křemíku, zirkonu a titanu.
Díky této technologii se pórovitý lak téměř zcela vyhladí a získá extrémně tvrdý štít, který ho chrání jak před mechanickým, tak i chemickým poškozením včetně odolnosti vůči přírodním vlivům. Údržba takto chráněného vozu je pak velmi snadná, nečistoty na něm nedrží a není tedy vůz nutné mýt tak často.
Tato revoluční technologie dokáže ochránit lak, skla, kola i interiér vozu až na jeden rok. Je uzpůsobena tak, aby si ji každý mohl nanést doma sám. Společnost Pikatec navíc nabízí specializovaná aplikační centra, kde aplikaci nanokosmetiky provedou na míru. Ochrana karoserie Pikatec vás vyjde na zlomek ceny nového, nebo opravy starého laku. Při dlouhodobé ochraně pak prodejní hodnota nebude klesat tak rychle a rozhodnete li se svůj vůz prodat, získáte až o 10 - 15 % více, než kdybyste prodávaly auto se zašlým a poškrábaným lakem.
A proto jestli kupujete, nebo jste nedávno pořídili nový vůz, ochraňte jej co nejdříve. Chránit lak vozu by totiž měla být samozřejmost tak, jako když si pořídíme nový telefon a rovnou si koupíme ochranný kryt a tvrzené sklo. Taková ochrana telefonu nás vyjde na 10 - 15 % z jeho hodnoty a nad investicí nepřemýšlíme. U automobilu by to mělo být stejné s tím rozdílem, že investice do ochrany laku je vzhledem k jeho pořizovací ceně zanedbatelná, pouhých cca 0,5 %.
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 20 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva