Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř
1.12.2018 | Mirek Mazal
Argentina není zrovna zemí, kterou bychom si spojil s výrobou aut a podle toho tamní nejnovější vůz vypadá. Je těžké najít ohled, ve němž by dokázal zaujmout, alespoň v pozitivním smyslu slova.
Automobilový průmysl v Argentině představuje spousta montážních závodů zahraničních společností, národní automobilové podniky ale téměř neexistují. Několik domácích firem zaměřených na výrobu aut platí za popelky, které vyrobí hrstku okrajově zaměřených vozů ročně a ani lokální zastoupeni globálních korporací nepředstavují zrovna výspu světového automobilismu. Typicky vyrábí recyklované modely, které v Evropě dávno nejsou k mání.
Země orientovaná jiným průmyslovým směrem přesto občas překvapí automobilovou novinkou. Platí to v případě firmy Volt Motors z Córdoby, která byla založena inženýrem Danielem Parodim, který tři roky lákal nové investory. Zajištěný obnos financí ve výši 200 milionů pesos (zhruba 122 milionů Kč) posloužil ke zhotovení prototypu městského elektromobilu.
Tým složený přibližně z 50 lidí za tři roky zhmotnil nápad výroby osobního vozu pod poněkud „chevroletím” názvem Volt e1. Zúčastněný kolektiv je pyšný na odhalení výsledku své tříleté práce a zdůrazňuje, že vůz byl navržen a postaven ryze v Argentině. Podíl komponentů argentinského původu přesahuje polovinu všech použitých dílů, je ale otázkou, zda to má nějaký faktický pozitivní efekt.
Volt e1 je totiž velmi jednoduchý třídveřový hatchback o délce pouze 2 800 milimetrů, šířce 1 700 milimetrů a výšce 1 500 milimetrů, který více než co jiného připomene křížence aut a motorek od značek typu Aixam. Tomu odpovídá i velikost interiéru, kde jsou sice čtyři sedadla, ta zadní místa ale mohou využívat jen děti do 12 let. Za sedačkami zůstal skromný nákladový prostor, maximální nosnost je 300 kilogramů.
Stísněná kabina nabídne vymoženosti jako centrální 16palcový dotykový displej mediálního systému ve stylu Tesly, digitální obrazovku místo analogových palubních přístrojů, projekční displej a všestranné kamery. Mezi méně překvapivé doplňky patří klimatizace, dva airbagy, port USB, Bluetooth nebo potkávací světla LED.
Technické specifikace automobilka drží v tajnosti, víme ale, že základem vozu je prostorový rám, tělo je vyrobeno z kompozitních materiálů. Dále je známo, že Volt e1 dosahuje pohotovostní hmotnosti 550 kilogramů. Nízká hmotnost přináší efektivní využití energie baterií, drobek podle dostupných informací zrychlí až na 110 km/h. Celkový dojezd po jednom kompletním nabití by měl stačit na 150 kilometrů. Nabíjení zvládne konvenční zásuvka 220V, čas potřebný na plné nabití ale malá automobilka nezmiňuje.
Základní model bude cenově atakovat cifru 456 tisíc korun českých, prvních 100 zákazníků obdrží slevu ve výši 48 tisíc korun. Nejoblíbenější automobil v Argentině - kompaktní Toyota Etios - stojí od 262 tisíc korun a nabídne více praktičnosti, takže e1 to nebude mít lehké. Dodávka elektromobilů Volt by měla začít v březnu 2019, prodejní plán pro první rok stanovil ideálně tři tisíce předaných vozů. Daniel Parodi chce postupně uspět v pěti regionech země, včetně Patagonie. Rozšíření průmyslového provozu má zajistit cca 500 nových zaměstnanců, neověřené zprávy hovoří o příchodu užitkové verze elektrického Voltu. To jsou ale plány, které má lecjaký start-up, na realitu si raději počkejme.
Argentinský pokus o moderní auto vlastní výroby vypadá poněkud rozpačitě. Jmenuje se jako Chevrolet Volt, uvnitř má tablet jako Tesla a celkově má nejblíže k něčemu, jako je Aixam
Zdroj: TN Autos
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda