Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio je venku, hned jako QV s 510 koňmi a dynamikou sporťáku
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky zatím standardně počítá s pohonem 4x4 a automatem. Obojím je vybaven i vrchol nabídky osazený přeplňovaným šestiválcem.
O vůbec prvním SUV italské automobilky se mluví již hezky dlouho, teprve v posledních letech ale spekulace nabraly reálný ráz. A s otevřením bran autosalonu v Los Angeles si nový model Stelvio můžeme už podrobně představit, třebaže se k němu v příštích měsících ještě budeme vracet. Prozatím Alfa Romeo pustila do světa pouze vrcholné provedení Quadrifoglio Verde a zbytek nabídky zmínila jen tak mimoděk.
Z momentálně zveřejněných faktů tedy víme, že Stelvio získalo svůj název dle malého městečka ležícího v Alpách na severu Itálie poblíž hranic se Švýcarskem. Většina lidí ale SUV bude automaticky spojovat s mnohem známějším průsmykem, který proslul jako jedna z nejlepších silnic pro řidiče. A právě svým jízdním projevem chce zejména varianta QV okouzlit.
Vůz je postaven na platformě Giorgio, která debutovala společně se sedanem Giulia. Zatímco však v jeho případě je na výběr pohon zadních nebo všech čtyř kol, Stelvio aktuálně počítá jen s druhou možností. Mimo to je u všech odhalených variant standardem osmistupňový automat a volič jízdních režimů DNA (QV počítá s verzí DNA Pro).
V základu jsou nabízeny řidičské módy Dynamic, Natural a Advanced Efficiency, u vrcholného modelu je návdavkem režim Race. Pokaždé přitom dochází k přenastavení elektronických systémů, které provedení QV umožňují dosáhnout opravdu působivé jízdní dynamiky. Stovku totiž nejrychlejší Stelvio pokoří za 3,9 s, maximálka pak činí 284 km/h.
Pod kapotou této varianty je přitom - stejně jako u sedanu - možné počítat s 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo, který produkuje 510 koní a 600 Nm. Kromě zmiňovaného automatu, jenž zvládá měnit rychlosti během 0,1 sekundy, je přitom součástí standardu vektorování točivého momentu slibující excelentní ovladatelnost za všech podmínek.
Tento fakt je ve světle včerejšího „záseku“ Alfy Romeo Giulia na menším obrubníku spíše odrazující, nicméně jelikož se jistě jedná o softwarový problém, nemělo by jeho odstranění být až tak náročné. Danou záležitost tedy nechme stranou a soustřeďme se na další odhalené modely, které s ohledem na americkou premiéru zatím počítají jen s benziny.
Máme tu tedy základní Stelvio a Stelvio Ti (Turismo Internazionale), jež počítají s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 280 koní a 415 Nm. S touto jednotkou zvládají obě verze maximálku 231 km/h, standardně pak disponují 18palcovými koly (k mání jsou i devatenáctky a dvacítky), koženým čalouněním či zpětnou kamerou.
Mimo to můžete uvnitř počítat s centrálním 6,5palcovým displejem (za příplatek je k mání 8,8palcový) nebo sedmipalcovou obrazovkou, která je součástí přístrojového štítu. Dále lze sáhnout po audio systému Harman Kardon se 14 reproduktory či bezpečnostní výbavě zahrnující adaptivní tempomat, detekci aut ve slepém úhlu, autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.
Ve finále jen dodáme, že výroba odstartuje ještě letos v továrně Cassino, přičemž první exempláře mají k zákazníkům dorazit zhruba v půlce příštího roku. V mezičase si ale Stelvio střihne ještě ženevskou premiéru, kde lze čekat odhalení dieselových jednotek, pokud se o nich tedy automobilky nerozpovídá dříve.
Alfa Romeo Stelvio se po obrazové stránce prozatím představila pouze ve vrcholném provedení Quadrifoglio Verde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch