Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arnold má novou hračku. Unikátní Hummer si nechal postavit v rodné zemi
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární Terminátor se znovu stal majitelem Hummeru H1. Tentokrát jej ale nepohání osmiválec se spotřebou až 24 l/100 km, nýbrž elektromotory.
Říká se, že stará láska nerezaví. Pravdivost tohoto pořekadla nám nyní dokázal Arnold Schwarzenegger, jenž si převzal svůj nový vůz. Odkázal jím na svůj nejlegendárnější, tedy na Hummer H1, jehož majitelem se rakouský herec stal jako první civilista na světě a rád se s ním nechával fotit. Původně byl totiž tento ortodoxní off-road určen pouze pro armádu. Nakonec však i díky pozitivní reakci veřejnosti na Schwarzeneggerův krok došlo k sériové výrobě civilního provedení.
V průběhu let 1992 až 2006 byl Hummer k dostání s pěti motory a třemi automatickými převodovkami. Zákazníci přitom mohli volit mezi 6,2litrovým, 6,5litrovým či 6,6litrovým turbodieselem a tří-, čtyř nebo pětistupňovou skříní, případně pak bylo možné sáhnout i po 5,7litrové benzinové jednotce se čtyřstupňovou převodovkou. Ve všech případech šlo přitom o motory V8 uložené vpředu a pohánějící všechna čtyři kola.
Schwarzenegger si svého času pořídil hned pět exemplářů, nicméně ty byly pro jeho image po nástupu do úřadu kalifornského guvernéra nemalým problémem kvůli své vysoké spotřebě a emisím. Jelikož právě tento americký stát patří k nejpřísnějším, co se zelené politiky týče, není asi překvapivé, že se „Terminátor“ rozhodl, že jeden z vozů nechá přepracovat na eko-verzi osazenou nádržemi na vodík.
Mise velmi pravděpodobně úspěšná nebyla, po zmínkách o konverzi v roce 2003 totiž již Arnold svůj přepracovaný Hummer nikterak neprezentoval. O to více se ovšem snaží nyní, neboť znovu vsadil na spolupráci s rakouskou firmou Kreisel Electric, od níž už má unikátní Mercedes G. Ta přepracovala Hummer H1 na elektrický pohon, místo osmiválce tedy na přední i zadní nápravě najdeme vždy po jednom elektromotoru.
Soustava celkově produkuje 490 koní, jenž si musí poradit s nemalou hmotností 3 300 kilogramů. Není tak vlastně ani divu, že nejvyšší rychlost vozu je omezena na 120 km/h a dojezd činí i navzdory paketu baterií o kapacitě 100 kWh dnes již nepříliš ohromujících, přesto použitelných 300 km. Nicméně i tato porce je dozajista lepší než spotřeba 24 litrů na sto kilometrů a emise ve výši 490 gramů CO2 na kilometr.
Kromě vozu Arnold rovnou odhalil i novou továrnu firmy Kreisel, jenž na ploše 7 000 metrů čtverečných bude produkovat baterie pro auta, autobusy, nákladní vozy, lodě i pro domácí využití. To je nemalý posun na společnost, jenž ještě donedávna operovala jen v malé garáži. Vlastně se tak ani nedivíme Schwarzeneggerovi, že v žertu dodal, že za chvíli již od Kreiselu dostane i elektrické letadlo. A nebo to nebyl žert? Dovolit by si ho se svým majetkem odhadovaným na 6,5 miliardy Kč jistě mohl...
Arnold se před lety zasadil o prodej Hummeru H1 civilistům, již několik let pak bojuje i za jeho zezelenání. To se nyní díky spolupráci s firmou Kreisel Electric podařilo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 39 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva