Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB v barvách „pionýra“ 308 GR4 připomíná i monstrozitu dnešních aut
29.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový přeplňovaný osmiválcový koník dostal speciální modrý lak či rudou látkou potažená sedadla. Navíc zamíří na náročnou pětidenní rallye.
Ferrari stoprocentně ví, jak potěšit fanoušky svých ikonických vozů. Pokud přitom pamatujete na dnes již pomalu legendární model 308 GTB (či jeho otevřenou verzi GTS), který se proslavil zejména televizním seriálem Magnum, pak si jistě vzpomenete i na závodní verzi GR4. Ta v letech 1981 a 1982 s Jeanem Claudem Andruetem opanovala podnik Tour de France, načež proslavila válečné barvy společnosti Pioneer.
Souběžně s tím se širší veřejnost mohla seznámit také se jménem Charlese Pozziho, který patřil mezi nejúspěšnější francouzské závodníky 40. a 50. let minulého století. Jeho kariéra přitom byla velmi často spojena s vozy Ferrari, pročež asi nikoho nepřekvapí, že poté, co pověsil helmu a rukavice na hřebík, v Paříži založil dealerství. To v roce 2003, tedy dva roky po Pozziho smrti, převzalo samotné Ferrari.
Důvod, proč zde o modelu 308 GR4 i francouzském závodníkovi, mluvíme, je přitom jednoduchý. U příležitosti lokálního debutu nového GTC4Lusso bylo totiž v Grand Palais des Champs-Élysées odhaleno také Ferrari 488 GTB vyvedené v oněch ikonických „pionýrských“ barvách. Mimo speciálního laku pak dorazila i matně zlatá kola a černé brzdové třmeny.
Za danou kreací stojí divize Tailor Made, která se vyřádila i v kabině. Sedadla jsou tak čalouněna látkou v historickém rudém odstínu, dále pak nechybí ani moderní prvky jako kůže, Alcantara či matný karbon. Vůz přitom nemá jen tak pózovat na bulvárech, ale zároveň se zapojí i do pětidenní rallye na čtyřech okruzích a devíti rychlostních zkouškách na uzavřených cestách. A na společných fotkách ukázal tak trochu nechtěně i jednu věc - jak moc se za ta léta auta nafoukla. Nezdá se vám?
Ferrari 488 GTB se speciální kamufláží ve stylu závodního 308 GR4 bylo aktuálně odhaleno v Paříži, i ve společnosti nového GTC4Lusso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch