Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané zvolili nejlepší auta pro rok 2019. Výsledky rozdělí Čechy na dva tábory
14.1.2019 | Petr Prokopec
Američané mají tradičně trochu jiný automobilový vkus, v případě volby tamního auta roku ale obvykle znamenal vítěze domácí provenience nebo některého z japonských strojů. Letos anketu ovládli Korejci.
Když byla na sklonku listopadu oznámena jména devíti finalistů Severoamerického auta roku, tipovali jsme mezi užitkovými vozy (v zásadě jde jen o SUV) vítězství Jaguaru I-Pace. Britský elektromobil totiž sbírá ocenění prakticky všude, kde se objeví, výjimkou není ani Německo, kde vítězství jiné než domácí značky bylo až do loňského roku podobně nemyslitelné jako to, že by u nás dostala na frak Škoda. Nicméně stalo se a I-Pace jde mimo jiné i do finále evropské ankety Auto roku 2019. V zámoří však nakonec neuspěl, což se mohlo stát, překvapením však je, proti komu.
Rovněž vítězové ankety NACTOY (neboli North American Car, Utility and Truck of the Year) 2019 totiž potvrzují, že největším fenoménem za Velkou louží jsou korejské značky, v tomto případě Genesis a Hyundai. Každá z nich totiž na aktuálně otevřeném autosalonu v Detroitu získala po jedné zlaté sošce, ta poslední pak alespoň zůstala v Americe, a sice u značky Ram. V tomto ohledu to ale automobilka měla vcelku jednoduché, jejími jedinými soupeři byly totiž GMC Sierra 1500 a Chevrolet Silverado 1500. „Únos“ trofeje za hranice se tak ani konat nemohl.
Pojďme se ale na celou anketu podívat trochu podrobněji. Začneme u poroty, kterou tvoří 54 novinářů ze Spojených států a Kanady. Ti vybírali vítěze na základě „inovací, designu, bezpečnosti, ovladatelnosti, uspokojení řidiče a hodnoty“. V dříve hlavní kategorii Severoamerické auto roku se přitom rozhodovali mezi Genesis G70, Hondou Insight a Volvem S60/V60. Trofej přitom získal Korejec, který je zpracováním i kvalitou jízdy na úrovni německé konkurence, k mání je však levněji. A právě to rozhodlo.
V případě Severoamerického užitkového auta roku porotci již dříve zmiňovali, že tato kategorie získává na stále větší vážnosti a vlastně již nehraje doplňkovou roli, ale naopak spíše tu hlavní. O to větší případný úspěch se proto může pojit s vítězstvím. Jak jsme však zmínili v úvodu, Jaguar I-Pace jej nezískal, stejně jako Acura RDX. Místo toho kategorii ovládlo Hyundai Kona/Kona EV, které je „prvním opravdu dostupným elektromobilem na trhu a jenž navíc skutečně funguje. Přesvědčit by tak mohl i skeptiky.“
Jsme ve finále, tedy u Severoamerického trucku roku. Zde ale vlastně již vše podstatné bylo řečeno, pročež jen dodáme, že Ram 1500 si získal porotu hlavně „velkou pozorností, jíž věnoval pohodlí v kabině a také kvalitou jízdy. Nezvládá však jen potěšit velké rodiny, špičkový je také v rámci převozu věcí nebo během tahání přívěsů.“ Mimo to byl oceněn i design, který tak zvládl převálcovat i variabilní záď GMC Sierra, jenž dle předpokladů měla soutěž rozhodnout pro sebe.
Výsledky ankety jsou pro Američany překvapením a překvapivé jistě budou i pro mnohé Čechy. Tedy minimálně pro ty, kteří korejské značky a jejich agresivní marketing nemohou vystát. Pro ostatní budou zřejmě jen logickým vyústěním toho, kam Huyndai a spol. v posledních letech míří. Ať už to vnímáte jakkoli, faktický pokrok Korejců je navzdory mnohým kontroverzním v jiných oblastech těžko zpochybnitelný. A velký úspěch v NACTOY 2019 to jen potvrzuje.
Severoamerickým autem roku 2019 se stalo Genesis G70...
....Severoamerickým užitkovým autem roku 2019 je Hyundai Kona/Kona EV...
...a Severoamerickým truckem roku 2019 pak Ram 1500
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan