Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané zvolili nejlepší auta pro rok 2019. Výsledky rozdělí Čechy na dva tábory
14.1.2019 | Petr Prokopec
Američané mají tradičně trochu jiný automobilový vkus, v případě volby tamního auta roku ale obvykle znamenal vítěze domácí provenience nebo některého z japonských strojů. Letos anketu ovládli Korejci.
Když byla na sklonku listopadu oznámena jména devíti finalistů Severoamerického auta roku, tipovali jsme mezi užitkovými vozy (v zásadě jde jen o SUV) vítězství Jaguaru I-Pace. Britský elektromobil totiž sbírá ocenění prakticky všude, kde se objeví, výjimkou není ani Německo, kde vítězství jiné než domácí značky bylo až do loňského roku podobně nemyslitelné jako to, že by u nás dostala na frak Škoda. Nicméně stalo se a I-Pace jde mimo jiné i do finále evropské ankety Auto roku 2019. V zámoří však nakonec neuspěl, což se mohlo stát, překvapením však je, proti komu.
Rovněž vítězové ankety NACTOY (neboli North American Car, Utility and Truck of the Year) 2019 totiž potvrzují, že největším fenoménem za Velkou louží jsou korejské značky, v tomto případě Genesis a Hyundai. Každá z nich totiž na aktuálně otevřeném autosalonu v Detroitu získala po jedné zlaté sošce, ta poslední pak alespoň zůstala v Americe, a sice u značky Ram. V tomto ohledu to ale automobilka měla vcelku jednoduché, jejími jedinými soupeři byly totiž GMC Sierra 1500 a Chevrolet Silverado 1500. „Únos“ trofeje za hranice se tak ani konat nemohl.
Pojďme se ale na celou anketu podívat trochu podrobněji. Začneme u poroty, kterou tvoří 54 novinářů ze Spojených států a Kanady. Ti vybírali vítěze na základě „inovací, designu, bezpečnosti, ovladatelnosti, uspokojení řidiče a hodnoty“. V dříve hlavní kategorii Severoamerické auto roku se přitom rozhodovali mezi Genesis G70, Hondou Insight a Volvem S60/V60. Trofej přitom získal Korejec, který je zpracováním i kvalitou jízdy na úrovni německé konkurence, k mání je však levněji. A právě to rozhodlo.
V případě Severoamerického užitkového auta roku porotci již dříve zmiňovali, že tato kategorie získává na stále větší vážnosti a vlastně již nehraje doplňkovou roli, ale naopak spíše tu hlavní. O to větší případný úspěch se proto může pojit s vítězstvím. Jak jsme však zmínili v úvodu, Jaguar I-Pace jej nezískal, stejně jako Acura RDX. Místo toho kategorii ovládlo Hyundai Kona/Kona EV, které je „prvním opravdu dostupným elektromobilem na trhu a jenž navíc skutečně funguje. Přesvědčit by tak mohl i skeptiky.“
Jsme ve finále, tedy u Severoamerického trucku roku. Zde ale vlastně již vše podstatné bylo řečeno, pročež jen dodáme, že Ram 1500 si získal porotu hlavně „velkou pozorností, jíž věnoval pohodlí v kabině a také kvalitou jízdy. Nezvládá však jen potěšit velké rodiny, špičkový je také v rámci převozu věcí nebo během tahání přívěsů.“ Mimo to byl oceněn i design, který tak zvládl převálcovat i variabilní záď GMC Sierra, jenž dle předpokladů měla soutěž rozhodnout pro sebe.
Výsledky ankety jsou pro Američany překvapením a překvapivé jistě budou i pro mnohé Čechy. Tedy minimálně pro ty, kteří korejské značky a jejich agresivní marketing nemohou vystát. Pro ostatní budou zřejmě jen logickým vyústěním toho, kam Huyndai a spol. v posledních letech míří. Ať už to vnímáte jakkoli, faktický pokrok Korejců je navzdory mnohým kontroverzním v jiných oblastech těžko zpochybnitelný. A velký úspěch v NACTOY 2019 to jen potvrzuje.
Severoamerickým autem roku 2019 se stalo Genesis G70...
....Severoamerickým užitkovým autem roku 2019 je Hyundai Kona/Kona EV...
...a Severoamerickým truckem roku 2019 pak Ram 1500
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva