Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo udělala ze svých ostrých modelů ještě více „asociální” auta
18.4.2019 | Mirek Mazal
Sportovní verze aut jsou tak trochu asociální už z podstaty - okolí vadí cenou, výkonem, dynamikou, výrazným vzhledem a v neposlední řadě zvukovým projevem. Právě ten Italové u „čtyřlístků” fakticky ještě zintenzivnili.
V současném světě výkonných šestiválců patří motor Alfy Romeo Giulia a Stelvio k těm lepším agregátům s pronikavým ozvučením. Nejvýkonnější verze Quadrifoglio Verde označené čtyřlístkem při zapnutém klidném režimu lehce povykují, ale v módu zvaném Race výfuky otevřou klapky a začnou řvát jako naštvaná hlava italské rodiny.
U okolí to není populární, což platí i o výkonných Alfách jako takových. Nadšenci se usmějí, většina okolí vás ale bude za ježdění takovým vozem proklínat. Někteří budou závidět, že si jej vůbec můžete dovolit, další vás budou považovat za piráta silnic, protože k čemu by kdo potřeboval víc jak 500 koní. Jiným bude vadit provokativní vizáž a těm ostatním bude stačit onen zvuk - však kdo z běžných smrtelníků nehořících pro auta bude rád, že mu večer zapějete pod okny italskou automobilovou árii?
Přes tento stav se Italové rozhodli přitopit pod kotlem nesnášenlivosti okolí a z Giulie i Stelvia QV udělat ještě více asociální auta. Oba vozy jsou totiž opravdu slyšet jen v onom režimu Race, který provází i nejtvrdší nastavení podvozku či vypnutá stabilizace. To si řada majitelů nepřála, však si chtějí poslechnou výfuk, i když jedou s podvozkem nastaveným na příjemnějším a stabilizaci zapnutou. Proto Alfa přistoupila ke změně.
U nově vyrobených aut bude plné otevření klapek výfuku znamenat už otočení ovladače systému „dna” do polohy Dynamic. Čtyři roky po uvedení Giulie QV na trh se tak řidiči dočkají relativně měkkého podvozku, zapnuté kontroly trakce i stability zároveň hlasité ozvěny za zády. Zejména studený motor umí být slyšet daleko, sousedé se tak mohou těšit na nový ranní budíček. A majitelé na ještě více nevraživých pohledů...
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde má nově možnost jezdit s hlasitým výfukem bez nutnosti zvolení závodního režimu
Zdroj: Carbuzz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 9 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 11 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry