Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější
26.11.2019 | Petr Prokopec
Jedno z nejlevnějších aut na dnešním trhu bylo po léta atraktivní mimo jiné tím, že používalo jednodušší techniku slibující delší životnost. Už teď to úplně neplatí a bude hůř.
Pro Dacii bude příští rok opravdu náročný. Na ženevském autosalonu by se měla objevit nová generace dodávky Dokker, jež bude předvojem mnohem větší expanze. Na rozdíl od dalších rumunských novinek však bude i nadále stát na starší modulární platformě B0. Ta bude naštěstí modernizována, což prospěje bezpečnosti a zákazníci se mohou těšit rovněž na vyšší úroveň konektivity.
Mnohem podstatnější však je, že příští rok se dočkáme také nové Dacie Sandero. Třetí generace bude podle čerstvých informací francouzského L'Argusu debutovat v průběhu příštího léta, aby následně zamířila na pařížský autosalon. Doprovázet by ji přitom měl také nový Logan. Oba vozy však čekají značné změny, neboť stanou na nové modulární platformě CMF-B, kterou používá také Renault Clio. Vůči francouzskému vozu se však rumunská dvojice dočká levnější verze, která pomůže její ceny udržet při zemi.
Pro Dacii je tento přechod stěžejní, a to nikoliv jen kvůli růstu bezpečnosti. I ona bude muset dolů se spotřebou resp. emisemi CO2, o což se zaslouží hlavně mild-hybridní pohonné jednotky. Ty by nebylo možné použít bez zmíněné moderní architektury, proto také ona platforma CMF-B. Zpočátku půjde pouze o 12voltový a 48voltový elektrický okruh, jež budou spárovány s atmosférickou jedna-šestkou. Ta bude ve vrcholné formě produkovat 140 koní, půjde tedy o nejsilnější ústrojí, jaké nové Sandero a Logan dostanou k dispozici. Po rozmachu přeplňování v nabídce motorů půjde na každý pád o další zesložitění techniky Dacií, což nemusí být tradičním zákazníkům značky po chuti.
Rumunská automobilka již potvrdila, že momentálně je ve hře pouze hybridizace, elektrifikace by byla na zákazníky Dacie byla příliš drahým soustem. Ve zbytku pak novinky vsadí na maloobjemové agregáty, kdy ty benzinové zastoupení litrový tříválec v atmosférickém (75 koní) nebo přeplňovaném (100 koní) balení. Vrátit se má rovněž dieselová jedna-pětka s 85 koňmi, stejně jako můžeme čekat ještě verzi uzpůsobenou spalování LPG. Tím se ale portfolio uzavře.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde lze čekat plasty vyšší kvality, moderní multimédia a ve vyšších výbavách také rozměrný středový tablet. Již zmiňovaná platforma se zasadí o více místa, zejména na zadních sedadlech. Dacia přitom hodlá maximálně šetřit, pročež mnohé komponenty jako třeba klimatizaci převezme prakticky beze změn z SUV Duster. Ze stejného zdroje pak mají pocházet litá kola, jakkoliv unikátní design vyhrazený jen hatchbacku a sedanu čekat lze.
Sandero znovu dorazí ve standardním hávu i jako stylovější provedení Stepway. Ceny by vůči současným vozům měly vzrůst jen lehce, a to o nějakých 5 000 až 7 500 Kč. To znamená, že základní provedení bude i nadále startovat hluboko pod dvěma sty tisíci korunami. To naopak tradiční klientelu jistě potěší.
Nové Sandero se ukázalo na neoficiálních ilustracích...
...jenž vycházejí ze záběrů špionážních fotografů i skutečnosti, že Dacia přivede do hry modulární platformu CMF-B
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami