A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu

Ruf CTR se vrací k motoru vzadu a vypadá jako původní Yellowbird. Má ale karbonové monokokové šasi a odpružení typu pushrod.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu

7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ruf CTR se vrací k motoru vzadu a vypadá jako původní Yellowbird. Má ale karbonové monokokové šasi a odpružení typu pushrod.

Tohle auto není stará 911, která se nějakým nedopatřením vloudila na ženevský autosalon. Je to zbrusu nový Ruf CTR „Yellowbird”, který je na rozdíl od CTR2 a CTR3 podobný původnímu Yellowbirdu jako vejce vejci. S dnešním Porsche 911 991.2 ovšem nemá kromě umístění motoru společného vůbec nic.

Základ vozu tvoří karbonové monokokové šasi a nové CTR se tak stává prvním autem vůbec, které má takovéto šasi s motorem za zadní nápravou. Deformovatelná příď vozu je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti při nehodě a v kabině je rovnou integrována ochranná klec pro posádku.

To nejpodstatnější je ale úplně vzadu - plochý 3,6l šestiválec se suchou klikovou skříní, který díky dvěma turbodmychadlům dává 710 koní a 880 Nm. Výkon přenáší nově vyvinutý manuální šestikvalt a poctivý samosvorný diferenciál na zadní kola. Automobil víc „old school” než tohle nové CTR aby jeden pohledal.

Pochopitelně také s přihlédnutím k designu, který až na věci jako LEDková světla a vysouvací kliky dveří vypadá jako z 80. let. Samozřejmě, některé drobnosti dostaly moderního pojetí, ale všimněte si, že na obou koncích auta je něco, co připomíná skutečné nárazníky, nikoliv plastové, všemožně tvarované věci, kterými jsou ozdobena moderní auta a které je leckdy problém i jen pořádně vyčistit, natož opravit po nehodě.

Fanouškům nemusíme zdůrazňovat klasické křídlo ve tvaru velrybího ocasu anebo tvary klasické devětsetjedenáctky, to je totiž mimo pohonné ústrojí přesně to, díky čemu je nové CTR tak lákavé. Dále víme, že panely karoserie jsou vyrobeny z karbonu a že výsledná suchá váha auta je 1 200 kg.

Ve výsledku to znamená zrychlení na stovku za méně než 3,5 vteřiny a maximálku přes 360 km/h. O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči, vzadu se čtyřpístky a 250mm kotouči. Vůz drží na silnici dvojité lichoběžníkové zavěšení s odpružením typu pushrod a pneumatiky o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu.

Interiér je poněkud spartánský; nic jiného se ani nedalo čekat, má-li také být odkazem na původní Yellowbird. Podle skic Rufu by v krajním pravém z pěti kulatých budíků měla být navigace, jestli tomu tak skutečně bude, nicméně nevíme. Známe ale počet vyrobených kusů - celkem jich bude 31 včetně prototypu, na který se můžete podívat na fotkách. Za jeden bude automobilka chtít v přepočtu asi 24,5 milionu korun. Údajně ještě není vyprodáno, ale máte-li zájem, otálení nedoporučujeme.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 1 - ruf ctr 2017 prvni 06A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 2 - ruf ctr 2017 prvni 07A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 3 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 01A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 4 - ruf ctr 2017 prvni 08A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 5 - ruf ctr 2017 prvni 09A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 6 - ruf ctr 2017 prvni 13A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 7 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 02A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 8 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 03A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 9 - ruf ctr 2017 prvni 10A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 10 - ruf ctr 2017 prvni 11A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 11 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 04A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 12 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 05A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 13 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 06A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 14 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 07A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 15 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 08

A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 16 - ruf ctr 2017 prvni 01A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 17 - ruf ctr 2017 prvni 02A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 18 - ruf ctr 2017 prvni 03A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 19 - ruf ctr 2017 prvni 04A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 20 - ruf ctr 2017 prvni 05A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 21 - ruf ctr 2017 prvni 16A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 22 - ruf ctr 2017 prvni 17A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu - 23 - ruf ctr 2017 prvni 18
Ruf CTR 2017 je dokonalá moderní inkarnace Yellowbirdu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.