Home > Rubriky a sekce > Ostatní, Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek
3.3.2011 | Autoforum.cz | 3 příspěvky
(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
Přehled kapitol
- Úvod a praktické informace, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, BMW
- De Tomaso, Ferrari, Fiat, Ford, Gumpert, Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti
- Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lancia, Lexus, Lotus, Maserati
- Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Morgan, Nissan, Opel
- Pagani, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Rolls-Royce
- Saab, Seat, Smart, Subaru, Suzuki, SsangYong
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo, Wiesmann
Pagani Huayra
Vůz Pagani Huayra je pojmenován po jakémsi bohu větru, o kterém zřejmě málokdo slyšel. Jeho design není nikterak šokující, je spíše jakousi evolucí vzhledu současné Zondy, proti jehož účelovosti ale přidává přece jen trochu libivých kudrlinek. Ostatně, jak můžete zjistit v našem představení, Huayra jako celek je větším kompromisem než Zonda, a tak design její karoserie jen podtrhuje změny, které se udály pod ní. Přesto novinka pochopitelně nepostrádá řadu technických fines a právě aerodynamický tvar karoserie s několika klapkami zajišťujícími ten správný přítlak v rozličných rychlostech je toho nejlepším důkazem.
Pokud vás Huayra neuchvátila svým designem, zvažte ještě působivost její techniky. Před zadní nápravou totiž najdeme šestilitrový dvanáctiválec z produkce AMG, který i díky přeplňování dvěma turbodmychadly dodává vozu ohromující výkon nejvýše 522 kW (710 koní) a až 1 000 Nm točivého momentu. Výkon agregátu putuje přes sedmistupňovou sekvenční převodovku XTRAC umístěnou netradičně až za zadní nápravou právě na kola zadní osy, která dokáže dostat do otáček bleskovou rychlostí. Konečné dynamické parametry zatím zveřejněny nebyly, dosavadní údaje z testů ale hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlosti 370 km/h.
Přečtěte si více: Podrobné představení Huayry, po ženevské premiéře je k dispozici první skutečné video s italskou novinkou.
Peugeot 308 2011 facelift
Facelift 308 stihl hned všechny karosářské varianty vozu, tedy hatchback, kombi i kupé-kabriolet. Vcelku významné inovace jsou inspirovány posledními modely značky, zejména pak sportovním RCZ a novou 508. Příď tak přišla o svůj úsměv, který nahradil o poznání agresivnější kukuč s menší mřížkou chladiče, novými hlavními světlomety, přepracovanými mlhovkami a nově i obligátními LED pro denní svícení. Jiný je i přední nárazník a na něj navazující kapota motoru. Výčet designových změn pak uzavírají nová provedení kol z lehkých slitin, drobné změny různých zkrášlujících prvků a tři nové odstíny karoserie - modrá Bourrasque, modrá Philae, a hnědá Terre d’ombre, která byla dosud k dispozici pouze pro 308 CC.
Interiér se změnil o mnoho méně, když nabídne jen nové materiály a barvy pro čalounění sedadel a jiná obložení palubní desky. Jak typické to novinky faceliftovaného interiéru...
Technické změny už detailněji popsat nemůžeme, Peugeot nicméně bez dalších detailů uvedl, že snížil hmotnost vozu o 25-55 kg, snížil součinitel doporu vzduchu karoserie Cx až na hodnotu 0,28 a zoptimalizoval fungování všech motorů v nabídce. Některé modely také dostanou do vínku pneumatiky s nižším valivým odporem.
Přečtěte si více: Všechny uvolněné informace a desítky snímů faceliftované 308.
Porsche Boxster S Black Edition
Patrně vás nepřekvapí, že zásadním specifikem Boxsteru S Black Edition je černo-černé provedení všeho, kam jen oko dohlédne. Vnější provedení karoserie se tak vyznačuje třeba černým označením modelu, černými mřížkami pro přívod vzduchu k motoru nebo černými koncovkami výfuků. Stejně barevně laděná jsou i 19" kola obouvající pneumatiky 235/35 vpředu a 265/35 vzadu.
Černě laděný je i interiér, když v něm touto barvou „září” prakticky úplně vše včetně přístrojové desky. Výjimku tvoří několik stříbřitých prvků, které najdeme ve výplních dveří, na volantu, výstupech ventilace nebo na řadící páce.
Změny navíc najdeme i pod kapotou, byť jsou decentní. Standardní atmosféricky plněný šestiválcový „boxer” o objemu 3,4 litru dává v případě této edice výkon až 320 koní, což je o 10 koníků více než u běžného Boxsteru S. Za této situace zrychlí vůz na stovku za 5,2 sekundy a dosáhne rychlosti až 276 km/h.
Přečtěte si více: Kompletní představení černé edice Boxsteru S.
Porsche Panamera S Hybrid
Hybridní Panamera rozšíří nabídku Porsche v červnu letošního roku, kdy doplní řadu modelů honosících se označením Porsche Inteligent Performance. Podle výrobce vůz instalací hybridního pohonu neztratí nic na své sportovnosti, o což se má zasloužit hlavně vysoký výkon pohonné soustavy. Ta je podle očekávání totožná s řešením instalovaným v již zmíněném Cayenne S Hybrid a sestává tedy z kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce 3,0 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34 kW (47 k).
Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.
Přečtěte si více: Podrobné představení nové hybridní Panamery včetně českých cen, prohlédněte si také první video s tímto hybridním gétéčkem.
Range_e
Range_e, tak prostě se jmenuje nový prototyp Range Roveru Sport s dieselektrickým pohonem. Není to přitom poprvé, co o vozu této koncepce slyšíme, automobilka o něm poprvé informovala již loni v květnu. Teprve na letošní březnový autosalon v Ženevě ale přiveze jeho funkční provedení.
Krom pár nálepek na karoserii je jediným specifikem vozu jeho pohon, který tvoří vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru spojený s elektromotorem o výkonu 25 kW (34 koní). Celkový výkon soustavy automobilka zatím nespecifikovala, víme však, že výsledné stádo koní posílané přes osmistupňovou automatickou převodovkou ZF na všechna čtyři kola zajistí vozu dosažení maximální rychlosti až 193 km/h.
Vůz je tzv. plug-in hybridem a jeho akumulátory zatím neznámé kapacity je tedy možné nabít z běžné elektrické sítě. S takto nadopovaným vozem je pak možné ujet až 32 km bez zapojení slalovacího motoru.
Přečtěte si více: Podrobnosti o dieselelektrickém dílku Land Roveru.
Range Rover Autobiography Ultimate Edition
Britský výrobce na švýcarské půdě vyrukuje s modelem nazvaným Range Rover Autobiography Ultimate Edition. Velmi komplikovaný název není v tomto případě až tak nepatřičný, skrývá totiž vůz, který je velmi luxusní a také velmi drahý. Podle slov automobilky jde dokonce o nejluxusnější a nejdražší produkt Land Roveru všech dob. Co to konkrétně znamená?
Na první pohled mnoho specifik neodhalíme, vůz zvenku odlišují jen nová 20" kola z lehkých slitin, jinak je provedení zevnějšku obvyklé. Ty pravé luxusní orgie se konají uvnitř, kde najdeme celou řadu mimořádných prvků. Předně, lavice pro cestující vzadu byla nahrazena dvojicí samostatných sedadel a novou středovou konzolí, která mj. umožní chlazení nápojů či odložení přenosného počítače. Spolujezdci na zadních sedadlech si též mohou užívat možností multimediálního systému na bázi Apple iPad, který je umístěn v opěrkách hlavy řidiče a spolujezdce. S čím se ale v interiéru opravdu nešetřilo jsou luxusní materiály - všude najdeme spoustu kůže, hliníku a dřeva. Symbolem mimořádnosti je v tomto případě provedení zavazadlového prostoru v „jachtovém stylu”, kdy je podlaha „vydlážděna” týkovým dřevem.
Přečtěte si více: Další detaily k nejdražšímu Range Roveru všech dob.
Renault Captur
Jistě si vzpomenete na Nissan Juke, vzhledově dosti „ujeté” malé SUV, které se k podivu nejednoho z nás nakonec dostalo do výroby v podobě takřka odpovídající někdejšímu konceptu téhož jména. Nyní před sebou máme koncept Renaultu Captur, který dost možná čeká stejný osud - dnes vypadá jako šílený koncept, vzhledem k rozměrové spřízněnonosti právě s Jukem ale očekáváme, že se coby koncernové dílko dostane dříve nebo později do výroby. V jaké podobě? To je zatím obtížné předjímat, pro tuto chvíli si ale určitě můžeme říci, co nabídne v podobě studie.
Předně je to specifický design, který kráčí ve stopách nedávných konceptů značky. Podle automobilky vznikl Captur na základech vzhledu studie DeZir, ale přidal ji techničtější, rozumějte funkčnější rozměr. Nadto Renault přiznává inspiraci tělem atleta, využívajícího ochranných prvků jako je helma či rukavice. A když se na Captur chvíli zadíváte, vypadá opravdu trochu jako bruslař v parku, navlečený do všemožných chráničů.
Přečtěte si více: Vše o vzhledu i technice konceptu Renault Captur.
Renault Mégane Monaco GP
Mégane Monaco GP podle vyjádření Renaultu míří na zákazníky, které zajímá elegance, sport a styl a hodlá na jejich city zaútočit hlavně důkladně vylepšeným vzhledem karoserie i interiéru. Nejviditelnějším specifikem zevnějšku je perleťový bílý lak, který byl vyvinut speciálně pro edice Monaco GP. Ten sympaticky kontrastuje s černými doplňky exteriéru jako jsou přední maska, lemování předních mlhových světel, parabolay hlavních světlometů, vnější zpětná zrcátka nebo zadní difusor.
Vnitřek vozu je vyšperkován opět perleťově bílými doplňky, které najdeme třeba na středové konzoli, na volantu nebo ve výplních dveří, bílé je též obšití kožených částí a specifika uzavírá štítek s pořadovým číslem vozu v rámci této edice a označením Monaco GP „ocejchované” koberečky.
Vedle vzhledu byl upraven i podvozek, který má nabídnout jistější a přesnější chování v zatáčkách. Zasaženo bylo dokonce i do vypiplaného zavěšení verze RS, které dostalo dodatečné nezávislé otočné rameno na přední nápravě.
Přečtěte si více: Další informace a fotografie „monacké edice” Méganu.
Renault Wind Gordini
Je tomu dnes bez jediného opravdu přesně rok, co Renault začal vábit zájemce o malý sexy roadster a poprvé představil tehdy nový model Wind. Vůz se v mezičase začal prodávat a k mání je již nějaký čas i na našem trhu.
Těžko říci, jak Renault hodnotí jeho dosavadní prodeje, ale určitě jim chce dále pomoci. Proto se rozhodl na letošním autosalonu v Ženevě odhalit jeho verzi Gordini, která tak v nabídce značky doplní rovněž u nás prodávané Twingo RS Gordini a Clio RS Gordini.
Dosavadní Gordini modely se vyznačovaly tím, že běžným provedením toho kterého modelu přidávaly pouze líbivý, modro-bílý kabátek někdejších Gordiniho soutěžáků. Nebyl to s ohledem na podstatu tohoto jména právě nadšeně přijímaný krok, ale vzhledem k tomu, že tyto vozy (alespoň zprvu) vycházely výlučně z ostrých verzí od Renault Sportu, to ani nebudilo větší nevoli. Hranici Renault překročil poprvé loni uvedením Twinga Gordini i s menším benzinovým a dokonce také s dieselovým motorem a nyní ji překročil podruhé. Také Wind Gordini bude zcela konfekčním modelem ve sportovním hávu.
Přečtěte si více: Podrobnější informace o Windu Gordini.
Rolls-Royce 102EX Phantom EE
Velké luxusní limuzíny jsou pro většinu lidí synonymem vozů lačnících po palivu a Rolls-Royce je pro změnu synonymem velkých luxusních limuzín. Právě toto vnímání by ale automobilka chtěla změnit a na ženevském autosalonu vystaví první prototyp svého vozu poháněného elektřinou.
Pokud vám proměna „Rollsu” v elektromobil nesedí, příliš tuto technologii vnímáte jako ekologickou či „alternativní”. Tichý elektromotor poskytující relativně vysoký výkon od nejnižších otáček sice nenabídne vznešenost objemných benzinových motorů s nespočtem válců, z hlediska komfortu, které je pro Rolls-Royce jistě klíčová, ale rozhodně nebude v ničem zaostávat. Právě proto automobilka připravila prototyp 102EX neboli Phantom EE (Experimental Electric), který není ničím jiným než Phantomem upraveným pro elektrický pohon.
Výrobce zatím nezveřejnil žádné technické detaily a uvedl pouze tolik, že jej plánuje předvádět svým klíčovým zákazníkům a zjišťovat, jaká od takového vozu mají očekávání. Těm by vůz pochopitelně rád přizpůsobil, předem ale říká. že chce nabídnout přijatelný dojezd vozu mezi dobitími a jeho odolnost rozmanitým povětrnostním podmínkám.
Prohlédněte si více: Další detaily ke konceptu Rolls-Royce 102EX.
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry