Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift nafoceno bez maskování, dorazí znovu i jako Sport
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback dostane novou platformu, se kterou klesne hmotnost. Výkon by však měl narůst až nad 140 koní. Posun vzhůru lze čekat i uvnitř.
Stávající generace Suzuki Swift je na trhu již šestým rokem. Jako taková tedy již začíná ukazovat své stáří, což se odráží i na registracích. Ty loňské byly v Evropě sice vyšší než po dvě léta před tím, nicméně zároveň nižší než v období 2010 až 2012. Navíc letos jsme se nedočkali jediného měsíce, kdy by došlo k překonání loňského roku. Příchod nástupce je tedy nasnadě.
O čtvrté generaci mluvíme již od března, kdy na internet zamířily snímky odhalující novou karoserii. Zmíněna byla i premiéra, které bychom se měli dočkat ještě letos, nicméně na to již japonské automobilce příliš mnoho času nezbývá - konec roku přijde za 23 dní. Během nich se ale dá stihnout ještě mnoho věcí, a jak se zdá, debut nového Swiftu by mohl být jednou z nich.
Je však ihned třeba dodat, že premiéra bude bezesporu pouze virtuální, naživo se novinka má ukázat až v březnu na autosalonu v Ženevě. Výroba však nejspíše již odstartovala, tedy alespoň v případě předprodukčních exemplářů, z nichž jeden se ukázal na čerstvém snímku. Jde přitom o standard s vyšší úrovní výbavy, již dokládá přítomnost litých kol.
Mimo to bude nové Suzuki Swift opětovně k dispozici také ve verzi Sport, její debut se ovšem čeká až v závěru příštího roku. Toto provedení by mělo dostat pod kapotu 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec, který pohání třeba model Vitara. Oproti SUV by jeho výkon měl vzrůst nad 140 koní. Mimo to se chystají i podvozkové a vizuální modifikace.
Jelikož však do příchodu verze Sport zbývá ještě moře času, budeme se nyní soustředit pouze na běžnější modely. Ty by stejně jako stávající provedení měly být i nadále poháněny 1,2litrovou benzinovou jednotkou a 1,3litrovým turbodieselem. Kromě toho dorazí ještě výkonnější dieselová jedna-pětka a také přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet.
Dále se mluví o příchodu tzv. Mild hybridu, který by použil systém SHVS, tedy integrovaný startér/generátor, jenž by rekuperoval brzdnou energii a tu následně využil k vylepšení akcelerace či při dalších jízdních scénářích. Suzuki ale prozatím oficiálně nepotvrdilo, kdy - a zda vůbec - můžeme tuto variantu očekávat v showroomech.
Stejně tak je otázkou pohon všech kol. Nová platforma, kterou nový Swift bude sdílet s modely Baleno a Ignis, její zástavbu umožňuje. Suzuki ale dost možná ponechá takovou variantu pouze pro domácí trh, kde jsou ostatně čtyřkolky všeho druhu nadmíru oblíbeným zbožím - v Evropě by se ale s ohledem na vyšší cenu příliš neuchytily.
Zmíněná nová architektura by měla zaručit pokles hmotnosti o zhruba 15 procent, torzní tuhost naopak vzrostla o 10 % nahoru. Očekávat tedy můžeme lepší jízdní projev i nižší spotřebu. Po stránce rozměrů ale stávající provedení, kterému naměříme 3 850 mm na délku a 2 430 mm v rámci rozvoru, výrazně překonáno nebude.
Ve finále můžeme zmínit pouze pár slov o designu, který je revoluční víceméně jen v detailech. Máme tu např. novou čelní masku, se kterou dorazily užší světlomety - povšimnout si přitom můžeme diod pro denní svícení. Dále pak u této verze nechybí mlhovky, jen jsou zatlačeny do hloubi sportovně tvarovaného nárazníku.
Uvnitř máme očekávat mírné zlepšení prostoru pro posádku a směřování směrem k vyšším patrům trhu. Relativně malé množství tlačítek by tedy měl doplnit digitální displej na vrcholku středové konzole či kupříkladu volant se zploštělou spodní částí, který nedostane jen provedení Sport, ale také základ.
Více si nejspíše řekneme za pár dní, kdy by Suzuki mohlo pustit do světa první várku oficiálních fotografií a informací. Se zahájením prodeje lze pak s ohledem na výstavní premiéru počítat nejdříve v létě, přičemž ceny oproti stávajícímu provedení zamíří nahoru.
Příští Suzuki Swift se na novém snímku ukázalo jako reálný vůz...
...předchozí uniklé vizualizace pak kromě základu odhalovaly i variantu Sport
Zdroj: Ferd@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva