Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 2013: facelift přináší 517 koní a konec modelu Virage
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivněji stylizované kupé i kabriolet jsou rychlejší z klidu na stovku, v maximálce ovšem zaostávají. K mání jsou navíc už jen s automatem.
Pokud britská automobilka přistoupí k faceliftu (nikoliv představení zcela nové generace) některého svého modelu, můžete již předem počítat s tím, že jej od předchozí verze nepoznáte. Tedy za předpokladu, že si nevezmete jako průvodce šéfa značky Dr. Ulricha Beze, který by ukazovátkem jednotlivé změny vypíchl a vysvětlil. Osvěžené kupé DB9 a kabriolet DB9 Volante však kupodivu nejsou tím případem.
Oproti předchozím verzím se liší možná více, než bychom čekali a vlastně i více, než bychom chtěli. Zmizela totiž nadčasová elegance a uhlazenost a na jejich místo se nastěhovala sportovní agresivita ve stylu nového Astonu Martin Vanquish. Není to ovšem jediná věc, kterou představení novinky vymazalo. Souběžně s uvedením nového DB9 do prodeje v ceníku britské značky končí i model Virage, který byl představen před pouhým rokem a půl.
Jelikož ovšem DB9 zdědilo jeho zásadní designové prvky, mohou kapesníky zůstat v kapse. Místo toho se k aplausu chystají všichni ti, kdo doposud o Astonu Martin přemýšleli, ale stávajících 477 koní nepovažovali za dostatečné stádo. Novinka místo toho nabízí 517 koní, které byly doposud vyhrazeny modelu DBS. Vadit to ovšem nebude, neboť na jeho místo přichází již zmiňovaný Vanquish disponující silou 573 koní.
Britská automobilka přitom ve snaze o ponížení nákladů nakonec rozhodla, že nové DB9 nedostane „karbonovou“ verzi platformy VH, jejíž čtvrtá generace nový Vanquish podepírá. Místo toho bude použito stávající šasi, s nímž Aston Martin spojí nové adaptivní tlumiče nabízející tři režimy nastavení (Normal, Sport a Track), karbon-keramické brzdy od Bremba či modifikovaný výfukový systém.
Vybrat si také budete moci konfiguraci interiéru, k dispozici je totiž uspořádání 2+2 nebo striktně dvousedadlová varianta. Ta navíc může dostat sportovní skořepiny, jež oproti standardu uspoří 17 kg. Díky tomu by nemělo překvapit zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v případě předchůdce. Stejně jako nový Vanquish se ovšem DB9 nerozjede ani na 300 km/h.
Ceny startují v sousedním Německu na 174 994 Eur (v přepočtu 4 375 000 Kč), přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit již v říjnu. K dispozici přitom bude pouze šestistupňová automatická převodovka (která dosud u Astonů nefungovala zrovna úchvatně) a volit tak budete moci jen mezi karosářskými verzemi. Nebo doplňkovou výbavou, která si zakládá hlavně na karbonu.
Nový Aston Martin DB9 je na rozdíl od předchozích faceliftů značky snadno rozpoznatelný. Agresivný sportovní styl ovšem vozu ubral na nadčasové kráse. Stejně tak se o 5 km/h snížila nejvyšší rychlost, zrychlení 0-100 km/h je ovšem o dvě desetinky sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva