Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio je venku, hned jako QV s 510 koňmi a dynamikou sporťáku
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky zatím standardně počítá s pohonem 4x4 a automatem. Obojím je vybaven i vrchol nabídky osazený přeplňovaným šestiválcem.
O vůbec prvním SUV italské automobilky se mluví již hezky dlouho, teprve v posledních letech ale spekulace nabraly reálný ráz. A s otevřením bran autosalonu v Los Angeles si nový model Stelvio můžeme už podrobně představit, třebaže se k němu v příštích měsících ještě budeme vracet. Prozatím Alfa Romeo pustila do světa pouze vrcholné provedení Quadrifoglio Verde a zbytek nabídky zmínila jen tak mimoděk.
Z momentálně zveřejněných faktů tedy víme, že Stelvio získalo svůj název dle malého městečka ležícího v Alpách na severu Itálie poblíž hranic se Švýcarskem. Většina lidí ale SUV bude automaticky spojovat s mnohem známějším průsmykem, který proslul jako jedna z nejlepších silnic pro řidiče. A právě svým jízdním projevem chce zejména varianta QV okouzlit.
Vůz je postaven na platformě Giorgio, která debutovala společně se sedanem Giulia. Zatímco však v jeho případě je na výběr pohon zadních nebo všech čtyř kol, Stelvio aktuálně počítá jen s druhou možností. Mimo to je u všech odhalených variant standardem osmistupňový automat a volič jízdních režimů DNA (QV počítá s verzí DNA Pro).
V základu jsou nabízeny řidičské módy Dynamic, Natural a Advanced Efficiency, u vrcholného modelu je návdavkem režim Race. Pokaždé přitom dochází k přenastavení elektronických systémů, které provedení QV umožňují dosáhnout opravdu působivé jízdní dynamiky. Stovku totiž nejrychlejší Stelvio pokoří za 3,9 s, maximálka pak činí 284 km/h.
Pod kapotou této varianty je přitom - stejně jako u sedanu - možné počítat s 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo, který produkuje 510 koní a 600 Nm. Kromě zmiňovaného automatu, jenž zvládá měnit rychlosti během 0,1 sekundy, je přitom součástí standardu vektorování točivého momentu slibující excelentní ovladatelnost za všech podmínek.
Tento fakt je ve světle včerejšího „záseku“ Alfy Romeo Giulia na menším obrubníku spíše odrazující, nicméně jelikož se jistě jedná o softwarový problém, nemělo by jeho odstranění být až tak náročné. Danou záležitost tedy nechme stranou a soustřeďme se na další odhalené modely, které s ohledem na americkou premiéru zatím počítají jen s benziny.
Máme tu tedy základní Stelvio a Stelvio Ti (Turismo Internazionale), jež počítají s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 280 koní a 415 Nm. S touto jednotkou zvládají obě verze maximálku 231 km/h, standardně pak disponují 18palcovými koly (k mání jsou i devatenáctky a dvacítky), koženým čalouněním či zpětnou kamerou.
Mimo to můžete uvnitř počítat s centrálním 6,5palcovým displejem (za příplatek je k mání 8,8palcový) nebo sedmipalcovou obrazovkou, která je součástí přístrojového štítu. Dále lze sáhnout po audio systému Harman Kardon se 14 reproduktory či bezpečnostní výbavě zahrnující adaptivní tempomat, detekci aut ve slepém úhlu, autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.
Ve finále jen dodáme, že výroba odstartuje ještě letos v továrně Cassino, přičemž první exempláře mají k zákazníkům dorazit zhruba v půlce příštího roku. V mezičase si ale Stelvio střihne ještě ženevskou premiéru, kde lze čekat odhalení dieselových jednotek, pokud se o nich tedy automobilky nerozpovídá dříve.
Alfa Romeo Stelvio se po obrazové stránce prozatím představila pouze ve vrcholném provedení Quadrifoglio Verde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 31 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 31 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan