Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Artega Scalo Superelletra má 1 020 elektrokoní a kabinu ve stylu McLarenu F1
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kupé s italským stylem pohání čtveřice elektromotorů krmené lithium-iontovými akumulátory, které jsou na 80 procent dobity za 17 minut.
Německá značka Artega byla založena v roce 2006. Již o pouhých šest let později však musela vyhlásit bankrot, aniž by přitom ve světě sportovních aut zanechala výraznější otisk. Ještě překvapivější byl ovšem návrat malosériového výrobce z Delbrücku, ke kterému došlo před dvěma roky. Zakladatel značky Klaus Dieter Frers a jeho tým na autosalonu ve Frankfurtu představil elektrickou novinku Scalo.
Tento model vzhledově navazoval na kupé GT osazené 3,6litrovým motorem VR6 z produkce Volkswagenu. Toto pohonné ústrojí však nyní nahradil elektrický pohon, s nímž Artega koketovala ještě před bankrotem a dokonce vyrukovala i se třemi prototypy. Na sériovou výrobu ovšem došlo až po zmrtvýchvstání. Nově se pak značka snaží naznačit, že model Scalo byl pouze začátkem.
Na ženevský autosalon míří varianta Superelletra, na které Němci spolupracovali s italskou karosárnou Carrozzeria Touring Superleggera. Ta se základnímu Scalu sice výrazně podobá, což je zásluha hlavně bronzového laku, jinak jde o zcela jiný vůz. Superelletra působí mnohem delším dojmem, navíc má seseklou záď namísto zvýšené odtrhové hrany.
Další změny můžeme zaznamenat v oblasti zadního bočního okna či prolisů ve spodní části dveří. Ze hry je pak naopak nasávací otvor před zadními koly. A mimo to si lze povšimnout ještě odlišného čelního nárazníku a užších světlometů, díky nimž vypadá kupé mnohem agresivněji. V tomto duchu podporuje vzhled i mechanika, neboť pod kapotou již dávno nepracuje „pouze“ 530 koní.
Detaily jsou momentálně zahaleny tajemstvím, nicméně Scalo Superelletra by mělo dostat čtyři vodou chlazené elektromotory, které budou produkovat 1 020 koní a 1 620 Nm točivého momentu. Akcelerace z klidu na stovku má zabrat 2,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 300 km/h, což u elektromobilů není tak časté.
Na dané jízdní dynamice se nepodílí pouze vysoký výkon a příkladná aerodynamika, ale také nízká hmotnost. Té bylo dosaženo za pomoci karbonového šasí, které doprovází ocelové pomocné rámy. Kromě toho bude ve hře figurovat i hliník a další kompozity, z nichž je u milánské karosárny vyroben vnější kabát. Ten posléze zamíří do Německa za další montáží. Otázkou je, jak těžké budou lithium-iontové baterie, které by měly vystačit na 500 kilometrů. K dobití na 80 % kapacity je třeba pouhých 17 minut.
Uvnitř novinka Artegy nabídne třímístný kokpit ve stylu McLarenu, kde se počítá s předsunutou pozicí řidiče a bočními sedadly pro pasažéry. Produkce vozu má být limitována na pouhých 50 kusů, jejich cena startuje zhruba na 850 tisících librách (cca 26,8 mil. Kč). První vozy mají k zákazníkům dorazit až v roce 2019, v mezičase přitom Artega očekává změnu legislativy. Proto ostatně čelní sloupky již zdobí zpětné kamery namísto klasických zrcátek.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Artega Scalo Superelletra se pyšní novým vzhledem, se kterým mají být spárovány čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 020 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch