Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 2013: facelift přináší 517 koní a konec modelu Virage
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivněji stylizované kupé i kabriolet jsou rychlejší z klidu na stovku, v maximálce ovšem zaostávají. K mání jsou navíc už jen s automatem.
Pokud britská automobilka přistoupí k faceliftu (nikoliv představení zcela nové generace) některého svého modelu, můžete již předem počítat s tím, že jej od předchozí verze nepoznáte. Tedy za předpokladu, že si nevezmete jako průvodce šéfa značky Dr. Ulricha Beze, který by ukazovátkem jednotlivé změny vypíchl a vysvětlil. Osvěžené kupé DB9 a kabriolet DB9 Volante však kupodivu nejsou tím případem.
Oproti předchozím verzím se liší možná více, než bychom čekali a vlastně i více, než bychom chtěli. Zmizela totiž nadčasová elegance a uhlazenost a na jejich místo se nastěhovala sportovní agresivita ve stylu nového Astonu Martin Vanquish. Není to ovšem jediná věc, kterou představení novinky vymazalo. Souběžně s uvedením nového DB9 do prodeje v ceníku britské značky končí i model Virage, který byl představen před pouhým rokem a půl.
Jelikož ovšem DB9 zdědilo jeho zásadní designové prvky, mohou kapesníky zůstat v kapse. Místo toho se k aplausu chystají všichni ti, kdo doposud o Astonu Martin přemýšleli, ale stávajících 477 koní nepovažovali za dostatečné stádo. Novinka místo toho nabízí 517 koní, které byly doposud vyhrazeny modelu DBS. Vadit to ovšem nebude, neboť na jeho místo přichází již zmiňovaný Vanquish disponující silou 573 koní.
Britská automobilka přitom ve snaze o ponížení nákladů nakonec rozhodla, že nové DB9 nedostane „karbonovou“ verzi platformy VH, jejíž čtvrtá generace nový Vanquish podepírá. Místo toho bude použito stávající šasi, s nímž Aston Martin spojí nové adaptivní tlumiče nabízející tři režimy nastavení (Normal, Sport a Track), karbon-keramické brzdy od Bremba či modifikovaný výfukový systém.
Vybrat si také budete moci konfiguraci interiéru, k dispozici je totiž uspořádání 2+2 nebo striktně dvousedadlová varianta. Ta navíc může dostat sportovní skořepiny, jež oproti standardu uspoří 17 kg. Díky tomu by nemělo překvapit zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v případě předchůdce. Stejně jako nový Vanquish se ovšem DB9 nerozjede ani na 300 km/h.
Ceny startují v sousedním Německu na 174 994 Eur (v přepočtu 4 375 000 Kč), přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit již v říjnu. K dispozici přitom bude pouze šestistupňová automatická převodovka (která dosud u Astonů nefungovala zrovna úchvatně) a volit tak budete moci jen mezi karosářskými verzemi. Nebo doplňkovou výbavou, která si zakládá hlavně na karbonu.
Nový Aston Martin DB9 je na rozdíl od předchozích faceliftů značky snadno rozpoznatelný. Agresivný sportovní styl ovšem vozu ubral na nadčasové kráse. Stejně tak se o 5 km/h snížila nejvyšší rychlost, zrychlení 0-100 km/h je ovšem o dvě desetinky sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch