Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Argentinci zkusili postavit vlastní auto. Výsledek připomíná Teslu, ale jen zevnitř
1.12.2018 | Mirek Mazal
Argentina není zrovna zemí, kterou bychom si spojil s výrobou aut a podle toho tamní nejnovější vůz vypadá. Je těžké najít ohled, ve němž by dokázal zaujmout, alespoň v pozitivním smyslu slova.
Automobilový průmysl v Argentině představuje spousta montážních závodů zahraničních společností, národní automobilové podniky ale téměř neexistují. Několik domácích firem zaměřených na výrobu aut platí za popelky, které vyrobí hrstku okrajově zaměřených vozů ročně a ani lokální zastoupeni globálních korporací nepředstavují zrovna výspu světového automobilismu. Typicky vyrábí recyklované modely, které v Evropě dávno nejsou k mání.
Země orientovaná jiným průmyslovým směrem přesto občas překvapí automobilovou novinkou. Platí to v případě firmy Volt Motors z Córdoby, která byla založena inženýrem Danielem Parodim, který tři roky lákal nové investory. Zajištěný obnos financí ve výši 200 milionů pesos (zhruba 122 milionů Kč) posloužil ke zhotovení prototypu městského elektromobilu.
Tým složený přibližně z 50 lidí za tři roky zhmotnil nápad výroby osobního vozu pod poněkud „chevroletím” názvem Volt e1. Zúčastněný kolektiv je pyšný na odhalení výsledku své tříleté práce a zdůrazňuje, že vůz byl navržen a postaven ryze v Argentině. Podíl komponentů argentinského původu přesahuje polovinu všech použitých dílů, je ale otázkou, zda to má nějaký faktický pozitivní efekt.
Volt e1 je totiž velmi jednoduchý třídveřový hatchback o délce pouze 2 800 milimetrů, šířce 1 700 milimetrů a výšce 1 500 milimetrů, který více než co jiného připomene křížence aut a motorek od značek typu Aixam. Tomu odpovídá i velikost interiéru, kde jsou sice čtyři sedadla, ta zadní místa ale mohou využívat jen děti do 12 let. Za sedačkami zůstal skromný nákladový prostor, maximální nosnost je 300 kilogramů.
Stísněná kabina nabídne vymoženosti jako centrální 16palcový dotykový displej mediálního systému ve stylu Tesly, digitální obrazovku místo analogových palubních přístrojů, projekční displej a všestranné kamery. Mezi méně překvapivé doplňky patří klimatizace, dva airbagy, port USB, Bluetooth nebo potkávací světla LED.
Technické specifikace automobilka drží v tajnosti, víme ale, že základem vozu je prostorový rám, tělo je vyrobeno z kompozitních materiálů. Dále je známo, že Volt e1 dosahuje pohotovostní hmotnosti 550 kilogramů. Nízká hmotnost přináší efektivní využití energie baterií, drobek podle dostupných informací zrychlí až na 110 km/h. Celkový dojezd po jednom kompletním nabití by měl stačit na 150 kilometrů. Nabíjení zvládne konvenční zásuvka 220V, čas potřebný na plné nabití ale malá automobilka nezmiňuje.
Základní model bude cenově atakovat cifru 456 tisíc korun českých, prvních 100 zákazníků obdrží slevu ve výši 48 tisíc korun. Nejoblíbenější automobil v Argentině - kompaktní Toyota Etios - stojí od 262 tisíc korun a nabídne více praktičnosti, takže e1 to nebude mít lehké. Dodávka elektromobilů Volt by měla začít v březnu 2019, prodejní plán pro první rok stanovil ideálně tři tisíce předaných vozů. Daniel Parodi chce postupně uspět v pěti regionech země, včetně Patagonie. Rozšíření průmyslového provozu má zajistit cca 500 nových zaměstnanců, neověřené zprávy hovoří o příchodu užitkové verze elektrického Voltu. To jsou ale plány, které má lecjaký start-up, na realitu si raději počkejme.
Argentinský pokus o moderní auto vlastní výroby vypadá poněkud rozpačitě. Jmenuje se jako Chevrolet Volt, uvnitř má tablet jako Tesla a celkově má nejblíže k něčemu, jako je Aixam
Zdroj: TN Autos
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva