Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vymysleli novou zbraň proti příčným prahům, je chytře jednoduchá
20.7.2019 | Petr Miler
Někdy stačí docela málo, abyste z obecně vcelku běžného řešení udělali výjimečné. Přesně to se podařilo koncernu General Motors.
Zpomalovací prahy jsou na dnešních silnicích nemilou samozřejmostí, která znepříjemňuje průjezd zejména obydlenými oblastmi. Pokud nemáte něco jako Mercedes třídy S na vzduchovém podvozku, je těžké být k nim lhostejný, a proto se i výrobci snaží, aby potýkání se s tímto konstrukčním nešvarem bylo pro řidiče auta a jeho spolujezdce co možná nejméně obtěžující.
Včera jsme vám ukázali, jak s příčnými prahy bojují Francouzi. Řečeno pár slovy na to jdou přes podvozek, který by se u relativně obyčejných aut měl s těmito terénními zlomy vypořádat s větší ctí než u jiných aut. Něco takového může fungovat u běžných modelů, jako jsou třeba MPV, u sporťáků to ale nestačí. U těch není problémem jen samotné odpružení, ale i světlá výška vozů. Cokoli s nižším podvozkem může v případě přejezdu větších příčných prahů přijít i k bezprostřední úhoně, a to je to poslední, co se svým naleštěným sporťákem chcete zažít.
Automobilky v tomto případě už delší čas používají obvykle příplatkovou možnost zvýšení přídě nejčastěji pomocí hydrauliky, kdy řidič před prahem zmáčkne na tlačítko, příď se zvedne a retardér je rázem snesitelnější. Něco takového má i nová Corvette, ke klasice ale přidává jedno zcela zásadní vylepšení.
Auto umí v rychlostech do 39 km/h během 2,8 sekundy zvednout příď o 4 cm, což není špatné, lahůdkou je tady ale něco jiného. Vůz vám po takové operaci nabídne, zda si má lokaci, kde ke zvednutí přídě došlo, s pomocí GPS zapamatovat a příště už to tam bude dělat automaticky.
Takových lokací si nová Vette umí pamatovat až 1 000, takže pokud většinu jízd absolvujete stejnými místy, po prvním „naučení” vozu už můžete retardéry s lehkým srdcem překonávat bez péče o cokoli. Je to vážně chytře jednoduché a mimo jiné to spolu s dalšími vychytávkami rozptyluje obavy o to, zda měl GM na vývoj vozu při tak dramatické změně koncepce (přepřáhnout z klasiky na motor uprostřed během jedné generace vozu je u tak významného modelu bezprecedentní krok) dostatek času. Pokud našel prostor na vymýšlení a ladění takových drobností, pak nejspíše ano.
Nová Corvette umí přes příčné prahy „šplhat” automaticky bez obav o odření vozu - jejich lokace si umí zapamatovat a hydraulicky zvedat příď při každém návratu na stejné místo
Zdroj: General Motors
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva