Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií
13.9.2013 | inzerce
Octavia je tu s námi už 17 let a právě 26. srpna vyrobila automobilka čtyřmilióntý vůz tohoto jména. Vhodný čas na rekapitulaci celé produktové řady.
První generace
První práce na Octavii začaly už v roce 1992. Původně měla být založená na Golfu III, ale po několika změnách bylo rozhodnuto o větší platformě, na které byl postaven Golf IV a Audi A3. Oficiální život Škody Octavie tedy začal až v roce 1996. Tím odstartovala nová éra pro automobilku, jelikož Octavia je od té doby nejpopulárnějším vozem značky. Dokazují to i stále vysoké prodeje všech generací i v autobazarech.
První generace disponovala velmi širokou paletou dostupných motorů - benzinové od 1,4 do 2 litrů s různými výkony od 44 do 132 kW a vznětové s objemem 1,9 a výkonem v rozmezí 50 až 96 kW.
Druhá generace
Druhá generace se začala vyrábět v roce 2004 a s výrobou té první se 6 let překrývala. Byla postavena na platformě Golfu V. Škoda se u druhé generace pokusila pozvednout úroveň Octavie aspoň o kousek výše a konkurovat kromě vozů nižší střední třídy i některým ve střední třídě. Mohutné proporce zůstaly, změnil se však výrazně design přední masky. Ta dostala mnohem atraktivnější a sportovnější tvář.
Mezi běžnou produkcí se objevily některé zajímavé verze, jako je třeba luxusní provedení Laurin a Klement nebo offroadový Scout. Motorizace byly víceméně srovnatelné s předchozí generací, jen samozřejmě modernější. Druhá generace je v současnosti nejnabízenější ojetinou v českých autobazarech, jako je třeba Auto ESA.
Třetí generace
Škoda Octavia třetí generace byla představena nedávno, teprve v prosinci minulého roku. Pod jejím vzhledem je podepsaný Jozef Kabaň, který dlouhou dobu pracoval pro Audi a má na svědomí také Bugatti Veyron. Konstruktéři výrazně zvětšili vnitřní prostory auta, a to přináší tak mnohem více místa pro cestující. Další novinkou je zařazení mnoha elektronických systémů do výbavy auta - například adaptivní tempomat.
Zajímavostí nové generace jsou například moderní motory, kdy např. vznětový motor o objemu 1,6 litru má průměrnou spotřeba na 100 km pouhých 3,9 litru. Právě vůz ze třetí generace byl tím čtyřmilióntým. Jubilejní vůz byl v modré barvě Race Blue. Bude zajímavé sledovat, jak se novému modelu povede v následujících měsících především na trzích v Rusku a v Asii.
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva