Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější

Jedno z nejlevnějších aut na dnešním trhu bylo po léta atraktivní mimo jiné tím, že používalo jednodušší techniku slibující delší životnost. Už teď to úplně neplatí a bude hůř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější

26.11.2019 | Petr Prokopec

Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedno z nejlevnějších aut na dnešním trhu bylo po léta atraktivní mimo jiné tím, že používalo jednodušší techniku slibující delší životnost. Už teď to úplně neplatí a bude hůř.


Pro Dacii bude příští rok opravdu náročný. Na ženevském autosalonu by se měla objevit nová generace dodávky Dokker, jež bude předvojem mnohem větší expanze. Na rozdíl od dalších rumunských novinek však bude i nadále stát na starší modulární platformě B0. Ta bude naštěstí modernizována, což prospěje bezpečnosti a zákazníci se mohou těšit rovněž na vyšší úroveň konektivity.

Mnohem podstatnější však je, že příští rok se dočkáme také nové Dacie Sandero. Třetí generace bude podle čerstvých informací francouzského L'Argusu debutovat v průběhu příštího léta, aby následně zamířila na pařížský autosalon. Doprovázet by ji přitom měl také nový Logan. Oba vozy však čekají značné změny, neboť stanou na nové modulární platformě CMF-B, kterou používá také Renault Clio. Vůči francouzskému vozu se však rumunská dvojice dočká levnější verze, která pomůže její ceny udržet při zemi.

Pro Dacii je tento přechod stěžejní, a to nikoliv jen kvůli růstu bezpečnosti. I ona bude muset dolů se spotřebou resp. emisemi CO2, o což se zaslouží hlavně mild-hybridní pohonné jednotky. Ty by nebylo možné použít bez zmíněné moderní architektury, proto také ona platforma CMF-B. Zpočátku půjde pouze o 12voltový a 48voltový elektrický okruh, jež budou spárovány s atmosférickou jedna-šestkou. Ta bude ve vrcholné formě produkovat 140 koní, půjde tedy o nejsilnější ústrojí, jaké nové Sandero a Logan dostanou k dispozici. Po rozmachu přeplňování v nabídce motorů půjde na každý pád o další zesložitění techniky Dacií, což nemusí být tradičním zákazníkům značky po chuti.

Rumunská automobilka již potvrdila, že momentálně je ve hře pouze hybridizace, elektrifikace by byla na zákazníky Dacie byla příliš drahým soustem. Ve zbytku pak novinky vsadí na maloobjemové agregáty, kdy ty benzinové zastoupení litrový tříválec v atmosférickém (75 koní) nebo přeplňovaném (100 koní) balení. Vrátit se má rovněž dieselová jedna-pětka s 85 koňmi, stejně jako můžeme čekat ještě verzi uzpůsobenou spalování LPG. Tím se ale portfolio uzavře.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde lze čekat plasty vyšší kvality, moderní multimédia a ve vyšších výbavách také rozměrný středový tablet. Již zmiňovaná platforma se zasadí o více místa, zejména na zadních sedadlech. Dacia přitom hodlá maximálně šetřit, pročež mnohé komponenty jako třeba klimatizaci převezme prakticky beze změn z SUV Duster. Ze stejného zdroje pak mají pocházet litá kola, jakkoliv unikátní design vyhrazený jen hatchbacku a sedanu čekat lze.

Sandero znovu dorazí ve standardním hávu i jako stylovější provedení Stepway. Ceny by vůči současným vozům měly vzrůst jen lehce, a to o nějakých 5 000 až 7 500 Kč. To znamená, že základní provedení bude i nadále startovat hluboko pod dvěma sty tisíci korunami. To naopak tradiční klientelu jistě potěší.


Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 1 - Dacia Sandero 2020 neoficialni ilustrace 01Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 2 - Dacia Sandero 2020 neoficialni ilustrace 02
Nové Sandero se ukázalo na neoficiálních ilustracích...

Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 3 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 01Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 4 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 02Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 5 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 03Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 6 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 04Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 7 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 05Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější - 8 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 06
...jenž vycházejí ze záběrů špionážních fotografů i skutečnosti, že Dacia přivede do hry modulární platformu CMF-B

Zdroje: L'Argus, Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.