Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Diesel na benzin“ od Mazdy se na jednom z největších trhů světa stále neprodává
22.1.2020 | Petr Prokopec
Revoluční motor Mazdy se zatím u zákazníků setkává s velmi příznivou odezvou, o to překvapivější tedy může být, že dodnes není k mání ve Spojených státech. A možná ani nebude.
Mazda před nedávnem přiznala, že je překvapena velkým zájmem o svůj revoluční „diesel na benzin“. Prodeje překonaly veškerá očekávání, a to navzdory dětským chybám, které motor SkyActiv-X postihují. Japonci zjistili nesrovnalosti v softwaru, kvůli čemuž se veškerá dosud vyrobená produkce musela vrátit do servisů. Zájem o motor tedy nepolevuje, ba právě naopak, koupit jej ale přesto lze pouze v Evropě a v Japonsku.
V americké nabídce značky dvoulitrová pohonná jednotka zatím stále chybí, a je otázkou, kdy ji rozšíří. Na starém kontinentu značka s motorem SkyActiv-X hodlá řešit hlavně přísnější emisní limity. Vlastně tedy není podivné, že agregát i přes přítomnost kompresoru a mild-hybridní techniky produkuje ne až tak ohromujících 180 koní a 224 Nm točivého momentu. To je sice vzestup vůči běžnému dvoulitru, na druhou stranu však nejde o nic světoborného. Vysoký výkon totiž pro Mazdu nebyl prioritou.
Spíše než čímkoliv jiným se tedy japonský výrobce chlubí spotřebou 4,3 l/100 km a na ni navázanými emisemi CO2 ve výši 96 gramů na kilometr. Jde sice o hodnoty vypočtené dle metodiky NEDC, ovšem právě na tu bere Evropská unie zřetel v rámci udělování pokut. Nová procedura WLTP zatím slouží pouze zákazníkům. Ti tedy budou mít k dispozici reálnější spotřebu, zatímco Brusel se ve svém boji proti klimatickým změnám bez problémů spokojí s laboratorními výsledky.
Daná skutečnost jen dokazuje, jak vážně to EU s ochranou životního prostředí myslí. Toto téma ale nyní hoďme za hlavu, místo toho se budeme soustředit na samotnou Mazdu. Ta tedy agregát SkyActiv-X naladila s ohledem na evropské požadavky, což sice vedlo k nízkým papírovým emisím, doprovází ji však i onen nepříliš ohromující výkon. Za obojí se navíc musí platit ne zrovna nízká cena. V Česku Mazda 3 s „dieselem na benzin“ startuje na 638 400 Kč.
Právě vysoké sumy na straně jedné a nízký výkon na straně druhé jsou pak důvodem, proč se motor SkyActiv-X dosud nepodíval na americký trh, přestože byl v některých státech očekáván již loni. Dle techniků značky by navíc tato kombinace mohla být důvodem, proč se agregát za Velkou louži nemusí podívat vůbec - Američané chtějí více výkonu a jiné naladění motoru stále není k dispozici.
Mazda má navíc ve Státech v nabídce levnější motor, který nabízí vyšší výkon i točivý moment. Řeč je o 2,5litrové jednotce SkyActiv-G, která pod kapotou Mazdy 3 dává k dobru 188 koní a 253 Nm. Ta by sice byla žíznivější i v reálném provozu než SkyActiv-X, ovšem spotřeba není pro Američany až takovou prioritou jako pro Evropu, kde jsou ceny pohonných hmot na zcela jiné výši. Zájem o revoluční motor by tedy s ohledem na cenu, která by dramaticky převyšovala výkonnější agregát, byl velmi pravděpodobně mizivý.
Vedoucí manažer vývoje pohonných jednotek Eiji Nakai potvrdil, že Mazda momentálně pracuje na počítačových simulacích objemnějšího „dieselu na benzin“. Zda ale budou úspěšné a povedou ke vzniku reálné jednotky, není jisté. Navíc fakt, že je Mazda teprve ve fázi virtuálních testů, není zrovna potvrzením případného brzkého příchodu. Zatím se tedy zdá, že Američané nedostanou SkyActiv-X ani letos. A těžko říct, zda se tak vůbec stane.
Mazda 3 s motorem SkyActiv-X loví v Evropě zákazníky jako divá, do zámoří se však zatím ještě nepodívala. A není jisté, zda se tak vůbec stane
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva