Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo

Vedle Bayerische Motoren Werke je to pidi firmička s nepatrným portfoliem. Přesto znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než sama automobilka - Alpina B7 je s osmiválcem ve všem lepší než tovární M760Li.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo

12.2.2019 | Petr Prokopec

Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vedle Bayerische Motoren Werke je to pidi firmička s nepatrným portfoliem. Přesto znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než sama automobilka - Alpina B7 je s osmiválcem ve všem lepší než tovární M760Li.

Před třemi lety touto dobou BMW představilo svou vlajkovou loď, model M760Li. Ten se dočkal dvakrát přeplňovaného 6,6litrového dvanáctiválce, který na všechna čtyři kola posílal 600 koní. O zanedbatelný výkon se tedy rozhodně nejednalo, čemuž odpovídalo i zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Naneštěstí pro mnichovskou automobilku však prakticky ve stejné době vyrukovala Alpina s novou B7, která sice disponovala menším 4,4litrovým osmiválcem, jeho výkon byl však identický s mnichovským strojem. Nikoliv však zrychlení, to bylo o desetinu lepší.

U BMW nejspíše v daný moment začali bít na poplach, přeci jen kuře nikdy nemůže být chytřejší než slepice. Cestou z Mnichova do Ženevy tak sedmičková limuzína náhle získala 10 koní navrch, díky čemuž se postavila nad „konkurenční plebs“ alespoň jednou nohou. Stěžejnější však bylo zlepšení akcelerace o dvě desetiny sekundy. Oficiální produkt byl totiž díky tomu o jednu desetinu rychlejší než Alpina. Automobilka se tak nadále mohla pyšnit vrcholnou limuzínou, ačkoliv způsob, jakým jí uvedla na trh, nebyl dvakrát důstojný.

Nyní se můžeme přesunout v čase do letošního roku, kdy BMW sice dodalo řadě 7 čelní ledvinky viditelné pomalu až z oběžné dráhy. Dvanáctiválcové provedení zatím představilo jen letmo, je ale jisté, že má být znovu k dispozici s totožným výkonem 610 koni. Je ale otázkou, jestli znovu zázračně neposílí - na světě je totiž modernizovaná Alpina B7, a ta znovu dává mnichovskému produktu na frak.

Nezávislá automobilka z Buchloe setrvala u 4,4litrového osmiválce, u nějž zachovala točivý moment 800 Nm. Nicméně výkon vzrostl o 8 koní na 608. B7 tedy sice v tomto ohledu zůstává nadále pod BMW M760Li, nicméně díky modernizovanému softwaru osmistupňového automatu udává krok v rámci akcelerace. Sprint na stovku totiž zvládne za 3,6 sekundy, tedy o desetinu rychleji než dříve a než M760Li, maximálkou 330 km/h pak soupeře taktéž předčí.

To samozřejmě pro BMW představuje hozenou rukavici, kterou v Mnichově nejspíše znovu zvednou. Vůbec bychom se pak nedivili času okolo 3,5 sekundy, který ostatně není problémem pro model M5 i mnohou německou konkurenci. Zpět ale k Alpině, která dodává, že modernizovaná B7 již byla homologována dle nového cyklu WLTP. V průměru lze tedy počítat s 11,6 litry benzinu na sto kilometrů, v případě emisí pak s 265 gramy CO2 na kilometr.

Alpina však nezůstala jen u navyšování výkonu a zlepšování dynamiky, posílen byl i brzdový systém zahrnující čtyřpístkové třmeny vpředu. Rozměrné kotouče se přitom ve všech rozích skrývají za 20palcovými koly s klasickým mnohapaprskovým designem, na přání je ovšem zákazníci mohou vyměnit za jednadvacítky. Rekalibrace se pak dočkal i pohon všech kol xDrive, opomenout nesmíme speciální jízdní režim Alpina Sport+ snižující podvozek o 15 mm.

Zvenčí vůz disponuje přepracovaným čelním nárazníkem, který napomáhá alespoň trochu vyvažovat ony obří ledvinky, stejně jako exkluzivní lak Alpina Blue Metallic. Mimo to lze počítat se zakázkovým zadním spoilerem a čtyřmi koncovkami výfuku. Kabina je pak laděna dle individuálních specifikací majitele, ačkoliv ten samozřejmě již v základu může počítat s koženým čalouněním. Snímky ale zatím máme jen pro starší provedení, stejně tak zatím nemůžeme posloužit cenami faceliftované limuzíny.


Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 1 - BMW Alpina B7 2019 prvni foto 01Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 2 - BMW Alpina B7 2019 prvni foto 02Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 3 - BMW Alpina B7 2019 prvni foto 03Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 4 - BMW Alpina B7 2019 prvni foto 04Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 5 - Alpina B7 2016 nova oficialni 28
Nová Alpina B7 dostala do vínku 608 koní, se kterými zrychlí na stovku již za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak narostla o 18 km/h na 330 km/h

Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 6 - Alpina B7 2016 nova oficialni 29Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 7 - Alpina B7 2016 nova oficialni 30Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 8 - Alpina B7 2016 nova oficialni 32Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 9 - Alpina B7 2016 nova oficialni 37Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 10 - Alpina B7 2016 nova oficialni 38Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 11 - Alpina B7 2016 nova oficialni 39Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo - 12 - Alpina B7 2016 nova oficialni 41
V případě interiéru si musíme vystačit se snímky předfaceliftového provedení

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše