Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo udělala ze svých ostrých modelů ještě více „asociální” auta
18.4.2019 | Mirek Mazal
Sportovní verze aut jsou tak trochu asociální už z podstaty - okolí vadí cenou, výkonem, dynamikou, výrazným vzhledem a v neposlední řadě zvukovým projevem. Právě ten Italové u „čtyřlístků” fakticky ještě zintenzivnili.
V současném světě výkonných šestiválců patří motor Alfy Romeo Giulia a Stelvio k těm lepším agregátům s pronikavým ozvučením. Nejvýkonnější verze Quadrifoglio Verde označené čtyřlístkem při zapnutém klidném režimu lehce povykují, ale v módu zvaném Race výfuky otevřou klapky a začnou řvát jako naštvaná hlava italské rodiny.
U okolí to není populární, což platí i o výkonných Alfách jako takových. Nadšenci se usmějí, většina okolí vás ale bude za ježdění takovým vozem proklínat. Někteří budou závidět, že si jej vůbec můžete dovolit, další vás budou považovat za piráta silnic, protože k čemu by kdo potřeboval víc jak 500 koní. Jiným bude vadit provokativní vizáž a těm ostatním bude stačit onen zvuk - však kdo z běžných smrtelníků nehořících pro auta bude rád, že mu večer zapějete pod okny italskou automobilovou árii?
Přes tento stav se Italové rozhodli přitopit pod kotlem nesnášenlivosti okolí a z Giulie i Stelvia QV udělat ještě více asociální auta. Oba vozy jsou totiž opravdu slyšet jen v onom režimu Race, který provází i nejtvrdší nastavení podvozku či vypnutá stabilizace. To si řada majitelů nepřála, však si chtějí poslechnou výfuk, i když jedou s podvozkem nastaveným na příjemnějším a stabilizaci zapnutou. Proto Alfa přistoupila ke změně.
U nově vyrobených aut bude plné otevření klapek výfuku znamenat už otočení ovladače systému „dna” do polohy Dynamic. Čtyři roky po uvedení Giulie QV na trh se tak řidiči dočkají relativně měkkého podvozku, zapnuté kontroly trakce i stability zároveň hlasité ozvěny za zády. Zejména studený motor umí být slyšet daleko, sousedé se tak mohou těšit na nový ranní budíček. A majitelé na ještě více nevraživých pohledů...
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde má nově možnost jezdit s hlasitým výfukem bez nutnosti zvolení závodního režimu
Zdroj: Carbuzz
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis