Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru

Nová varianta čtyřmístného koníka cílí na mladší kupce. A má přetáhnout klientelu od Porsche, Bentley a překvapivě i od Range Roveru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru

26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová varianta čtyřmístného koníka cílí na mladší kupce. A má přetáhnout klientelu od Porsche, Bentley a překvapivě i od Range Roveru.

O příchodu osmiválcového Ferrari FF se mluvilo zejména na počátku roku v souvislosti s chystaným faceliftem. Dané spekulace přitom podpořila i samotná automobilka, která uvedla, že pro nás chystá překvapení. Tím ale nakonec nebyla nová pohonná jednotka, místo ní jsme se dočkali pouze odlišného názvu GTC4 Lusso. Pod kapotou modernizovaného vozu však i nadále odváděl svou práci atmosférický dvanáctiválec spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Zdálo se tedy, že osmiválec dorazí až ve zcela nové generaci, která se ukáže až v nové dekádě. O to větším šokem se proto ukázala nedávno odhalená verze GTC4 Lusso T, jenž bude výstavně debutovat na autosalonu v Paříži. Právě pod její kapotou se totiž objevil přeplňovaný motor. Je to přitom vůbec poprvé, kdy Ferrari nabízí některý ze svých modelů hned se dvěma agregáty. Mimo to jde také poprvé o spárování osmiválce a čtyř plnohodnotných sedadel.

Šéf australsko-asijského zastoupení značky Herbert Appleroth ovšem zmínil, že obě verze si navzájem nebudou krást zákazníky. „Kupec motoru V8 turbo je mnohem mladší. Tradičně je zájemcům o dvanáctiválce přes 45 let, mají již starší děti a vůz si užívají o víkendech, zatímco osmiválcová klientela se pohybuje v rozmezí 30 až 35 let, má mladší děti a vůz užívá velmi často, třeba na vyzvedávání ratolestí ze školky či při sportovních aktivitách.“

Ferrari přitom doufá, že svou novinkou odláká zákazníky vozům jako Bentley Continental V8 a Porsche Panamera. Stejně tak ovšem cílí i na kupce luxusních SUV, mezi které patří třeba Cayenne Turbo a Range Rover. „Verze s motorem V8 je značně univerzálním vozem, je mnohem oduševnělejší a také dynamičtější než varianta V12,“ dodává Appleroth. Ten zároveň uvedl, že cena novinky bude nižší než u stávajícího modelu.

Láci ovšem čekat nemáme, neboť „naše cena je vždy prémiová, protože máme prémiové výkony, prémiovou exkluzivitu a prémiovou kvalitu... je to přece Ferrari“. Uvidíme přitom, zda značka toto tajemství odhalí již v Paříži nebo až později. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory zmiňované univerzálnosti je GTC4 Lusso T pouze zadokolkou, což by zrovna zákazníkům Range Roveru vonět nemuselo...


Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru - 1 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 01Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru - 2 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 02Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru - 3 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 03Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru - 4 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 04
Osmiválcové Ferrari GTC4 Lusso T se od dvanáctiválcové verze vizuálně neliší, změny je třeba hledat pod kapotou

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.