Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina říká, že na BMW s předním pohonem nikdy ani nesáhne
23.8.2019 | Petr Miler
Bývaly časy, kdy se BMW autům s pohonem předních kol vysmívalo ve svých reklamách, dnes je samo dělá. Alespoň Alpina si od nich udržuje odstup, principielní odpor to ale není.
BMW bylo po léta odpůrcem aut s pohonem předních kol, stejně jako odmítalo třeba přeplňované motory. Dnes nenabízí jediný atmosféricky plněný agregát a ve svém portfoliu má řadu modelů s pohonem předních kol. Mezi ty nedávno přibyla i nová řada 1, k nevoli všech nadšenců. Zatímco u Tourerů řady 2 či SUV řad X1 a X2 lze takové řešení přehlédnout, neboť od MPV a SUV beztak nečekáte mnoho řidičského vzrušení, jednička byla po léta synonymem kompaktního hatchbacku pro nadšené piloty. A tohle se z ní s přepřáhnutím na tu nejtuctovější koncepci, se kterou navíc BMW nemá zdaleka tolik zkušeností jako konkurence, nutně vytrácí.
Alpina, která by ráda byla vnímána jako samostatná automobilka, ale je to spíše specifický úpravce BMW, se už po dekády věnuje modifikacím bavoráků všeho druhu, řadě 1 se ale dosud vyhýbala. A s příchodem nové generace vozu na tom nehodlá nic měnit, neboť podle šéfa a syna zakladatele firmy Andrease Bovensiepena Alpina na bavorák s pohonem předních kol nikdy ani nesáhne.
To zní jako kategorický odpor odmítající BMW s předním pohonem jako taková, realita je ale trochu jiná. Bovensiepenův postoj je spíše racionální, neboť předokolky s modro-bílým logem ve znaku jsou příliš specifický produkt, který se navíc pohybuje v příliš nízkých patrech trhu.
Jeho firma se dnes snaží pracovat s komponenty, které může použít v maximu různých modelů, proto ve většině Alpin najdeme osmiválcové motory. Vedle nich používá ještě po jednom dieselovém a jednom benzinovým šestiválci a také automat ZF. S tím si vystačí pro celé dnešní portfolio, pokud by ovšem měla pracovat s předokolkami, nebude z toho moci použít nic. Motory jsou nanejvýš čtyřválcové, převodovky jsou od Aisinu a modifikace na cokoli jiného by byla příliš nákladná.
Peníze jsou ostatně dalším faktorem, neboť zatímco dražší modely, jako jsou Alpiny na základech řad 3, 5 a 7 nebo některého z větších SUV, dávají cenový prostor k pokrytí nákladů na dodatečný vývoj, u nižších řad je situace komplikovanější. Podle Bovensiepena jsou jejich kupci stále relativně cenově senzitivní a z něčeho, jako je Alpina B1, by se snadno mohla stát prodělečná záležitost.
Nic takového tedy v dohledné budoucnosti nečekejme, s oním „nikdy” bychom ale byli opatrní. BMW také říkávalo, že nikdy neudělá model divize M a s turbem a dnes už to vypadá, že nikdy nenabídne model bez něj. Pokud by mnichovská automobilka do budoucna dále přepřahala na pohon předních kol, Alpině nezbude, než se přizpůsobit, bude-li chtít dále existovat.
Nové BMW řady 1 je předokolka a Alpina se ji nikdy nemíní dotknout, stejně jako ostatních bavoráků s touto koncepcí
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien