Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř

Argentina není zrovna zemí, kterou bychom si spojil s výrobou aut a podle toho tamní nejnovější vůz vypadá. Je těžké najít ohled, ve němž by dokázal zaujmout, alespoň v pozitivním smyslu slova.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř

1.12.2018 | Mirek Mazal

Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Argentina není zrovna zemí, kterou bychom si spojil s výrobou aut a podle toho tamní nejnovější vůz vypadá. Je těžké najít ohled, ve němž by dokázal zaujmout, alespoň v pozitivním smyslu slova.

Automobilový průmysl v Argentině představuje spousta montážních závodů zahraničních společností, národní automobilové podniky ale téměř neexistují. Několik domácích firem zaměřených na výrobu aut platí za popelky, které vyrobí hrstku okrajově zaměřených vozů ročně a ani lokální zastoupeni globálních korporací nepředstavují zrovna výspu světového automobilismu. Typicky vyrábí recyklované modely, které v Evropě dávno nejsou k mání.

Země orientovaná jiným průmyslovým směrem přesto občas překvapí automobilovou novinkou. Platí to v případě firmy Volt Motors z Córdoby, která byla založena inženýrem Danielem Parodim, který tři roky lákal nové investory. Zajištěný obnos financí ve výši 200 milionů pesos (zhruba 122 milionů Kč) posloužil ke zhotovení prototypu městského elektromobilu.

Tým složený přibližně z 50 lidí za tři roky zhmotnil nápad výroby osobního vozu pod poněkud „chevroletím” názvem Volt e1. Zúčastněný kolektiv je pyšný na odhalení výsledku své tříleté práce a zdůrazňuje, že vůz byl navržen a postaven ryze v Argentině. Podíl komponentů argentinského původu přesahuje polovinu všech použitých dílů, je ale otázkou, zda to má nějaký faktický pozitivní efekt.

Volt e1 je totiž velmi jednoduchý třídveřový hatchback o délce pouze 2 800 milimetrů, šířce 1 700 milimetrů a výšce 1 500 milimetrů, který více než co jiného připomene křížence aut a motorek od značek typu Aixam. Tomu odpovídá i velikost interiéru, kde jsou sice čtyři sedadla, ta zadní místa ale mohou využívat jen děti do 12 let. Za sedačkami zůstal skromný nákladový prostor, maximální nosnost je 300 kilogramů.

Stísněná kabina nabídne vymoženosti jako centrální 16palcový dotykový displej mediálního systému ve stylu Tesly, digitální obrazovku místo analogových palubních přístrojů, projekční displej a všestranné kamery. Mezi méně překvapivé doplňky patří klimatizace, dva airbagy, port USB, Bluetooth nebo potkávací světla LED.

Technické specifikace automobilka drží v tajnosti, víme ale, že základem vozu je prostorový rám, tělo je vyrobeno z kompozitních materiálů. Dále je známo, že Volt e1 dosahuje pohotovostní hmotnosti 550 kilogramů. Nízká hmotnost přináší efektivní využití energie baterií, drobek podle dostupných informací zrychlí až na 110 km/h. Celkový dojezd po jednom kompletním nabití by měl stačit na 150 kilometrů. Nabíjení zvládne konvenční zásuvka 220V, čas potřebný na plné nabití ale malá automobilka nezmiňuje.

Základní model bude cenově atakovat cifru 456 tisíc korun českých, prvních 100 zákazníků obdrží slevu ve výši 48 tisíc korun. Nejoblíbenější automobil v Argentině - kompaktní Toyota Etios - stojí od 262 tisíc korun a nabídne více praktičnosti, takže e1 to nebude mít lehké. Dodávka elektromobilů Volt by měla začít v březnu 2019, prodejní plán pro první rok stanovil ideálně tři tisíce předaných vozů. Daniel Parodi chce postupně uspět v pěti regionech země, včetně Patagonie. Rozšíření průmyslového provozu má zajistit cca 500 nových zaměstnanců, neověřené zprávy hovoří o příchodu užitkové verze elektrického Voltu. To jsou ale plány, které má lecjaký start-up, na realitu si raději počkejme.


Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 1 - Volt e1 2019 foto prvni 01Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 2 - Volt e1 2019 foto prvni 02Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 3 - Volt e1 2019 foto prvni 03Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 4 - Volt e1 2019 foto prvni 04Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 5 - Volt e1 2019 foto prvni 05Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 6 - Volt e1 2019 foto prvni 06Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 7 - Volt e1 2019 foto prvni 07Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 8 - Volt e1 2019 foto prvni 08Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 9 - Volt e1 2019 foto prvni 10Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 10 - Volt e1 2019 foto prvni 11Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 11 - Volt e1 2019 foto prvni 12Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 12 - Volt e1 2019 foto prvni 13Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 13 - Volt e1 2019 foto prvni 14Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 14 - Volt e1 2019 foto prvni 15Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 15 - Volt e1 2019 foto prvni 16Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 16 - Volt e1 2019 foto prvni 17Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 17 - Volt e1 2019 foto prvni 18Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř - 18 - Volt e1 2019 foto prvni 19
Argentinský pokus o moderní auto vlastní výroby vypadá poněkud rozpačitě. Jmenuje se jako Chevrolet Volt, uvnitř má tablet jako Tesla a celkově má nejblíže k něčemu, jako je Aixam

Zdroj: TN Autos

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše