Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

Tipy na úvod: Nepřehlédněte ani náš fotospeciál se stovkami živých fotografií přímo ze Ženevy a galerii krásných hostesek letošního ženevského autosalonu.


Doplněno 3.3. 0:00: Aston Martin V8 Vantage S, Jaguar XKR-S - plné odhalení, Pagani Huayra - první video, Wiesmann Spyder - plné odhalení

Doplněno 2.3. 4:00: Alfa Romeo 4C - plné odhalení, Audi A3 sedan koncept - plné odhalení, Ferrari FF - fotografie interiéru, Fiat 500 Coupé Zagato, Gumpert Tornante - plné odhalení, Mazda Minagi, Mitsubishi Colt 2012 - další informace a fotografie, Saab Phoenix, Seat IBX, Subaru Boxer Sports Car Architecture - plné odhalení, Suzuki Swift S-Concept - plné odhalení, Toyota FT-86 II - plné odhalení, Toyota Yaris HSD

Doplněno 1.3. 3:00: Audi A3 sedan - první fotografie, BMW AC Schnitzer 99d - první video, Ferrari 458 Italia HELE, Fiat 500 by Gucci, Ford B-Max, Koenigsegg Agera R, Lamborghini Aventador LP700-4 - podrobné představení, Morgan 3 Wheeler, Volvo V60 Plug-in Hybrid, Wiesmann Spyder - první fotografie, Škoda Vision D - designová studie, Nové logo Škoda, Volkswagen Bulli, Volkswagen Tex a Go! od Italdesignu

Doplněno 26.2.: Aston Martin Virage, BMW i, BMW AC Schnitzer 99d, BMW Alpina B5 Biturbo Touring, De Tomaso SLC alias SLS - další informace a fotografie, Ferrari FF - první pořádné oficiální video, Gumpert Tornante - další fotografie, Chevrolet Cruze Hatchback - oficiální fotografie a informace, Jaguar XKR-S, Jeep Grand Cherokee 3,0 V6 diesel, Lamborghini Aventador LP700-4 - uniklé oficiální snímky, Lexus LFA Nürburgring Edition - nové foto a detaily, Mini Rocketman, Opel Zafira Tourer Concept - podrobné představení a první videa, Saab 9-3 Cabrio Independence Edition, Saab 9-3 Facelift, Saab 9-5 SportCombi - nové fotografie, Subaru Boxer Sports Car Architecture, další ženevské novinky Škoda, Volkswagen Golf Cabriolet, Volkswagen - koncepty Italdesign



Partnerem zpravodajství z ženevského autosalonu je společnost BMW Bychl, první autorizovaný dealer BMW a Mini v České republice.



Obyvatelé Paříže, Frankfurtu nebo Detroitu by možná nesouhlasili, ale my můžeme s klidným svědomím říci, že před sebou máme nejvýznamnější autosalon světa. Již dnes otevře odborné veřejnosti brány ženevské Palexpo, kde se tradičně schází všechny klíčové automobilové novinky své doby.

Letošní, mimochodem již 81. ročník ženevského autosalonu je co do počtu odhalených novinek obzvlášť bohatý. Ostatně automobilky hlásí hlavně díky rostoucím mimoevropským trhům vesměs velmi dobré výsledky a nové zákazníky se snaží zaujmout maximem nových či inovovaných modelů. Je zjevné, že velký prostor opět dostávají všemožné „zelené” technologie, ale i příznivci klasiky si v Ženevě pořád přijdou na své.

My u toho v nové éře Autoforum.cz pochopitelně nechceme chybět a přinášíme vám již po několik týdnů kompletní zpravodajské pokrytí, k němuž přidáme i živé reportáže přímo ze Ženevy. A pro ty, kteří nebudou stíhat sledovat smršť novinek, jež se již nyní prohání a ještě více bude prohánět naším webem, budeme vše podstatné shrnovat v tomto článku, ženevském speciálu pro rok 2011.

Pokud tedy chcete mít dokonalý přehled o tom, co se pro Ženevu plánuje a co se na tamním autosalonu bude v průběhu jeho konání postupně objevovat, volte Ctrl+D, s námi vám nic neuteče. Již v tuto chvíli vám nabízíme takřka vyčerpávající přehled novinek, které byly dosud částečně či úplně představeny. A samozřejmě jej budeme dále doplňovat i v průběhu autosalonu.

Než začneme s přehledem jednotlivých novinek, podívejme se na trochu organizačných detailů. To kdybyste se chtěli do Ženevy sami vypravit.

Kdy je možné autosalon Ženeva 2011 navštívit?

Dny pro novináře a odborníky:

1. března 2011 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
2. března 2011 (středa), otevřeno od 7:30 do 18:00 hod

Dny pro veřejnost:

3. až 13. března 2011, oveřeno:

Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Soboty a neděle: 9:00 - 19:00 hod

Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků, děti od 6 do 16 let 9 franků a každý ze skupiny alespoň 20 návštěvníků libovolného věku po 11 francích. Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu.

A teď už rychle k samotným novinkám. Nyní pro vás máme už téměř celou paletu nových modelů a konceptů, které se v Ženevě představují.

Tipy: Nepřehlédněte ani náš fotospeciál se stovkami živých fotografií přímo ze Ženevy a galerii krásných hostesek letošního ženevského autosalonu.


Alfa Romeo 4C GTA

Již v lednu se začalo proslýchat, že Alfa Romeo přiveze na letošní ženevský autosalon koncept malého sporťáku jménem 4C. Ne každý tomu věřil, my jsme ale měli ověřené informace o tom, že se tak stane. Přesto se ne všechny původně avizované detaily ukázaly být přesnými.

Původně se mluvilo o tom, že vůz by měl být postaven na bázi rakouského KTM X-Bow, oficiální tisková informace ale nic podobného nezmiňuje. Menší sporťáček naopak používá řešení dospělejší sestřičky 8C Competizione, tedy mj. i karoserii z velmi lehkých materiálů - hliníku a uhlíkových vláken. Díky tomu činí suchá hmotnost vozu pouze 850 kilogramů, což je na sportovní kupé s délkou okolo čtyřech metrů úžasně nízké číslo. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 40:60 ve prospěch zadní osy.


Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 1 - Alfa Romeo 4C oficialni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 2 - Alfa Romeo 4C oficialni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 3 - Alfa Romeo 4C oficialni 03

Přečtěte si více: Další známé informace a fotografie malé sportovní Alfy 4C GTA.

Alfa Romeo Giulietta 2011 a MiTo 2011

Sporťáček 4C GTA nebude jedinou novinkou, které Alfa do Švýcar přiveze. Novinku doplní i pár menších vylepšení stávajících modelů.

Tím významnějším z nich je doplnění nabídky Giulietty o dvouspojkový šestistupňový automat TCT i pro benzin spalující motor 1,4 MultiAir Turbo s výkonem 125 kW (170 koní). Toto spojení zajístí Giuliettě zrychlení na stovku za 7,9 sekundy a jisté snížení normované průměrné spotřeby. Ta má v kombinovaném režimu činit 5,2 litru benzinu na 100 km. Giulietta 1,4 MultiAir Turbo TCT by se do prodejů měla dostat během letošního léta.

Drobné vylepšení stihne i menší MiTo, které bude od letošního května nabízeno jako model 2011 s rozšířenou paletou volitelných doplňků a barevných provedení exteriéru i interiéru. Např. Mito Quadrifoglio Verde bude k mání se sportovními sedadly Sabelt s bederní opěrkou karbonových vláken a bronzovo-černým provedením interiéru, jenž bude dodáváno k barvě karoserie Bronzo Metal, což je, jak jste jistě uhodli, bronzová metalíza. Zvenku budou nové chromované kryty zrcátek a klik dveří, chrom se objeví i v okolí předních a zadních světel.

Žádné fotografie k těmto novinkám výrobce neuvolnil, a tak přikládáme jen starší snímky Giulietty pro dokreslení atmosféry.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 4 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 5 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 6 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 3

Aston Martin V8 Vantage S

Astony vždy byly, jsou a asi také navždy zůstanou hlavně stylovými GT vozy. V jízdních výkonech obvykle za svými konkurenty zaostávají. Ani v případě V8 Vantage tomu není jinak, na nejbližšího konkurenta, Porsche 911 Carrera S, vždy ztrácel. Proto se automobilka rozhodla připravit ostřejší variantu s písmenem S v názvu.

Vantage S dostal silnější motor, jeho V8 o objemu 4,7 l má maximální výkon 436 k (+10 oproti standardu) a točivý moment vrcholí na 490 N.m. Navazuje na něj sedmistupňový automat Sportshift II s řazením pádly pod volantem. Na 100 km/h Vantage S zrychlí za 4,5 s (-0,4 s) a jeho maximální rychlost je 305 km/h. Dle továrních údajů má průměrně spotřebovat 12,9 litru benzinu na 100 km.

Větší změny proběhly na podvozku. Ten je nižší a přitvrzený, má agresivnější nastavení. K tomu se přidaly větší přední brzdy s šestipístkovými brzdiči, strmější řízení a přeprogramovaný stabilizační systém.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 7 - Aston Martin Vantage S predstaveni 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 8 - Aston Martin Vantage S predstaveni 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 9 - Aston Martin Vantage S predstaveni 2011 03

Přečtěte si více: Další podrobnosti o přiostřeném osmiválcovém Vantage S.

Aston Martin Virage

Pro necvičené oko je téměř nemožné poznat, který ze současných Astonů má před sebou. A situace bude ještě komplikovanější. Pomineme-li hypersport One-77, sedí na vrcholu nabídky Astonu model DBS. Jeho cenovka 175 000 GPB se může leckomu zdát přivysoká, další model v nabídce, DB9, se zase může jevit jako příliš slabý. Právě pro tyto „váhavce” je připravena nová dvojice modelů Virage, která jak cenou (150 000 GPB), tak výkonem sedí přesně na půli cesty.

Virage je, stejně jako všechny nové modely Astonu, založen na platformě VH, jejímž základem je kombinace hliníkového rámu a panelů karoserie z hliníku, hořčíku kompozitních materiálů. K té je přidán známý V12 o objemu 6,0 l, který je naladěn na výkon 490 k při 6500 1/min. Maximum krouticího momentu je 570 N.m při 5750 1/min. Na něj navazuje u zadní nápravy umístěná (uspořádání transaxle) automatická šestistupňová převodovka ZF, kterou Aston nazývá Touchtronic II. Virage dostal kratší stálý převod. To mu pomáhá k dosažení zrychlení z 0-100 km/h za méně než 5 s (přesně 4,6 s), maximální rychlost je 299 km/h.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 10 - Aston Martin Virage Coupe predstaveni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 11 - Aston Martin Virage Coupe predstaveni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 12 - Aston Martin Virage Coupe predstaveni 04

Přečtěte si více: Podrobné představení Astonu Martin Virage v provedení Coupe i Volante.

Audi A3 sedan - koncept

Podoba konceptu je další evolucí designového jazyka firmy. Celkové ztvárnění je relativně chudé na detaily, o to více vyniknou elegantní linie. Jediným prvkem bohužel je tradiční jednolitá maska chladiče, která je v nerovnováze s relativně malými hlavními, plně LED světlomety. Při pohledu z boku ale nelze než uznale pokývat hlavou, toto auto má velmi vyvážené proporce.

Současně si zachovává relativně malé rozměry. Celková délka 4,44 m, šířka 1,84 m a výška 1,39 m. Rozvor náprav je 2,63 m. Přestože se Audi chlubí rozsáhlým využitím hliníku na karoserii a podvozku a plastů zesílených uhlíkovými vlákny, přesto se pohotovostní hmotnost vyšplhala až na 1 540 kg.

Pod elegantní karoserií se ukrývá technika do značné míry odvozená od Audi RS3. Pohon zajišťuje přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l s výkonem 300 kW (480 koní), na který navazuje sedmistupňový automat S-tronic a systém pohonu všech kol. Na 100 km/h A3 sedan zrychlí za 4,1 s a pak pokračuje až na elektronicky omezených 250 km/h. A kdo tomu chce věřit, podle papírů s hlavičkou Audi má jezdit za 9,1 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 13 - Audi A3 sedan Concept oficialni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 14 - Audi A3 sedan Concept oficialni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 15 - Audi A3 sedan Concept oficialni 03

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu nové generace Audi A3.

BMW i

BMW v posledních letech nesporně dává přednost ekologii před uživatelskou přívětivostí. Některé aspekty jeho vozů se zkrátka změnily tak, že vyhovují spíš přání ekologů než zákazníků a jakkoli lze tento posun vnímat různě, faktem je, že se takto lidem z automobilky podařilo do jisté míry popřít to, co značka BMW dříve symbolizovala.

Koncem února BMW po mnohých spekulacích na toto téma oznámilo vznik jakési podznačky s označením „i”, která má do budoucna symbolizovat všemožné ekologicky laděné modely. Pomineme-li nenápaditost tohoto označení, je v tuto chvíli samozřejmě otázkou, zda jde o další posun dosavadním směrem, nebo o snahu zanechat BMW jeho alespoň současnou tvář. Pravděpodobnější je ale první varianta. Vozy se jistě nebudou jmenovat pouze i, ale BMW i, a tak více než co jiného se budou podílet na prezentaci Bayerische Motoren Werke coby „společensky odpovědného” výrobce.

Značka BMW i tak bude do budoucna zaštižovat různé elektromobily a tzv. plug-in hybridy. Jako první se mají do roku 2013 objevit modely BMW i3 a i8, které nebudou ničím jiným než produkčními verzemi koncepů Megacity a Vision EfficientDynamics. Obě novinky využijí nového konstrukčního přístupu LifeDrive, který kombinuje šasí a funkční části pohonu vozu vyrobené z hliníku a karoserii a prvky interiéru ztvárněné z plastů vyztužených hliníkovými vlákny (CFRP).

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 16 - BMW i 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 17 - BMW i 02

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace o značce BMW i a chystaných modelech.

BMW Performance Power Kit pro motor 20d

Typickým motorem dnešních BMW je čtyřválcový turbodiesel. Nepřekvapí tedy, že i pro něj výrobce nabídne Performance Power Kit, jenž mu dodá pár koní k dobru. Ať uź vlastníte nebo plánujete pořízení BMW 120d, 320d či 520d, můžete stádečko pod kapotou kteréhokoli z těchto modelů rozšířit až na dvě stovky koní a to bez riskování ztráty tovární záruky. Příplatková úprava s označením Performance Power Kit bude totiž nově k dispozici i pro obě z novějších verzí motoru 20d.

Parametry varianty, která běžně z tovární haly vyjíždí se 177 koňmi výkonu a 350 Nm točivého momentu, poskočí na 197 koní a 390 Nm. V případě verze se 184 koňmi se výkon posune až 200 koním a 420 Nm.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 18 - BMW Performance Power Kit modely 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 19 - BMW Performance Power Kit modely 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 20 - BMW Performance Power Kit modely 03

Přečtěte si více: Kompletní známé informace o továrním Power Kitu pro motor 20d.

BMW Vision ConnectedDrive

V posledních dnech se internetem šířily spekulace o tom, že BMW přiveze do Ženevy koncept nového malého roadsteru jménem Z2. Inu, nyní sice můžeme říci, že automobilka na ženevském autosalonu opravdu odhalí koncept podobného ražení, spíše než budoucí roadster Z2 ale bude reprezentovat novátorské technologie značky. I proto se jmenuje Vision ConnectedDrive.

Nejzajímavější je pro nás na celém konceptu design exteriéru, který dává zapomenout na styl Chrise Banlgea, v němž byla ztvárněna většina modelů i konceptů BMW poslední dekády. Vzhled Vision ConnectedDrive pochází z pera Adriana von Hooydonka a do hry vrací žraločí příď, jež jsme mohli vídat na mnichovských vozech minulé dekády. Pokud vám chyběla, máte důvod k radosti. Krom agresivně tvarované přídě osloví Vision CD i celkově čistším designem a zajímavě pojatou zádí s dvěma výranými koncovými světly zasahujícím až do zadních blatníků.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 21 - BMW Vision ConnectedDrive 03Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 22 - BMW Vision ConnectedDrive 05Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 23 - BMW Vision ConnectedDrive 07

Přečtěte si více: Kompletní informace o konceptu Vision ConnectedDrive od BMW.

Čtyřválcový benzinový turbomotor BMW N20

Nový motor, který nahradí proslulé atmosféricky plněné benzinový třílitry, nese označení N20 a má objem 1 997 cm3. To, co ztratil oproti šestiválci na objemu, dohání přeplňováním s chytrým názvem TwinPower Turbo, které ale značí jediné dmychadlo typu twin-scroll, jenž dokáže lépe reagovat v nízkých otáčkách. Motor je dále vybaven proměnným časováním ventilů Valvetronic a přímým vstřikem paliva do válce. S touto výbavou nabídne agregát výkon až 180 kW (245 koní) v 5 000 ot./min, nejvyšší točivý moment 350 Nm leží na kótě 1 250 ot./min.

Prvním modelem, ve kterém se motor N20 objeví, bude nejmenší bavorské SUV X1, které bylo dosud s třílitrem nabízeno ve verzi xDrive28i. A jak se bude jmenovat s motorem o litr méně objemným? Ano, bude to opět xDrive28i, na něco podobného už si holt musíme u BMW zvyknout.

Nový motor bude v X1 spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo automatickou osmistupňovou. Akcelaraci z 0 na 100 km/h pak vůz s „manuálem” zvlánde za 6,1 sekundy, s automatem za 6,5 sekundy. Maximální rychlost je v obodu případech rovných 240 km/h. Nejzajímavější údajem je ale s ohledem na výše zmíněné pochopitelně hlavně normovaná spotřeba paliva, která v kombinovaném režimu činí 7,9 l/100 km (šestiválcová verze měla tuto hodnotu o 1,5 litru vyšší). Jaká ale bude realita, to si teprve budeme muset ověřit, udávaným údajům s ohledem na dosavadní zkušenosti s turby příliš nevěříme.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 24 - Motor BMW N20 v BMW X1 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 25 - Motor BMW N20 v BMW X1 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 26 - Motor BMW N20 v BMW X1 03

Přečtěte si více: Podrobné představení motoru BMW N20.

BMW AC Schnitzer 99d

BMW tento týden představilo svou novou značku „i”, pod níž budou soustředěny všemožné ekologické výtvory bavorské automobilky. Tradiční úpravce BMW AC Schnitzer to sice až tak daleko nedotáhl, jeho nejnovější výtvor 99d na bázi Z4 je ale z velmi podobného těsta.

Nejde totiž o nic jiného než jakýsi „eko tuning”. Zapomeňte na honbu za výkonem, dokonalými podvozky nebo nezdolnými brzdami, o to tu vůbec nejde. Jediným cílem této „schnitzerovky” je dosáhnout spotřeby paliva tak nízké, aby i korespondující emise CO2 klesly pod 100 gramů na kilometr. A to za jakoukoli cenu.

Zatímco u BMW si (zatím) netroufli osadit model Z4 naftovým motorem, u AC Schnitzer se toho nebáli a vozu nadělili dvoulitrový čtyřválec z modelu 320d Efficient Dynamics Edition. Ten pochopitelně upravili a v Z4 nabízí výkon až 190 koní a točivý moment nejvýše 420 Nm. Se zvukovým projevem to asi nebude žádná sláva, ale dynamicky si vůz nevede špatně. Vlastně si vzhledem k dostupnému výkonu vede až neuvěřitelně dobře - zrychlení na stovku za 6,9 sekundy a maximální rychlost 235 km/h jsou na ekologicky optimalizovaný motor s výkonem 190 koní velmi optimistické parametry.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 27 - AC Schnitzer 99d 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 28 - AC Schnitzer 99d 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 29 - AC Schnitzer 99d 03

Přečtěte si více: Podrobné představení BMW Z4 2,0d od AC Schnitzer, máme pro vás i první video s touto podivností.

BMW Alpina B5 Biturbo Touring

Posledním výtvorem Alpiny je B5 Biturbo Touring. Jeho základem je Touring verze nové řady 5, který dostal stejná vylepšení, jako dříve představený sedan. Pod kapotou se skrývá dvěma turby přeplňovaný benzínový osmiválec, který pohání i větší Alpinu B7. Jeho výkon vrcholí na 507 koních (podrobný popis najdete v citovaném článku) a navazuje na něj osmistupňový automat ZF. Zrychlení 0-100 km/h vezme necelých 5 s a ručička rychloměru pak může pokračovat až ke 300 km/h.

Také standardní bavorský podvozek doznal změn. Kratší pružiny přiblížily podlahu k zemi, upravená kontrolní ramena zase zvýšila odklon předních kol. K tomu je přidána sada elektronicky ovládaných tlumičů a nesmí chybět 20" litá kola v tradičním designu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 30 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 31 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 3Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 32 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 4

Přečtěte si více: Další detaily k nové B5 Biturbo Touring od Alpiny.

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama